Citat:
Ursprungligen postat av
E1
Undrar om det r ngon som provat denna medicin och upplevt ytliga bldningar?
Min lkare ville att jag skulle prova denna medicin istllet fr Imovane som r beroendeframkallande, och naturligtvis r jag villig att gra ett frsk.
Frsta gngen upplevde jag lite biverkningar men somnade och dagen efter s r jag ls i magen och har frskt, rtt blod i avfringen.
Ngon vecka senare, precis samma sak. Min lkare ringer fr att f en utvrdering av medicinen och jag sa som det var, hon fick inte ihop det alls. Inte jag heller efter att ha lst hela listan av biverkningar. Jag fick tanken att mjligtvis r det sjlva frgmedlet i tabletten som fljt med ut nr jag gr p toa. Att man kan bli orolig i magen har jag frsttt genom att lsa listan..
Tredje gngen jag provade vaknade jag med tppt nsa, snyter mig och fr mestadels ut massa blod. Sedan ett toalettbesk med en fast, men blodig avfring!? Vi pratar frskt rtt blod och INTE ngon skum orangefrgad, tablettaktig frg.
Det hr r d ingenting jag vanligtvis upplever och jag undrar om det finns ngon annan drute som kt p samma sak? Undrar ven hur en liten tablett (25-50 mg) kan f mig att blda frn slemhinnor 12 timmar efter intag?? Och om ngon kan svara p det, ska jag fortstta med tabletterna eller sluta helt? Jag verkar ju bara blda mer varje gng jag frsker?
Vore tacksam fr svar, tabletterna p hyllan fr tillfllet.
Jag ter 600mg p kvllen mot schizofreni och vaknar nstan alltid med torkat blod i nsan, och fr urkonstiga drmmar och mardrmmar.
mrker att jag blder nsblod lite oftare n vanligt men det r inte mycket blod som kommer.
funkar dock inte alls mot smnen fr mig trots min hga dos.