2005-05-02, 15:09
Medlem
Funderade på om det är olagligt att strippa och tjäna pengar på det?
T.ex visa genom cam på msn.

Känner en tjej som gör det och hon har typ studiebidrag.
Tror ni att skatteverket eller någon annan kan kolla upp det när hon tjänar så lite?

Eller är det lagligt om man bara skattar?

Eller kan hon skita i att skatta genom att säga att hon sålt nånting?

Tacksam för svar.
Citera
2005-05-02, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrilleP

Tror ni att skatteverket eller någon annan kan kolla upp det när hon tjänar så lite?

Tacksam för svar.

hmm...jag vet inte så mycket om skatteteknik, men jag undrar om hon är snygg och vad det kostar
Citera
2005-05-02, 16:03
Medlem
johnjohns avatar
Klädde av mig naken i Humlegården det enda som hände var att en turk frågade om jag var bög.
Citera
2005-05-02, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrilleP

Tacksam för svar.

Skatteverket har knappast några praktiska möjligheter att kolla upp det men i praktiken är det ju fråga om svartjobb. Detta gäller även tjejerna som strippar på porrklubbarna runt om i landet, det är inte många av dem som skattar sina inkomster direkt utan det är x antal tusen i veckan som går rakt ner i fickan.
Citera
2005-05-02, 18:48
Medlem
gnills avatar
Hahaha Måste säga att jag tyckte det var jävligt roligt det där med att tro att man i Sverige kan slippa skatt "för att man sålt nåt" haha
Citera
2005-05-02, 18:51
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnill
Hahaha Måste säga att jag tyckte det var jävligt roligt det där med att tro att man i Sverige kan slippa skatt "för att man sålt nåt" haha

Tja, det kan man ju. Om man säger att det är sex man sålt. Striptease däremot är väl mer reglerat.
Citera
2005-05-05, 12:39
Medlem
Om man säljer camshower i stor utsträckning är det helt klart ett svartjobb och teoretiskt kan skattemyndigheten bli intresserad. Skattar gör man som alltid på sina inkomster även om de hamnar på ett sparkonto (% av räntan).

Tjejerna som säljer camshower spelar ofta ett högt spel! Många är oseriösa och "levererar" alltid, så en dag är det någon som tröttnar och skvallrar till myndigheten om vad som pågår.

Ett kontonummer är alltid knutet till en person. Vissa tjejer har flera konton för att ingen ska bli misstänksam, men glömmer att de alla är kopplade till en och samma person.

Har aldrig hört om någon som råkat illa ut! Som köpare har jag ju rätt att "ge bort" pengar till vem jag vill och att ta mot är heller inget brott. Däremot bör det inte kunna klassas som "arbete" för att man ska vara helt säker.

Personligen tror jag det håller ett tag till och att man sedan får nys om det på skattemyndigheten och gör en "razzia" mot tjejerna!
Citera
2005-05-08, 00:10
Medlem
gnills avatar
Om jag inte minns helt fel läste jag en artikel om nåt liknande. Skattemydigheten ansåg att all inkomst ska beskattas och såg inte att ex.vis stripp och prostitution skulle undantas då det ju är lagligt. Att sälja alltså och då få inkomsten därifrån. Köpet däremot är ju som bekant kriminaliserat. Problemet var bara att beskattar man nåt så bör det ju betraktas som arbete o.s.v... Kan kanske iofs vara svårt att få ett kvitto med moms redovisat på en avsugning...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in