2013-01-14, 00:41
Medlem
Har stort problem som bara blir värre och värre. Börja förra året i juni att jag hade ont i huvudet. Bara vänstra sidan. Ont flera veckor. Läkaren sa att set inte var något. Sen i juli börjar det bli något konstigt med halsen på vänster sida. Kändes som om jag hade något där. Försvann kom tillbaka men nu även på utsidan av halsen. Läkaren hittar inget. Ger mig ångest dämpande och även nå lycko piller som jag äter än. Läkaren tror inte på mig. Halsen har blivit värre. Nu när jag ligger ner känns det som om någon stryper mig. Tryck i huvudet. Är livrädd för cancer/ tumör. Någon som känner igen detta?
Citera
2013-01-14, 00:50
Medlem
TheBoots avatar
Hur har du blivit undersökt?
Citera
2013-01-14, 00:51
Medlem
Pieceess avatar
Hitta på en mängd symptom så att de kollar upp dig riktigt noggrant istället och slutar ge dig antidepp och ångestdämpande, vad skulle det hjälpa mot dina fysiska riktiga smärtor? (Vad jag förstod det som.)

Hoppas det blir bättre snart för dig, och se till att prioritera din hälsa!
Citera
2013-01-14, 01:03
Medlem
Har varit till läkaren flera gånger. Tar mig inte på Alvar. Remiss upp till sjukhuset med. Där dom tittade i min hals 2 sek och sa att allt ser bra ut. Dom tror jag inbillar mig. Nu är jag gravid i V 7. Vill värkligen veta vad som är fel med mig
Citera
2013-01-14, 02:42
Medlem
scooodys avatar
Jag tror att det är psykiskt det du upplever,spänningar och skit. Men för att du ska kunna koppla av tycker jag att du skall KRÄVA en magnetröntgen på huvud och halsryggen,vill de inte får du fråga ifall de kan garantera dig till 100% att du ej har cancer,kan de ej det måste du få röntgen. Inte bra att gå runt och oroa sig och poppa piller..Men jag tror att du INTE har nåt farligt alls
Citera
2013-01-14, 14:34
Medlem
Erikons avatar
Troligen Hypokondri, Cancer och tumörer brukar ha andra sidoeffekter än bara ont i huvudet. Om du fortfarande är i puberteten är det mycket vanligt att du får ont när hormoner aktiverar områden i din hjärna.
Citera
2013-01-14, 15:00
Medlem
Unbalanceds avatar
Som några andra redan har nuddat på och vad alla dina läkare på besöken också verkar tycka så är det antagligen psykosomatiskt.
Psyket är kraftfullt och det kan yttra sig i fysiska symtom.
Citera
2013-01-14, 16:35
Medlem
Jag är inte i puppeteten. Är 30 år gift 3 barns mor. Kanske är psyket men varför har jag så ont. Allt började efter min mamma plötsligt 47 år gammal dog. (Lunginflammation, hjärtstillestånd)
Citera
2013-01-14, 20:13
Medlem
Rompetrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoness
Har stort problem som bara blir värre och värre. Börja förra året i juni att jag hade ont i huvudet. Bara vänstra sidan. Ont flera veckor. Läkaren sa att set inte var något. Sen i juli börjar det bli något konstigt med halsen på vänster sida. Kändes som om jag hade något där. Försvann kom tillbaka men nu även på utsidan av halsen. Läkaren hittar inget. Ger mig ångest dämpande och även nå lycko piller som jag äter än. Läkaren tror inte på mig. Halsen har blivit värre. Nu när jag ligger ner känns det som om någon stryper mig. Tryck i huvudet. Är livrädd för cancer/ tumör. Någon som känner igen detta?

(min markering)
Jag tyder den markerade meningen som att du känner ett tryck i halsen när du ligger? Givetvis inte samma som att någon stryper dej.
Men jag funderar på om dom kollat dina blodvärden med tanke på sköldkörtelsjukdom? En växande struma enkelt uttryckt.
Jag tycker det varit en bra idé bland alla symtom du upplever och kanske har de redan gjort det.

Du får se till att ta upp dina problem på allvar nu om du är gravid! Inte bra med en hel del olika mediciner i denna situation. Du får be en läkare gå igenom medicinerna så du inte skadar ett litet barn.
Citera
2013-01-14, 20:32
Medlem
Håller med övriga om att det är viktigt att dina läkare tar dig på allvar.
Då jag läste att dina problem startade i samband med att din mor dog oväntat och ung så vill jag i ett försök att minska oron säga att de symptom du beskriver kan förklaras av stress och ångest. Huvudvärk från nackmuskelspänningar kan vara svår men är ofarlig. Tryck över hals (globuskänsla) och bröst är vanligt vid ångest och är i sig inte farlig. Har du märkt om dina symptom är lindrigare vid vissa tillfällen? Kanske då du är bland vänner och familj eller då du gör något du tycker om?

Självklart skall din läkare utesluta farliga alternativ men i vilket fall tycker jag att du skall försöka få prata med någon om din oro och även få prata med någon om din mors bortgång. Be din vårdcentral om att få bearbetande psykolog eller kuratorsamtal.

Önskar dig lycka till.

Citat:
Jag är inte i puppeteten. Är 30 år gift 3 barns mor. Kanske är psyket men varför har jag så ont. Allt började efter min mamma plötsligt 47 år gammal dog. (Lunginflammation, hjärtstillestånd)
Citera
2013-01-14, 21:53
Medlem
Tack för alla svar. När jag var i Miami i september 3 veckor hade jag inte mycket symtom alls. Men när jag kom hem var det tillbaka. Struma har jag inte då dom tittat det. Jag har funderar på att byta HC. Ska nog ringa i morgon. Vill värkligen inte må så här längre. Tänker på det 90% av min vakna tid :(
Citera
2013-01-14, 21:59
Medlem
Att du hade mindre symptom då du var på semester ökar sannolikheten för att det är ångestrelaterat. Råder dig att skaffa samtalskontakt via vårdcentral, barnmorska eller privat.

Citat:
Tack för alla svar. När jag var i Miami i september 3 veckor hade jag inte mycket symtom alls. Men när jag kom hem var det tillbaka. Struma har jag inte då dom tittat det. Jag har funderar på att byta HC. Ska nog ringa i morgon. Vill värkligen inte må så här längre. Tänker på det 90% av min vakna tid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in