2013-01-12, 00:40
Medlem
zupdawgs avatar
Utesluter vissa grövre detaljer för att inte outa mig.

Kvällen började en augusti kväll med att jag tvekade på att ens bli påverkad av akohol denna kväll då jag deffade för tillfället och ville sköta det så bra jag bara kunde, hur som helst fick jag på något sätt i mig nästan en sjuttis sprit denna kväll (även en del så kallad "Rakija" eller vad fan det heter.. För er som inte vet vad denna dryck är kan jag tala om att det är RUNT 60% hembränd sprit från bosnien/kroatien whatever..

Det sista jag kommer ihåg är att jag står vid ett gatukök och ska köpa lite fyllekäk för att sedan vakna upp i en nerpissad fyllecell hos bröderna.

Vaknar i madrassen man brukar vara värd hos polisen när man varit en aning för påverkad av alkoholen, får tillbaka mina ägodelar man också som regel får tillbaka efter ett gratis hotell besök...

Söker igenom mina ägodelar en extra gång för att sedan försäkra mig om att min 6000:- kronors telefon är helt försvunnen..

Eftersom min telefon var kopplad till min privata Facebook sida har jag efteråt lyckats få fram en IP adress där någon loggat in på min Facebook sida genom min stulna telefon..

Nå? Kan snuten få fram något som kan binda fittungen som stal min telefon till brottet?

Tack.
Citera
2013-01-12, 01:30
Medlem
denisehs avatar
Nej, det är IP-adressen som dom möjligtvis kan koppla, men det är knappt. Personligen hade jag inte tagit det med polisen då polisen inte lär lägga någon tid på att försöka hitta din telefon. Har du ingen hitta telefon app där du kan spåra telefonen då jag förmodar att du har en touch telefon?
Citera
2013-01-12, 05:38
Medlem
Suxxess avatar
Hade du ett Apple konto? Alltså till App Store?
Hade du det kan du ju gå in på ''Hitta min iPhone'' (länk till online https://www.icloud.com/ )
Bara han inte bytt lösenord osv.
Där ska du kunna spåra upp han eller vad du nu skulle göra.
Citera
2013-01-12, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zupdawg
Eftersom min telefon var kopplad till min privata Facebook sida har jag efteråt lyckats få fram en IP adress där någon loggat in på min Facebook sida genom min stulna telefon..
Borde inte ip-adressen tillhöra ditt mobilabbonemang?

Tvivlar på att det finns resurser att spåra en stulen telefon, hur illa det än är..
Citera
2013-01-12, 16:44
Medlem
qrizzes avatar
ej it-säk

IT-säkerhet --> Juridik
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto