Citat:
Ursprungligen postat av pumpted
Jag skulle välja monksen av den enkla anledningen att jag trivs väldigt bra i det, mocka är ett trevligt alternativ. Meermin har en double monk med whishey färgat grainläder och dainite sula om det skulle vara intressant.
Annars har meermin ett par longwings med gummisula som jag tycker passar ypperligt till vardags liksom loafers med gummisula. Allt beror på din smak!
Personligen skulle jag hellre lägga några kronor till på ett par skor av någon lite mer noggrann skotillverkare, för jag tycker meermin släpper igenom lite väl mycket skavanker i sin produktion, men det är billigt och det är mycket bättre än limmat.
Tack för ditt svar! Monken du tipsade om var riktigt snygg, hade missat den helt
Dock tror jag att jag först köper en brun oxford då jag vid närmare eftertanke tror jag kommer ha större användning av denna.
Anledningen att jag väljer just Meermin är att jag är student vilket gör att jag måste vara väldigt noga med pris kontra kvalitet. Sist men inte minst, vad anser du om att sätta en gummisula på en lädersula för att kunna använda även den även vid blött väglag?