2013-01-17, 15:44
Medlem
Economicums avatar

Du gör precis som du vill, din lista såg okej ut. Men jag måste komma med några invändningar. Jag har några års längre erfarenhet också, prövat det mesta.
  • Glöm märken som Clinique, Biotherm och liknande. 4-600 sek i onödan. Tro mig, jag har provat.
  • Använd istället normala och billigare ansiktskrämer, t.ex Nivea för en hundralapp.
  • Efter det "pudrar" du ansiktet med en spec borste, kolla hur killarna ser ut på TV så ser du
  • Hela grunden ligger i tvättandet, morgon och kväll. Återigen inga onödigt dyra produkter.
  • Ögonen brynen beror helt på, mina blir mycket snyggare med trimmning, andras inte.
  • Använd brun utan sol, här kan du gå upp i pris. Alt. solarium.
Övrigt:
  • Dessa nya "eye-rollon", undvik. Som sagt, kräm först sen pudra försiktigt.
  • Tandblekning är mycket bra, gör det dock hos en tandläkare. Inget TV-Shop kit.
  • Klart du ska ha hår på bröst/mage, du kan dock "trimma" det om det är mkt.
  • Klipp dig som sagt ofta, det är viktigt. Hemma klipper jag håret i näsan till och med
  • Klipper du dig ofta blir inte valet av schampo så viktigt heller.

Träning, kost och kläder är så stora ämnen. Starta en träninglogg i träningsforumet och läs på om kost.
Senast redigerad av Economicum 2013-01-17 kl. 15:47.
Citera
2013-02-06, 00:20
Medlem
kroppens avatar
Jag är av kvinnligt kön men tänkte att du endå kan få lite tips. Jag har inte mycket acne men får lätt fet hy. Jag använder vanliga ansiktsskrubbar från neutrogena och clearasil men sen använder jag mig också av bodyshop's bodyscrub. Den är oljebaserad och gör kroppen/ansiktet lent och lite oljigt men inte sådär fett som det kan bli. Den använder jag oftast i duschen då jag skrubbar resten av kroppen.
När jag kommer ut baddar jag lätt av ansiktet och smörjer med neutrogena's oil-free moisturiser som gör huden mer matt.
Bodyscrub kan ju ofta ha större korn eftersom att huden inte är lika känslig som i ansiktet men i just den är det som socker ungefär och så länge man skrubbar försiktigt blir det bra.

Sen med ögonbrynen skulle jag också gå till någon kompis som är mer van, du borde inte forma om dem helt utan istället plocka i mitten för att undvika unibrown och sen kanske ifall det är hårstrån som är på vift.
Citera
2013-02-06, 00:27
Medlem
kroppens avatar
Jag kanske ska lägga till att alla tjejer finner det inte attraktivt med en massa muskler. Jag tycker mer om smala killar, de ska ha muskler nog att kunna lyfta en men sen behövs inte mycket mer. Självklart vill jag inte bli omkringbärd men att ha en kille som kan det kan ju vara bekvämt. Fast det beror ju också på hur mycket man väger, jag väger vid 60strecket.
Smala ben, mjuka höfter, mycket nyckelben och lätt blodådriga armar - mums!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in