2010-01-04, 18:49
Medlem
Obersturmfuhrers avatar
Eller för att sikten är dålig, man känner sig inte hemma, det finns mystiska ljud och miljön lever på ett annat sätt än hemma i ett rum.

Hur kommer det sig att inga djur spökar? (om vi bortser från människors husdjur)? Det måste ju finnas miljoner djur vars skelett har flyttats eller hus byggts över. För att inte tala om dinosaurier. Varför finns det inga spökande sådana?
Citera
2010-01-04, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obersturmfuhrer
Eller för att sikten är dålig, man känner sig inte hemma, det finns mystiska ljud och miljön lever på ett annat sätt än hemma i ett rum.

Hur kommer det sig att inga djur spökar? (om vi bortser från människors husdjur)? Det måste ju finnas miljoner djur vars skelett har flyttats eller hus byggts över. För att inte tala om dinosaurier. Varför finns det inga spökande sådana?
Om man ser en älg tänker man väl knappast att det är ett spöke. Men vet att en person väjde för en älg som sprang över vägen, älgen flög över bilen men sen var den borta och bilen oskadd, den älgen hade förmodligen blivit överkörd och blev ett spöke. Men en berättelse i andra hand. Fanns dinos här?
Citera
2010-01-04, 19:05
Medlem
alaskapollocs avatar
Citat:

Om man är ute och går i skogen och man hör en gren knäckas är det väl inte så att man misstänker att det är en spök-älg som gick förbi som första tanke precis. Dessutom är djur skygga och bör rimligtvis springa iväg när man närmar sig, oavsett om de är döda eller levande.
Citera
2010-01-04, 19:23
Medlem
MixPixs avatar
Citat:
Jag kan köpa allt utom det påståendet att jag inte skulle känna mig hemma i skogen.
Jag brukar lägga mig i en sovsäck och sova mitt i öppna skogen, det är så skönt och avkopplande, mycket bättre än ett kliniskt tyst och rent sovrum. Tänk dig vinden som susar i träden, dofterna och ljuden av liv runtomkring. Om jag kunde så skulle jag för alltid bo där.
Citera
2010-01-04, 19:32
Medlem
mosucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bredställ
Hände en grymt mysko grej för ett tag sen.

Jag har såna där spruckna hälar med mycket torr hud på, det kan både vara smärtsamt och ganska fult och jag skäms ganska mycket för det.

Eftersom jag skäms brukar jag gå ut i skogen till ett övergivet gammalt torp, gömma mig på vinden och fila hälarna.

I alla fall, nu senast när jag som bäst satt och filade på mina bepansrade hälar, så hörde jag en kvinnoröst inifrån huset som skrek "sluta!". Jag blev oerhört skraj och smet därifrån.

kanske din mamma som är rädd för att du skadar dig, eftersom du gömmer dig på vinden till ett övergivet torp? du borde eventuellt ta upp ditt fotproblem med en läkare eller dyl
Citera
2010-01-04, 19:39
Medlem
mosucks avatar
Citat:

Jag tror djurspöken, som alla spöken, söker sig till områden som är bekanta för dom. Alltså ett hjortspöke som knallar runt och knappt vet om att den har dött borde naturligt söka sig till skogen eller dyl, där den aldrig stör en själ. Vem vet, vi kanske blir humpade av hundar varje dag, men tar det bara som en lätt liten obetydlig bris på benet. Kan förklara den oförklarliga smärtan som man får i vissa delar av kroppen ibland, när hundjäveln hugger. Men dinosaurier vettifan, man borde ju tycka att spökena försvinner av någon jävla anledning någon gång, så dinosaurierna kanske helt enkelt dog ut?
Citera
2010-01-04, 19:44
Medlem
alaskapollocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mosuck
Jag tror djurspöken, som alla spöken, söker sig till områden som är bekanta för dom. Alltså ett hjortspöke som knallar runt och knappt vet om att den har dött borde naturligt söka sig till skogen eller dyl, där den aldrig stör en själ. Vem vet, vi kanske blir humpade av hundar varje dag, men tar det bara som en lätt liten obetydlig bris på benet. Kan förklara den oförklarliga smärtan som man får i vissa delar av kroppen ibland, när hundjäveln hugger. Men dinosaurier vettifan, man borde ju tycka att spökena försvinner av någon jävla anledning någon gång, så dinosaurierna kanske helt enkelt dog ut?

på den punkten är vi nog alla överens, troende som skeptiker

förövrigt håller jag med dina hypoteser
Citera
2010-01-04, 19:48
Medlem
mosucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alaskapolloc
på den punkten är vi nog alla överens, troende som skeptiker

förövrigt håller jag med dina hypoteser

haha, jag menade som spökena då vore hårt att bli utdöd, för att sedan se sin själ bli wiped out aswell..
Citera
2010-01-04, 20:10
Medlem
Obersturmfuhrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MixPix
Jag kan köpa allt utom det påståendet att jag inte skulle känna mig hemma i skogen.
Jag brukar lägga mig i en sovsäck och sova mitt i öppna skogen, det är så skönt och avkopplande, mycket bättre än ett kliniskt tyst och rent sovrum. Tänk dig vinden som susar i träden, dofterna och ljuden av liv runtomkring. Om jag kunde så skulle jag för alltid bo där.
Det var inte så jag menade. Skogen är mycket större, så det är inte lika lätt för sinnena att "hålla kontroll" på omgivningen. Ett hem är ett litet område man äger och känner varje litet skrymsle och vrå.
Citera
2010-01-04, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mosuck
haha, jag menade som spökena då vore hårt att bli utdöd, för att sedan se sin själ bli wiped out aswell..
Jag antar att de flesta djur går över, men de som är bundna till någon levande kanske blir kvar, tror om människor att om de besöker oss länge kan de bli kvar som spöke, kanske för "väggen" de passerar roterar, därför jag antar att vissa kommer en viss tid. Tror döden också har flera dimensioner. Ungefär som dörrar i köpcentra, de går runt så att säga. Men det är vad jag tror efter att ha iaktagit deras sätt att komma, ibland går de bara förbi utan att notera oss, som bara se dem passera och sen försvinna. tänk på saken innan ni dumförklarar mig.
Citera
2010-01-04, 20:42
Medlem
MixPixs avatar
Citat:
Det var inte så jag menade. Skogen är mycket större, så det är inte lika lätt för sinnena att "hålla kontroll" på omgivningen. Ett hem är ett litet område man äger och känner varje litet skrymsle och vrå.
På sätt och vis, men om man är van vid skogen så har man utvecklat ett sinne, en fingertoppskänsla för alla intryck som finns där, och då är den inte främmande längre. Man kan säga att man hittar som i sin egen ficka, även om man går in i en helt ny och främmande skog. Alla intryck är lika trygga ändå, känner igen ljudet av älgar, möss, rävar, lövprassel orsakad av vinden osv. Man hittar överallt också, man vet alltid vart man är, oavsett mörker.

En intressant iakttagelse som jag alltid gör, är att så fort det kommer en ovan människa i närheten så upphör vissa saker att hända i skogen. Det slår aldrig fel.
Citera
2010-01-04, 22:04
Medlem
Obersturmfuhrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Jag antar att de flesta djur går över, men de som är bundna till någon levande kanske blir kvar, tror om människor att om de besöker oss länge kan de bli kvar som spöke, kanske för "väggen" de passerar roterar, därför jag antar att vissa kommer en viss tid. Tror döden också har flera dimensioner. Ungefär som dörrar i köpcentra, de går runt så att säga. Men det är vad jag tror efter att ha iaktagit deras sätt att komma, ibland går de bara förbi utan att notera oss, som bara se dem passera och sen försvinna. tänk på saken innan ni dumförklarar mig.
Jag tycker helt enkelt det verkar som du tänker bakochfram. De flesta människor resonerar som så att allting har en naturlig förklaring och det som tillslut saknar en rationell förklaring kan vara något paranormalt. Du verkar resonera som så att allting är paranormala fenomen om det inte absolut kan bevisas att de inte är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in