2013-01-14, 08:31
Medlem
Har varit så ett par år nu eller så länge jag kan minnas. Kissar ganska ofta, eller vet inte vad som är normalt men iaf 1 gång varannan/var tredje timme, förutom på natten då det brukar bli en kissning . Det är oftast dåligt tryck i strålen och jag får klämma ut omgångar med kiss, även när jag är riktigt kissnödig så är det aldrig bara slappna av.

Vet inte varför jag inte tänkt så mkt på det innan men har väl antagit att "alla är vi olika"... eller något...

Någon som vet vad det kan bero och om det är något man kan "lösa"?
Citera
2013-01-14, 08:41
Medlem
Uberfuhrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerbsandInk
Har varit så ett par år nu eller så länge jag kan minnas. Kissar ganska ofta, eller vet inte vad som är normalt men iaf 1 gång varannan/var tredje timme, förutom på natten då det brukar bli en kissning . Det är oftast dåligt tryck i strålen och jag får klämma ut omgångar med kiss, även när jag är riktigt kissnödig så är det aldrig bara slappna av.

Vet inte varför jag inte tänkt så mkt på det innan men har väl antagit att "alla är vi olika"... eller något...

Någon som vet vad det kan bero och om det är något man kan "lösa"?

Hur gammal är du? Min första reaktion är prostataförstoring. Det kontrolleras ganska lätt och kan behandlas.
Citera
2013-01-14, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uberfuhrer
Hur gammal är du? Min första reaktion är prostataförstoring. Det kontrolleras ganska lätt och kan behandlas.

Jag är 27 år, och känner mig som en pensionär kissmässigt...
Citera
2013-01-14, 08:53
Medlem
Uberfuhrers avatar
Citat:
Jag är 27 år, och känner mig som en pensionär kissmässigt...

Har det alltid varit på samma sätt eller har du märkt en försämring? Jag har alltid haft kasst tryck, hjälper att sätta sig ner och pissa. Testa det. Prostatan är inte i vägen på samma sätt som när du står.

Ring vårdcentralen och be att få prostatan undersökt. De kör upp fingrar i anus men det överlever du.
Citera
2013-01-14, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uberfuhrer
Har det alltid varit på samma sätt eller har du märkt en försämring? Jag har alltid haft kasst tryck, hjälper att sätta sig ner och pissa. Testa det. Prostatan är inte i vägen på samma sätt som när du står.

Ring vårdcentralen och be att få prostatan undersökt. De kör upp fingrar i anus men det överlever du.

Har nog mer eller mindre alltid varit såhär, ibland går det bra att kissa och strålen är kraftig och fin, men oftast är det sprut av kiss och ingen stadig stråle. Sitter nästan alltid ner och kissar.
Citera
2013-01-14, 09:09
Medlem
Uberfuhrers avatar
Citat:
Har nog mer eller mindre alltid varit såhär, ibland går det bra att kissa och strålen är kraftig och fin, men oftast är det sprut av kiss och ingen stadig stråle. Sitter nästan alltid ner och kissar.

Det är säkert ingen fara vid din låga ålder men kolla ändå upp det. Efter sex/utlösning brukar trycket vara bättre, ellerhur?
Citera
2013-01-14, 09:11
Medlem
PenisJuices avatar
Som de sa till en kompis till mig; "Ha sex ofta! Gärna flera gånger om dan!"
Citera
2013-01-14, 09:12
Medlem
AIKDaniels avatar
http://livetmedprostatacancer.se/fragor-och-svar/fortrangning-blashalsen

Saxat därifrån.
Citat:
Risken att Du vid 35 års ålders får prostatacancer är mycket liten. Dina besvär passar bättre med att det är trångt i urinröret eller något annat med problem att tömma blåsan. Det kan vara en förträngning pga ärrbildning efter en infektion eller trångt i öppningen mellan urinblåsan och urinröret, dvs i blåshalsen. Om det är svårt att tömma urinblåsan fullständigt så kan det på lång sikt skada blåsan och njurarna. Jag föreslår att Du kontaktar Din familjeläkare som gör en första bedömning och skickar Dig vidare till urolog om så behövs
Citera
2013-01-14, 11:33
Moderator
fredrik686s avatar
Hejsan,

Fyll i den här listan under 1, gärna 2 dygn, sen återkommer du med resultatet. Så får vi ett mått på hur dåligt trycket är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in