2014-04-21, 12:31
Medlem
Startade igår, jag blev helt SÄNKT av endast 25 mg, jag blev en levande zombie. Såhär dagen efter känner jag mig märklig. Trög, mosig men samtidigt lite euforisk, kan den trigga hypomani? Har aptit (den som varit som bortblåst av all metamina jag äter). Jag ska prova att halvera dosen ikväll. Hur blir det med tiden? Är man fortfarande lika trög?
Citera
2014-04-21, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zahanna
Startade igår, jag blev helt SÄNKT av endast 25 mg, jag blev en levande zombie. Såhär dagen efter känner jag mig märklig. Trög, mosig men samtidigt lite euforisk, kan den trigga hypomani? Har aptit (den som varit som bortblåst av all metamina jag äter). Jag ska prova att halvera dosen ikväll. Hur blir det med tiden? Är man fortfarande lika trög?
Tycker det försvann efter någon månad eller två,känner mig inte alls som en zombie efter jag tagit 200 mg.
Citera
2014-07-24, 15:52
Medlem
Är på dom här igen, äter 200mg.. 3e försöket nu och aldrig tagit mig förbi de där två veckorna folk pratar om, men släpper bieffekterna sen? Det är mest att jag är yr konstant och orkar inte gå ut utan ligger mest ner, drömmer wicked drömmar osv..vaknat svettig och minns allt jag drömt och är tung i huvet..kan nog sova 14 timmar per dag
Citera
2014-07-24, 15:54
Medlem
E.W.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahel
Är på dom här igen, äter 200mg.. 3e försöket nu och aldrig tagit mig förbi de där två veckorna folk pratar om, men släpper bieffekterna sen? Det är mest att jag är yr konstant och orkar inte gå ut utan ligger mest ner, drömmer wicked drömmar osv..vaknat svettig och minns allt jag drömt och är tung i huvet..kan nog sova 14 timmar per dag

Börja på en lägre dos. Sedan höjer du långsamt dosen.
Citera
2014-08-20, 15:06
Medlem
Quetiapin för mig: sluddrande, stammande tal. Blodpåverkan/blod i skiten. Rejäl hjärndimma i skallen. Krävdes hästdoser av seroquelen för att få mig att sova reko, jämfört med dosen av olanzapin, så slutade efter någon månad med eländet och återgick till elände II: Olanzapin, men i ##lite##mindre dos....
Citera
2014-08-20, 15:42
Medlem
Jag hade en dos på 300 mg depot morgon och 100 mg på kvällen. Jag kände mig inte konstig på nåt sätt utan var ganska aktiv och sov normalt.
När jag sen slutade och tog en halv 300 mg efter 1 åt eller så blev jag helt sänkt och höll på att ramla ihop på toan efter jag precis klarade resa mig så jag inte pissade ner mig.
Konstig medicin men inte mer av såna mediciner om jag inte gått in i en psykos och jag blir hjälpt av det då.
Citera
2014-11-03, 20:36
Medlem
elliezs avatar
Jag läser att folk upplever en euforisk känsla. Min egen uppfattning av Quetiapin är tvärtom. Jag känner precis ingenting alls, varken sorg, glädje eller kärlek. Känner mig lite som en avstängd zombie.
Jag älskar drömmarna den här medicinen ger mig. Uppskattar även det faktum att jag kan sova fjorton timmar på den.
Känner definitivt av det där med ökad hunger. Kan äta hur mycket som helst verkligen. Tre pizzor på en vecka, tror det är rekord och Gud vad äckligt det känns när jag tänker på det nu.
En annan sak jag märkt att ett tag efter att jag tagit medicinen och fram tills jag ska sova så blir det svårt att prata. Jag stakar mig på ord, sluddrar, får konstiga uttal. Känner mig nästan lite flöddrad.
Underbar medicin att blanda med cannabis!
Citera
2014-11-04, 14:49
Medlem
Parrehs avatar
Jag har ätit Seroquel i ett år mot depression och nu när jag väl börjat trappa ut medicinen känns det som om jag har varit i en djup dimma i ett år. Under medicineringen har jag känt mig trög i huvudet, varken känt eller kunnat visa känslor - ingen glädje, ingen sorg. I konversationer har jag känt mig efterbliven och trög, knappt kunna hålla igång en konversation då allt initiativ och inspiration till samtalsämnen inte funnits. All fantasi och engagemang försvann.

I mina ögon är Quetiapin en kemisk lobotomering och jag är glad över att få sluta med den.

Jag förstår även att vissa inte får dessa bieffekter och vissa vill säkert inte känna något, än något alls.
Citera
2014-11-04, 15:31
Medlem
Skulle gärna vara utan 300 mg quetiapin men jag bara kraschar varenda gång jag slutar och vill ta livet av mig. Hatar drömmarna, obehagliga drömmar om personer jag känner ungefär varenda natt. Ibland måste jag fundera på om drömmarna är sanna eller inte. Somnar oftast men sover inte bra. Får svårt att prata ett tag efter att jag tagit min dos. Känner mig inte borta på nåt sätt men tycker att jag slösar bort för mycket tid på att sova. Kan inte vara bra att sova mycket heller.
Citera
2014-12-05, 23:56
Medlem
Är det någon som har erfarenhet av dessa vid adhd? Äter elvanse men fick denna utskriven för sömnsvårigheter, raseriutbrott och ångest.
Citera
2015-01-06, 15:58
Medlem
SnellmaNs avatar
Jag blir väldigt dåsig även dagarna efter av quetiapin, men de hjälper bra att sova på. Inte så mycket bieffekter som av zopiklon för min del. Mardrömmar får jag av alla sömnmedel, värst är det på theralen som utlöser sömnparalyser hos mig. Men mardrömmar har ju med ens tvärkassa mående att göra snarare än ren bieffekt.

Har en liten till fråga åt er i tråden som är semirelaterad till quetiapin, de är ju inte särskilt gravt sederande. Men om jag ser till att bli riktigt packad, slänger i mig hela asken av de 25mg jag har och eventuellt toppar med några kartor tramadol. Tror ni att jag har en stor chans att få dö då?
Citera
2015-03-09, 12:59
Medlem
exquisitelys avatar
Äter 25 mg för att kunna sova. Hade propavan innan en blev alltför utslagen av dagen efter+ tidiga uppvaknanden, och imovane ger mig en vidrig bismak i munnen.

Har börjat med quetiapin till natten i ca en vecka och hittills inget negativt. Kan lätt sova upp till 10 timmar utan problem. Vilket känns lyxigt då jag knappt känt mig utsövd senaste månaden. Vet inte hur 25 mg att sova på kommer påverka min vikt, men vet man att ökad aptit är en biverkan så får man anpassa sig och göra det man kan. Äta lågkaloridiet, försöka motionera osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in