2013-01-13, 17:51
Medlem
Här är en liten "artikel" till er killar som har lite svårt med tjejer, inser redan nu att många kommer trycka ner den här som attans men jag vill fortfarande släppa den då jag vet att många kommer kunna dra nytta av det här.

Det här är inget ni ska göra stegvis eller liknande, bara lite riktlinjer som kan vara bra att ha i bakhuvudet.

GÅ UT!: Ingenting kommer hända om ni sitter inne och spelar Xbox hela dagarna, skaffa en livsstil som ni är nöjda med och som ni känner är attraktiv.

Var socialt-kalibrerad:

Vad är det? I stort sätt handlar det att vara på någorlunda samma nivå som ens omgivning. Jag menar absolut inte att ni ska anpassa er eller smälta in genom att begränsa er själva för någon annans skull, det handlar mer om att lyssna till sin omgivning.

Det här med kalibrering kommer jag förklara genom texten och det är någonting som kommer med tiden, man måste få vara ”okalibrerad” och fucka upp i början.

Självförtroende:

Självsäkerhet, balls, cojjones, jag bakar in allt i självförtroende. Varför tjejer egentligen ”tänder” på självsäkra killar kan diskuteras i timmar, enligt mig så krävs det inte något James Bond självförtroende för att ragga upp tjejer. Personligen tror jag att det handlar mycket om maskulinitet, du är en man, du går dit självsäker som en man och gör "anspråk" på henne, som en man.

Är du inte självsäker alls och blir väldigt nervös samt obekväm blir även hon ofta obekväm och hela situationen blir, ja, obekväm "law of state-transfer" kallas det inom psykologi. Det behöver inte lysa ”BAWS” om dig, vet du vem du är och vad du vill räcker det gott och väl. Sen är det inte lätt att ha självförtroende med tjejer om man inte har haft några skills alls innan, det kommer med tiden!

Vill även tillägga att det BÄSTA tips jag har fått med tjejer, som fortfarande dyker upp i bakhuvudet när jag känner mig ”feg” med en tjej är:

Vill du ha starkare resultat... testa nån stil som är mer "TA FÖR DIG MOTHERFUCKER SLUTA VA EN PUSSY"

Så, sluta va en pussy och ta för er! ”Gränsen” ligger mycket längre bort än vad ni tror och ni måste gå över den ett par gånger för att förstå vart den ligger.

Ögonkontakt:

Det här är intressant och någonting jag inte har lyckats sätta finger på men ögonkontakten är någon form att förmedla känslor mellan två personer, har väldigt svårt att förklara detta. Ha ögonkontakt med din kompis, titta honom djupt i ögonen och känn hårda sexuella känslor i kroppen, känn hur du vill ha honom och han kommer känna att det blir gay, konstigt och obekvämt. Gör du det med en tjej däremot (som är någorlunda attraherad av dig) kommer sexuell spänning uppstå, och var bekväm i det.

Allting hänger ihop på sitt sätt, visst känns det väldigt självsäkert att ha en bra ögonkontakt? Det har inte en nervös och obekväm kille, en man som gör anspråk på tjejen har det. Kalibrering igen, sitt inte och ha en staredown tävling med henne i 3 timmar, att ha en bra ögonkontakt och att stirra creepy på henne är två olika saker.

Roligt:

Att det hela är roligt är mycket viktigt för mig, varför annars göra det? När man gör saker och ting för att roa sig själv finner tjejer det ofta mycket attraktivt och jag har sjukt mycket bizzara exempel på ”Self amusement”! Sen handlar det lite om att inte ta allting för seriöst, kalibrering igen, det är exempelvis på en klubb, det är lekfullt, det är flirtigt och det är roligt. Att flirta ska ALLTID vara roligt och lekfullt, det är guldregeln! Sen ska ni inte vara någon clown bara för att underhålla henne, försök underhålla dig själv så brukar hon finna det kul med. Annars så har hon dålig humor och är en tråkig person som inte delar din humor, då är det kanske inte en tjej för dig.

Fysisk beröring:

Om det ändå gick att prata av en tjej byxorna.. Det här med beröring mina herrar är key! Här knyter jag till kalibrering igen, ni ska inte röra henne för att ni ”ska röra henne” (vilket jag alltid gjorde i början), det är creepy som fan! Att kunna bli sexuell i sin beröring är en konst som man måste öva på och man blir mer och mer smooth med tiden. Har haft det som en liten grej för mig själv när jag är ute att kunna successivt bli mer smooth i rösten och samtidigt bli mer sexuell i min beröring. Det här låter sjukt avancerat men se det bara som att sakta men säkert gå från handslag till mer intima saker. Att eskalera fysiskt tycker jag är så mycket lättare om man (åter igen) gör saker och ting lekfullt. Exempel på det..

Jag satt med en tjej jag strulade lite med och la in lite is från mitt vatten i hennes u-ring, hon skrattade och försökte plocka ur den i panik och då sa jag typ ”ååh, jag älskar när du tar på dig själv” och körde ner huvudet och gjorde motorbåten. INTE SÅ SMOOTH, prova inte det där som någon ”rutin” nu. Poängen är att jag kom undan med det för att det var kul och lekfullt. Försök att sitta och prata med henne för att sen stoppa huvudet i hennes uring utan att bygga upp det lite innan så förstår ni hur viktigt det här med beröring är.

Att göra ett move som är lite fult (lite över gränsen) när man eskalerar gillar jag då det lätt går att anknyta till delen om självförtroende, du är bekväm med att ta för dig och du påverkas inte av deras reaktion. Om du ska eskalera fysiskt på ett säkert sätt så framstår du lite (enligt mig) som en pussy, någon gång ska hon bli lite ”vad fan gjorde han just”, självklart ska det vara lekfullt, extra viktigt när man ska vara lite ful i sitt eskalerande. Man brukar alltid få ganska positiv respons, ett lekfullt slag på armen eller liknande, men går du totalt över gränsen får du henne att tappa hakan och du framstår ändå som baws om hon har humor.

En annan gång spankade en tjej som hade fått den motvilligt i tvåan (visste inte om det), efter en utskällning gjorde min kompis samma sak (då jag skojade med honom för att sätta dit honom) och hon trodde att det var jag. Hon blev sur och det var över gränsen, men jag såg att hon tände till på det och vi höll på med varandra som djur efter det. Vad är nyckelingrediensen här? Det var en lekfull spank, jag var ”självsäker” som gick över gränsen två gr, det var self amusement på hög nivå.

Upphetsning:

Målet med att eskalera är som sagt att få tjejen upphetsad, är hon kåt, ni är ensamma, bang då hände det. Det spelar ingen roll vilket om du har 8-pack eller hur ditt hår ser ut, är hon upphetsad händer det skit.

Ligger ni bredvid varandra och chillar i en säng så kan du inte bara trycka in den, du måste göra henne upphetsad och lättaste sättet är fysisk beröring, här är det extra kul att göra ett ”fult move” enligt mig. Du bygger upp det hela tiden, har sexuell spänning, ni kysser varandra, allting blir mer och mer intimt, sexuella spänningen är på topp. Du leker lite med hennes mage, hennes troskant, du smyger ner med handen, eskalerar, eskalerar, sexuella spänningen gör sitt, hon blir mer och mer upphetsad. BAM
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------------
Ni väljer själva vad som tilltalar er och vad ni tar härifrån är erat att göra vad ni vill med, kom ihåg, övning ger färdighet.

Edit: Kritisera gärna men gör det sakligt och konstruktivt. Puss och kram //KingKongBud
Citera
2013-01-13, 17:56
Bannlyst
Orkar inte läsa. Är detta något du slängt ihop från diverse amerikanska pua siter?

Om det vore så enkelt att bara göra som det står där skulle ingen ha problem med tjejer.
Citera
2013-01-13, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamMelo
Orkar inte läsa. Är detta något du slängt ihop från diverse amerikanska pua siter?

Om det vore så enkelt att bara göra som det står där skulle ingen ha problem med tjejer.

Nej det är mina personliga tankar och erfarenheter som jag har samlat på mig under en lång period av "pua" som du kallar det.

Det är absolut inte enkelt, det tar år att öva upp sig inom det här precis som med allt annat. Om du inte orkar läsa så kommentera inte.
Citera
2013-01-13, 18:17
Medlem
Bra skrivet!
Citera
2013-01-13, 18:52
Medlem
Delokrats avatar
Intressant skrivet och jag antar att mycket stämmer här. Fast det största problemet med ögonkontakt måste väl ändå vara att man tar i för mycket?
Citera
2013-01-13, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delokrat
Intressant skrivet och jag antar att mycket stämmer här. Fast det största problemet med ögonkontakt måste väl ändå vara att man tar i för mycket?

Njaa, jag skulle noga säga att folk som flackar med blicken jämt och ständigt är det som är det största problemet. Men sitter du och stirrar på en person som en idiot så är det creepy, helt rätt. Men en bra ögonkontakt är en naturlig ögonkontakt!
Citera
2013-01-13, 21:02
Medlem
Devilrys avatar
Exakt vad menar du med att gå ut? Vad ska jag göra ute? Förstår inte.
Citera
2013-01-13, 21:28
Medlem
Norpheuss avatar
Gillar det här inlägget, känns som en bra skriven PUA-artikel av någon trevlig och välmenande 90-talist som har flyt med brudarna.

En sak som funkade för mig för att komma igång var att träna mycket. Det är inte det faktum att någon behöver se någon egentlig skillnad, utan snarare att man själv tycker att man ser så mycket bättre ut.
Citera
2013-01-13, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devilry
Exakt vad menar du med att gå ut? Vad ska jag göra ute? Förstår inte.

Vad du vill göra får du nog fixa själv. Exempelvis träna, hänga på krogen, ut och shoppa, gå med i en schackklubb om du känner för det.. Befinn dig på ställen där du träffar människor, gärna den typen av människor med liknande intresse. Är du på jakt efter en äventyrlig brud, börja med bergsklättring eller whatever.
Citera
2013-01-13, 21:55
Medlem
Tyckte att det var välskrivet och du fick med mycket!

något jag kan tillägga är att tänka på hygien och duscha samt se till att man luktar gott osv, man känner sig bättre, speciellt när man ska ha fysisk kontakt
Citera
2013-01-13, 22:27
Medlem
coolaballos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingKongBud
Edit: Kritisera gärna men gör det sakligt och konstruktivt. Puss och kram //KingKongBud
mmm. Du vet att detta är Flashback va?

Folk här tror på det som i skrivs på internet för att på internet så är det sant, speciellt om det handlar om tjejer. Jag gjorde en liknande tråd när jag upptäckte denna värld så och ville predika detta till alla, man lär sig. Och visst, fake it till you make it fungerar. Utan att behöva förklara vidare kommer du märka själv vad jag menar efter ett tag.

kort och gott:
http://books.google.se/books?id=H57DPgqTB1MC&pg=PA1&hl=sv&source=gbs_sele cted_pages&cad=3#v=onepage&q&f=false
Senast redigerad av coolaballo 2013-01-13 kl. 22:30.
Citera
2013-01-13, 22:32
Bannlyst
Det här var det löjligaste jag läst i hela mitt liv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in