Citat:
Ursprungligen postat av cold
Finns en lägenhet på Tunastigen i Luleå, som ingen får bo i enligt hyresvärden, eftersom hyresgästerna som bott när råkat illa ut...vet inte mkt mer men jag kan höra med en polare om mer info, Var uppe i Luleå en gång och kikade på lägenheten..stått massor av den i tidningen
det spökar i rätt många lägenheter här på tuna.
en som min mamma känner har bott i av dom lägenheterna för 10-15 år sen.
(karin och hennes dotter ida.)
en gång när jag var med min mamma hos karin så börja hon berätta om vad som hade hänt där.
saker som kunde hända var följande;
kryddorna som hon hade ovanför spisen lyftes ner av någon.
någon brukade stoppa kaffepannan på kokning mitt i natten.
porslinen som hon hade i skåpen brukade någon plocka fram.
bokhyllan som hon hade i vardagsrummet kunde flyttas av sig själv.
det som fick henne att flytta därifrån var när hon hade hade suttit i köket och hör hur någon pratar inne i sovrummet där hennes dotter är.
hon rusar då dit in och ser att någon har flyttat på hennes dotter från spjälsängen till den stora sängen.
min kusin och hennes familj har bott på nr:32 och även där brukade kaffet stå på kokning mitt i natten.
när vi flyttade in i lägenheten där vi bor nu så hände det en massa kontstiga saker (jag har skrivit om det här på fb tror jag). men nu har det slutat i stort sett, förutom att jag brukar se någon stå i hallen.
man brukar dela in tunastigen i en över och en nedre del.
på kartan som jag har länkat till så kan man se på vilka delar det sägs spöka.
anledningen till varför det spökar på tunastigen är för att det har varit en galjbacke (stavning?).
men jag har dock inte hittat någon info om det.
KARTAN