2013-01-11, 20:09
Medlem
Tjena!

Jag, som så många andra i Karlstad samt andra städer använder buss som transport-medel dagligen. Jag ser ofta att köerna för att komma in i bussarna blir väldigt långa, och ofta så går folk in genom mitt-gången för att komma in i bussarna snabbare och således få en sittplats.
Jag har även testat att gå in genom mitt-gången flera gånger, där jag oftast blir nekad av busschauffören och får gå in genom den vanliga ingången. Eftersom båda gångarna har en kortläsare så ser jag ingen anledning att för dom med resekort att inte gå in genom den snabbare och betydligt lättare ingång, varför skulle annars kortläsaren finnas där ?

Även ifall ni kanske inte är ifrån karlstad så kanske det är en liknande situation i din stad?
detta är ju f.ö ett relativt nytt kort-system men jag har inte sett någon information om detta så ifall någon vet så uppskattas det att ni skriver det här!

Jag försökte hitta ett svar på karlstads hemsida men hittade inget speciellt, stod dock detta:

Resenär med barnvagn/kärra
Mellan kl 10-14 reser du med barn i barnvagn extra förmånligt med reskassa. Tryck på barnvagnsknappen och håll ditt resekort framför kortläsaren vid mittdörren i bussen.

Oavsett vilken biljett du reser med får du kostnadsfritt medföra barnvagnen på bussen i mån av plats. Endast resenärer med resekort kan betala sin resa vid bussens mittdörr.

betyder detta att alla med resekort får gå igenom denna dörr, eller är det bara de med barnvagnar?
Senast redigerad av sneakyybastard 2013-01-11 kl. 20:16.
Citera
2013-01-13, 14:21
Medlem
Det känns inte som ett vettigare alternativ att ringa/maila till lokaltrafiken i fråga och se vad dom säger där?
Citera
2013-01-15, 01:59
Moderator
Neksnors avatar
Vad säger resevillkoren, borde finnas på www, om saken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in