Citat:
Ursprungligen postat av Doomer
Det är svårt att diskutera deras ideologi eftersom det tydligen inte är ekofacism du pratar om utan nån slags gruppering som enligt dig redan har erövrat riksdagshuset. Du vet uppenbarligen inte vad du pratar om.
Jag har uppenbarligen inte uttryckt mig tillräckligt klart så att du förstår vad jag menar. Du får kalla det "ekofascism" om du vill. Haka inte upp dig på vem dessa är (nån slags gruppering, som du skriver), utan försök fokusera ideologin.
Så du har inte märkt att alla partier i riksdagen är smittad av denna ideologi? Dock är det inte ämnet för tråden, samt jag hoppas att smittan inte sitter så djupt utan att det är mer ett poserande.
Jag fyller på med några av de värsta citaten jag hittat från några extrema RJT, sammanställt på en engelskspråkig sida. Detta vräker de alltså ur sig offentligt:
“If I were reincarnated I would wish to be returned to earth as a killer virus to lower human population levels.” Prince Phillip, head of the ‘World Wildlife Fund’
“Phasing out the human race will solve every problem on earth, social and environmental.” David Foreman, founder ‘Earth First’
“To feed a starving child is to exacerbate the world population problem.” - Lamont Cole, environmentalist and author
“I suspect that eradicating smallpox was wrong. It played an important part in balancing ecosystems.” John Davis, environmental author and leader
“My own doubts came when DDT was introduced. In Guyana, within two years, it had almost eliminated malaria. So my chief quarrel with DDT, in hindsight, is that it has greatly added to the population problem.” Alexander King, speaking for the ‘Club of Rome’
Och det finns många fler skandalösa citat. Jag fyller kanske på med fler senare...