2016-01-04, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rogerQ
Depot har en mycket snllare fristtning. P kvllen blir man trtt och fr blodtrycksfall men p morgonen r det OK. Mrker inte av ngot p morgonen. Upplever inte ngot som smyger sig p. Det enda jag mrker av r att jag fr annorlunda drmmar som jag vaknar av p natten. Men det r inte alla som fr. Har bara lst om ngra f andra hr p forumet som mrkt av det. De flesta r positiva. Plus att man bara behver ta medicinen p kvllen. Och slipper blodtrycksfall och trtthet p morgonen, som man fr om man tar quetiapin p morgonen.

Jttetrtt, grymma mardrmmar men sov gott nd. Men vad trtt p morgonen jag r. Vaknade 10:00 frst nu som jag klarnat till. Tror jag snker till 150 mg depot eller tror du att morgontrttheten avtar med tiden?
Citera
2016-01-04, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sykonylop
Jttetrtt, grymma mardrmmar men sov gott nd. Men vad trtt p morgonen jag r. Vaknade 10:00 frst nu som jag klarnat till. Tror jag snker till 150 mg depot eller tror du att morgontrttheten avtar med tiden?
Det r svrt att svara p om trttheten avtar. Men i regel ska man ta samma dos under en lngre tid t.ex. 2-4 veckor fr att koncetrationen ska stabiliseras i kroppen och kroppen vnja sig.

S jag tycker du ska fortstta med 200 mg p kvllen i ett par veckor fr att utvrdera om det r OK eller om du ska snka dosen. Jag tror inte du kommer mrka ngon skillnad att snka frn 200mg till 150mg eftersom skillnaden r s liten.
Citera
2016-01-04, 15:42
Medlem
Citat:
Det r svrt att svara p om trttheten avtar. Men i regel ska man ta samma dos under en lngre tid t.ex. 2-4 veckor fr att koncetrationen ska stabiliseras i kroppen och kroppen vnja sig.

S jag tycker du ska fortstta med 200 mg p kvllen i ett par veckor fr att utvrdera om det r OK eller om du ska snka dosen. Jag tror inte du kommer mrka ngon skillnad att snka frn 200mg till 150mg eftersom skillnaden r s liten.

Ok, men jag provar med 150 i alla fall. De rekommenderar dock 200 ,g depot i Fass fr just mina problem men r inte direkt psykotisk men ngest och den tycker jag frsvunnit en hel del. knner mig dock "tom" som i en bubbla och det gjorde jag inte dagtid/eftermiddag p den snabba varianten. Provar 150 mg veckan ut och ser om det rcker.
Citera
2016-01-05, 11:23
Medlem
Blev inte s trtt p 150 mg s jag krde 200 mg depot i gr kvll runt 20:00 vaknar inte frrn 10:00 och somnar 22:00. Sover alldeles fr mycket men det ger vl med sig kanske. Knner mig lite "bedvad" hela tiden. Lite trist allting men inga jttesnurriga tankar som innehller jttengest eller oro infr framtiden lngre s det r ju bra.

Men som sagt allt r lite smtrist. Inte ett dugg hungrig under dagen ter inte ens frukost men ter otroligt mycket innan jag lgger mig. Kanske veranalyserar allt fr mycket och knner efter fr mycket. Ska nog bara lta allt vara som det r ngra veckor.

verlag knns det helt ok om man jmfr med ngon vecka sedan.
Citera
2016-01-06, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sykonylop
Blev inte s trtt p 150 mg s jag krde 200 mg depot i gr kvll runt 20:00 vaknar inte frrn 10:00 och somnar 22:00. Sover alldeles fr mycket men det ger vl med sig kanske. Knner mig lite "bedvad" hela tiden. Lite trist allting men inga jttesnurriga tankar som innehller jttengest eller oro infr framtiden lngre s det r ju bra.

Men som sagt allt r lite smtrist. Inte ett dugg hungrig under dagen ter inte ens frukost men ter otroligt mycket innan jag lgger mig. Kanske veranalyserar allt fr mycket och knner efter fr mycket. Ska nog bara lta allt vara som det r ngra veckor.

verlag knns det helt ok om man jmfr med ngon vecka sedan.

Det lter bra. Fortstt s ngra veckor och se hur det knns. Att veranalysera mendet och knna efter "fr mycket" frn dag till dag r ingen bra id. Det r s mycket som spelar in hur man mr s allt r inte biverkningar frn medicinen. Jag sjlv mrker inte av s mycket utver att jag fr frstrkta drmmar och det varierar ocks i perioder frn ganska mycket flera gnger per natt till nstan ingenting i perioder. Vldigt konstigt, men det fr man acceptera. Fr huvudsaken r ju att man inte ska varva upp och hamna i hypomani och maniska skov som gr att man hamnar p LPT och slutenvrd. Lycka till!
Citera
2016-01-07, 09:07
Medlem
Citat:
Det lter bra. Fortstt s ngra veckor och se hur det knns. Att veranalysera mendet och knna efter "fr mycket" frn dag till dag r ingen bra id. Det r s mycket som spelar in hur man mr s allt r inte biverkningar frn medicinen. Jag sjlv mrker inte av s mycket utver att jag fr frstrkta drmmar och det varierar ocks i perioder frn ganska mycket flera gnger per natt till nstan ingenting i perioder. Vldigt konstigt, men det fr man acceptera. Fr huvudsaken r ju att man inte ska varva upp och hamna i hypomani och maniska skov som gr att man hamnar p LPT och slutenvrd. Lycka till!

Tack s mycket, tar den runt 18:00 nu istllet och lgger mig runt 21:30. Gr upp runt 07:30 rtt trtt kan jag sga men jag har alltid varit morgontrtt. Det slpper som tur r ganska fort. Mr helt ok faktiskt. Kr s hr ngra veckor och kanske snker till 150-100 mg men denna gngen ska jag inte ha fr brttom.
Citera
2016-02-08, 16:58
Medlem
Fick utskrivet idag...

Seroquel depod 50 mg
och...
Quetiapin 50 mg

Hoppas att jag kan sova inatt. Har en massiv ngest och har knappt sovit nt p 4 dar nu.
Senast redigerad av Karl-Edward 2016-02-08 kl. 17:01.
Citera
2016-02-09, 06:02
Medlem
Jag kr 2000mg just nu, en karta 150mgx6, och till det kanske 200mg direktverkande.
Inte f-n hjlper det alls, blir lite knasig i bollen. Sov inget frra natten igr somnade jag runt 2100 och vaknade 0100.
Tar ju en del annat oss...
Citera
2016-02-09, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HardCore_
t Seroquel Depot 200mg fr ungefr 2 r sedan gick upp 30 kilo p ngra mnader + att hjrtat slog konstigare nr man skulle sova och ngesten blev kraftigare + lite andra sm biverkningar .

Nu hade jag mte med lkare som sa att jag skulle testa
Quetiapin Krka 25mg 1 p morgonen och 2 p kvllen

nu nr jag kom hem insg jag detta.. mste ju ha missat den delen i min journal

Citat:
Ursprungligen postat av franzstrudel
Hej svej.
Har i ngra mnader gtt p utredning om mitt mende och lkarna misstnker bipolr typ 2. Kkar sedan ett tag Lamictal och sedan tidigare Venflaxin, mendet har blivit mycket bttre sedan Lamictal.

Har dock haft lite problem med ngest och smn s jag fick Quetapin utskrivet.

Har nu anvnt 50 mg om dagen i tv veckor och upplevt fruktansvrd ilska.
Igr p jobbet nr jag micklade med datorer s var det en skruv som kivades, knde hur irritationen vxte och efter ett tag s brann det i hela kroppen. Blev s arg som jag inte kan komma ihg att jag ngonsin varit.. Fr en jvla skruv dessutom.
Pratade med lkaren samma dag och fick ingen respons.

Ngon som varit med om ilska p seroquel/Quetapin?
Eller kan det helt enkelt vara knslolivet som svallat upp efter ratal av olika antidepressiva?

jepp
Citera
2016-05-18, 10:47
Medlem
Undrar om det r ngon som provat denna medicin och upplevt ytliga bldningar?

Min lkare ville att jag skulle prova denna medicin istllet fr Imovane som r beroendeframkallande, och naturligtvis r jag villig att gra ett frsk.

Frsta gngen upplevde jag lite biverkningar men somnade och dagen efter s r jag ls i magen och har frskt, rtt blod i avfringen.

Ngon vecka senare, precis samma sak. Min lkare ringer fr att f en utvrdering av medicinen och jag sa som det var, hon fick inte ihop det alls. Inte jag heller efter att ha lst hela listan av biverkningar. Jag fick tanken att mjligtvis r det sjlva frgmedlet i tabletten som fljt med ut nr jag gr p toa. Att man kan bli orolig i magen har jag frsttt genom att lsa listan..

Tredje gngen jag provade vaknade jag med tppt nsa, snyter mig och fr mestadels ut massa blod. Sedan ett toalettbesk med en fast, men blodig avfring!? Vi pratar frskt rtt blod och INTE ngon skum orangefrgad, tablettaktig frg.

Det hr r d ingenting jag vanligtvis upplever och jag undrar om det finns ngon annan drute som kt p samma sak? Undrar ven hur en liten tablett (25-50 mg) kan f mig att blda frn slemhinnor 12 timmar efter intag?? Och om ngon kan svara p det, ska jag fortstta med tabletterna eller sluta helt? Jag verkar ju bara blda mer varje gng jag frsker?

Vore tacksam fr svar, tabletterna p hyllan fr tillfllet.
Citera
2016-05-18, 17:18
Citat:
Ursprungligen postat av E1
Undrar om det r ngon som provat denna medicin och upplevt ytliga bldningar?

Min lkare ville att jag skulle prova denna medicin istllet fr Imovane som r beroendeframkallande, och naturligtvis r jag villig att gra ett frsk.

Frsta gngen upplevde jag lite biverkningar men somnade och dagen efter s r jag ls i magen och har frskt, rtt blod i avfringen.

Ngon vecka senare, precis samma sak. Min lkare ringer fr att f en utvrdering av medicinen och jag sa som det var, hon fick inte ihop det alls. Inte jag heller efter att ha lst hela listan av biverkningar. Jag fick tanken att mjligtvis r det sjlva frgmedlet i tabletten som fljt med ut nr jag gr p toa. Att man kan bli orolig i magen har jag frsttt genom att lsa listan..

Tredje gngen jag provade vaknade jag med tppt nsa, snyter mig och fr mestadels ut massa blod. Sedan ett toalettbesk med en fast, men blodig avfring!? Vi pratar frskt rtt blod och INTE ngon skum orangefrgad, tablettaktig frg.

Det hr r d ingenting jag vanligtvis upplever och jag undrar om det finns ngon annan drute som kt p samma sak? Undrar ven hur en liten tablett (25-50 mg) kan f mig att blda frn slemhinnor 12 timmar efter intag?? Och om ngon kan svara p det, ska jag fortstta med tabletterna eller sluta helt? Jag verkar ju bara blda mer varje gng jag frsker?

Vore tacksam fr svar, tabletterna p hyllan fr tillfllet.

Jag ter 600mg p kvllen mot schizofreni och vaknar nstan alltid med torkat blod i nsan, och fr urkonstiga drmmar och mardrmmar.
mrker att jag blder nsblod lite oftare n vanligt men det r inte mycket blod som kommer.

funkar dock inte alls mot smnen fr mig trots min hga dos.
Citera
2016-05-19, 08:52
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Ftt 25-50mg fr smnen istllet fr mirtazapin. Samma skit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in