2013-01-10, 19:33
Medlem
Någon som har hyrt en muskelbil via Hertz i Californien? Hur gick det?

Funderar på att hyra Challengern en vecka - synd att den endast fanns i Orange dock.
Citera
2013-01-10, 19:51
Medlem
Hej,

Tog ut en sprillans ny Mustang cab på Bob Hopes flygplats förra året. Hittade en bra deal i Kayah appen så vi körde dit och förhandla ned priset ännu mer. Betalade 80 dollar med absolut allt inklusive (försäkringar o gps osv..) Gick o var jävligt skoj. Min kompis körde då mitt körkort hade gått ut. Sket nästan ned mig i höjderna mot Malibu, otroligt vackert men en aning riskabelt (om du har blyfot som min debila vän)

Sen vet jag inte om man kan klassa mustangen som en muskelbil. Men men...var förbannat skoj
Citera
2013-01-10, 20:07
Medlem
Har hört att Hertz mörkar sina kontrakt ofta. Blir det stenskott eller punka eller att den blir stulen så kommer du få stå för allt själv. Dom hade några fasta priser på dedär och blev den stulen skulle dom ha 100.000 och stenskott 10000 och punka typ 4000. Såg de på plus för ett tag sedan iallafall.
Citera
2013-01-10, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M4RK-5
Hej,

Tog ut en sprillans ny Mustang cab på Bob Hopes flygplats förra året. Hittade en bra deal i Kayah appen så vi körde dit och förhandla ned priset ännu mer. Betalade 80 dollar med absolut allt inklusive (försäkringar o gps osv..) Gick o var jävligt skoj. Min kompis körde då mitt körkort hade gått ut. Sket nästan ned mig i höjderna mot Malibu, otroligt vackert men en aning riskabelt (om du har blyfot som min debila vän)

Sen vet jag inte om man kan klassa mustangen som en muskelbil. Men men...var förbannat skoj

Ni fick väll V6:an kan jag tänka mig eftersom ni valde Mustang i Cab-utförande.

Veckopriset ligger på cirka 4 papp utan rabatter för Challengern. Sedan finns det lite rabatter att få men eftersom deras hemsida är så värdelös så måste jag boka med hälp av deras internet-support och då får jag nog ett lite bättre pris.
Citera
2013-01-10, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomlauren
Har hört att Hertz mörkar sina kontrakt ofta. Blir det stenskott eller punka eller att den blir stulen så kommer du få stå för allt själv. Dom hade några fasta priser på dedär och blev den stulen skulle dom ha 100.000 och stenskott 10000 och punka typ 4000. Såg de på plus för ett tag sedan iallafall.

Bokar man när man är i staterna så kan man missa försäkringar som kan vara viktiga att ha.
Har läst att det säkraste är att boka via Sveriges support, eftersom där ingår det ALLT i försäkringsväg - enligt Hertz själva. Men vad vet jag, har själv aldrig hyrt tidigare.

Vad är Plus?
Citera
2013-01-10, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RLGD
Bokar man när man är i staterna så kan man missa försäkringar som kan vara viktiga att ha.
Har läst att det säkraste är att boka via Sveriges support, eftersom där ingår det ALLT i försäkringsväg - enligt Hertz själva. Men vad vet jag, har själv aldrig hyrt tidigare.

Vad är Plus?

Jaaahaaa oj det var i usa.. trodde de var i sverige.. plus är ett tv program som har gått på svt 2 eller säsonger som är typ som kalla fakta eller uppdrag granskning fast dom hjälper mer privatpersoner som har hamnat i bråk med olika företag och myndigheter
Citera
2013-01-10, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomlauren
Jaaahaaa oj det var i usa.. trodde de var i sverige.. plus är ett tv program som har gått på svt 2 eller säsonger som är typ som kalla fakta eller uppdrag granskning fast dom hjälper mer privatpersoner som har hamnat i bråk med olika företag och myndigheter

Ja, sist jag kollade så låg Kalifornien i USA

Innan jag betalar för allt så ska jag försöka få klarhet om eventuella stenskott, punkor eller stölder.
Citera
2013-01-10, 20:42
Medlem
Citat:
Ja, sist jag kollade så låg Kalifornien i USA

Innan jag betalar för allt så ska jag försöka få klarhet om eventuella stenskott, punkor eller stölder.

Låter bra! Jo fråga ut dom jävlarna, ofint och stå där med en kvaddad bil och en liten faktura efter sig..
Citera
2013-01-10, 21:04
Medlem
RagGAnoFs avatar
Funderar också på att hyra en mustang, helst cabb i usa nu i oktober. Men alla sidor har bara mustang eller liknande.
Skulle kännas riktigt jobbigt att komma dit och få en chrysler 200 eller nått annat skräp. För vad är liknande enligt dom? skulle så klart funka med tex. en chevrolet camaro
Citera
2013-01-10, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RagGAnoF
Funderar också på att hyra en mustang, helst cabb i usa nu i oktober. Men alla sidor har bara mustang eller liknande.
Skulle kännas riktigt jobbigt att komma dit och få en chrysler 200 eller nått annat skräp. För vad är liknande enligt dom? skulle så klart funka med tex. en chevrolet camaro

Väldigt irriterande med hela "Eller liknande"-ideen. Finns dock ett par sidor som listar exakta bilen. Hertz och Avis är några av de. Är du intresserad av V8 så se till att kolla upp detta innan, eftersom många av bilarna har V6.
Citera
2013-01-11, 13:43
Medlem
RagGAnoFs avatar
Citat:
Väldigt irriterande med hela "Eller liknande"-ideen. Finns dock ett par sidor som listar exakta bilen. Hertz och Avis är några av de. Är du intresserad av V8 så se till att kolla upp detta innan, eftersom många av bilarna har V6.

När jag sökte på avis hemsida så fick jag upp ellr liknande, och där var allt utsålt.
Hertz var bättre på den punkten, men satan va dyrt att hyra en mustang. 5 dagar kostar 1470 dollar
Citera
2013-05-05, 00:23
Medlem
Redors avatar
Nu har FUN-Collection kommit till Sverige..det är på tiden.
Det kanske inte räknas till muskel eller sportbilar visserligen, men nu finns bl.a S60 T6 R-Design och nytt tillskott till Prestige Collection i form av Land Rover Sport och Jaguar Sport Brake.

Fortfarande klent utbud om man ska jämföra med bilarna som erbjuds i USA och priserna på bilarna här i Sverige är ljöligt höga. 2 veckors hyra för en S60 T6 ligger runt 17.000sek. Vem fan betalar det för den bilen. När man hos SIXT kan hyra MB, BMW och AUDI för hälften..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in