Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-11, 23:50
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuban
En (för mig) komisk observation är att samtliga i denna tråd är extremt intresserade av vad andra läser och anser det vara viktigast av allt med Flashback.

"Jag vill läsa det andra läser men jag vill inte att nån ska välja det jag läser". Jag finner ironin förkrossande.
Citera
2013-01-11, 23:52
Medlem
Jag tycker att ändringen speglade mina förväntningar, och även om den fortfarande är lite lik HÄ, så är jag nöjd och ser en potential. Det är mycket större spridning på ämnesområdena, samt att det känns som att mastodont-trådarna inte dominerar listan.

Vidare så känns det mindre sensationsartat med den här spridningen och jag tror/hoppas att det kan få positiva effekter för folk som bara läser eller är nya på forumet. Är nämligen rätt övertygad om att heta ämnen har varit så likriktad att det skrämt bort en del eller gett fel bild av flashback.

Sen är jag jävligt övertygad om en sak till, nämligen att 99% av folket som klagar, skulle ha gjort det oavsett vad förändringen blev. Vilket bara tyder på att man vill vara motfalls gumma.

Har en del frågor:

Ser ni till så att alla ämnen får sin tid i rampljuset, eller åtminstone många?
Eller är det blandat från olika underforum?

Jag tycker ni borde ha någon funktion som gör att alla ämnesområden kommer upp någon gång, även dom mest obskyra. Alltså dom mesta lästa trådarna.

Edit: det känns som att ämnena är mer aktuella? Många på listan är ju skapade idag. Ännu en bra grej!
Senast redigerad av Haschpundaren 2013-01-12 kl. 00:07.
Citera
2013-01-11, 23:54
Medlem
DannyButtermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungsork
Ett fatalt misstag och istället för att medge detta och ta åt sig av kritiken
så försvarar samtliga aktiva moderatorer detta extrema misstag

Hur kommer det sig att alla moderatorer tycker lika? Har ni fått betalt eller har det införts
någon slags "Forumpiska" liknande den som partierna har mot oliktänkande?

Funderar också på varför inga moderatorer är (öppet) kritiska till förändringen. Ingen tackar väl nej till mer makt, antar jag.
Senast redigerad av DannyButterman 2013-01-11 kl. 23:56.
Citera
2013-01-11, 23:55
Medlem
.

Hej!

Som jag tyckte mig skymta av tidigare åsikter, anser jag listan vara för kort.
Nu är förvisso min åsikt att ämnesflödet bör vara mer likt HÄ, så däri kan ligga en konflikt.
Men gångra antalet trådar med tre, så intresserar jag mig mer för AÄ.

Sedan har jag redan sagt att min ståndpunkt är att båda fora bör finnas, AÄ och HÄ - dock förstår jag dess modererande problematiska faktorer.. Det vore dock att föredra.
En variant med HÄ/Inloggning eller HÄ/Inloggning/Regtime skulle vara en idé om ratande vore så fanatiskt sammansvetsat.

edit: Sedan ser det väldigt underbart ut, utan alla dessa I&I-trådar som handlar om "Somalier åt min hund!!!" o.s.v, eller vad det kunde handla om. Så jag är inte negativ, det menar jag inte. Allt kan utvecklas. Men tänk på att alla ämnen bör finnas här - inklusive relationer, droger, psyk, o.s.v.
Senast redigerad av dåkörvidå 2013-01-12 kl. 00:01. Anledning: .
Citera
2013-01-11, 23:58
Medlem
Lodjurens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Nu är AA rent på ämnen från AB&K-Trådar.

Grattis.

Ja, det är märkligt. AÄ blir mindre och mindre intressant för mig för varje timme som går.

Borta var (om jag uppfattade rätt:
Rån på Handelsbanken i Täby (Aktuella brott och kriminalfall)
Stort rån med automatvapen i Södertälje, 4 misstänkta gärningsmän anhållna (Aktuella brott och kriminalfall)
m fl.

För det var helt rensat va?

Nu har dock tills för 15 minuter seb den toppande humortråden Eran värsta lögn för att få ligga? ersatts av södertäljeråntråden.

Vilket bör kunna tolkas som att Södertäljeråntråden (rimligt, eftersom den har legat topp fyra dom senaste dygnen) har legat högt hela tiden på Användarnas visningslista, men den doldes i moderatorernas urval, där man alltså ville premiera Lögner för att få sex. För att styra lite, öka spridningen.

Snarare blir jag irriterad. Det är ju inte så enkelt att jag ersätter Södertäljerånet med en humortråd om lögner för att få sex.
Citera
2013-01-11, 23:58
Medlem
Basens avatar
Har inte läst igenom tråden så jag antar att min åsikt redan sagts. Jag tycker att de inlägg som blivit manuellt inlagda av moderatorerna borde skilja sig från de ämnen som automatiskt hamnat dit tack vare många läsare.

Tyvärr upplever jag denna förnyelse som en försämring, men jag vänjer väl mig med tiden. Tidigare kollade jag bara på heta ämnen men nu känns det som att jag är tvungen att gå in på delforumen för att hitta intressantare trådstarter än dessa på aktuella ämnen, vilket i och för sig kan vara en bra sak.
Senast redigerad av Basen 2013-01-12 kl. 00:04.
Citera
2013-01-12, 00:01
Medlem
Saknar Heta ämnen. Tyckte det var en skön mix mellan aktuellt och humor där. Visst, några skittrådar här och där men det gjorde inte så mycket.

Det är min synpunkt.
Citera
2013-01-12, 00:06
Medlem
Nu är jag trött och har inte hela läst tråden. Är det så att om det något stort tex som en tsunami eller någon stadsminister blir mördad mm. Så måste vi läsare vänta tills den aktuella moderatorn är online och lägger upp det på AÄ? Jag brukar kolla på Fb för att se om något har hänt. Hur blir det nu?
Citera
2013-01-12, 00:06
Medlem
sneakydudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekomax
Saknar Heta ämnen. Tyckte det var en skön mix mellan aktuellt och humor där. Visst, några skittrådar här och där men det gjorde inte så mycket.

Det är min synpunkt.

Håller med. Läste man på heta ämnen (aktuella händelser) så var det en massa grejer från nyhetsvärlden, allt från krig och ond bråd död till inrikes -och utrikespolitiska händelser och massa annat. Sen när man läst sig mätt på allt elände var det bara att scrolla ner och läsa om nån snubbe vars lillebror ätit upp hans haschmuffins och få sig ett skratt (fast det ändå visade sig vara rätt så allvarligt). Det var charmen med Flashback, den saliga blandningen av allvar och humor... Nu ser Aktuella Ämnen ut som förstasidan på en tråkig jävla dagstidning.
Citera
2013-01-12, 00:09
Medlem
Bastubans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
"Jag vill läsa det andra läser men jag vill inte att nån ska välja det jag läser". Jag finner ironin förkrossande.

Skönt att inte vara ensam om det, jag trodde ett tag att knarket satt mig i något slags utanförskap då alla verkar negativt inställda till precis allt.
Jag har aldrig sett på maken till i-landsproblem.

"Varför är inte tjackrunk-tråden med för?! Den är ju döööööbra!!! " Skulle jag kunnat gnälla om. Om jag varit oförmögen att hitta den själv vill säga.

Bara på flashback, bara här. Flashback vänder sig emot Flashback.
Inte lätt för en annan att vara rekreationell i dessa domedagar, föranledda av apokalypsen "heta ämnen gick i graven".
Senast redigerad av Bastuban 2013-01-12 kl. 00:11.
Citera
2013-01-12, 00:11
Medlem
sneakydudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soi6
Nu är jag trött och har inte hela läst tråden. Är det så att om det något stort tex som en tusanami eller någon stadsminister blir mördad mm. Så måste vi läsare vänta tills den aktuella moderatorn är online och lägger upp det på AÄ? Jag brukar kolla på Fb för att se om något har hänt. Hur blir det nu?

Som jag förstår det så funkar AÄ precis som heta ämnen, och initialt så bestäms alltså trådens vara eller icke vara i AÄ av hur många som klickar på länken. Om det går segt, och folk inte uppmärksammar den av någon anledning så kan mod peta in den i AÄ. När sedan någon mod tycker att tråden är tråkig och irrelevant så kan h-n plocka bort den och ersätta med en annan tråd ur sitt favoritforum där det max är 5 läsare, bara för att h-n tycker trådstarten är välformulerad och intressant, och vill lyfta fram sagda forumdel som inte en jävel egentligen bryr sig om. Så.

Nej, jag är inte sarkastisk. Mods har ju själva sagt (lätt inlindat mellan raderna) att det är såhär det kommer att fungera.
Citera
2013-01-12, 00:15
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuban
Skönt att inte vara ensam om det, jag trodde ett tag att knarket satt mig i något slags utanförskap då alla verkar negativt inställda till precis allt.
Jag har aldrig sett på maken till i-landsproblem.

"Varför är inte tjackrunk-tråden med för?! Den är ju döööööbra!!! " Skulle jag kunnat gnälla om. Om jag varit oförmögen att hitta den själv vill säga.

Bara på flashback, bara här. Flashback vänder sig emot Flashback.
Inte lätt för en annan att vara rekreationell i dessa domedagar, föranledda av apokalypsen "heta ämnen gick i graven".

Ja, det är lite så. Själv är jag i regel inte alls det minsta intresserad av vad den stora massan läser utan vet vilka ämnen som intresserar mig och tar mig således dit på egen hand. Nu kommer det givetvis att heta att jag tycker så bara för att "hålla enad linje utåt" men det stämmer inte riktigt. Jag tycker helt på allvar att det känns mer intressant med en mer utvald lista. Att den här listan dessutom kommer vara mer dynamisk och ha högre rotation ser jag som en utmärkt sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in