2013-01-10, 14:30
Medlem
TRON37s avatar
Warframe

Warframe är ett nytt "3rd Person Shooter" och så kallat co-op dungeon crawler-spel som utspelar sig i framtiden i vårat solsystem. Du tar dig igenom de olika banorna antingen själv eller med hjälp av kompisar, alternativt andra spelare som går med i din session. Dessa banor utspelar sig i fiendernas rymdskepp där du får olika uppdrag om vad som ska göras ombord på skeppet. Det kan antingen vara att du ska rädda en gissla, hämta information, ta till fånga en speciell person ombord på skeppet eller döda en boss.

För att ta dig igenom banorna använder du dig utav ett första vapen (rifle/shotgun/sniper), ett andra vapen (vanlig pistol/automatpistol) och ett tredje vapen (svärd/knivar/stav/fist weapon). Dessa vapen går upp i rank desto mer du kör med dem. När ditt vapen har gått upp i rank, kan du välja vad du vill för bättra med vapnet samt lägga till olika "mods" som tillför olika saker till ditt vapen (bild). De bästa vapen går inte att köpa utan du måste hitta ritningar till dessa och bygga ihop dem själv med material du hittar på de olika banorna.

När du börjar spela så får du välja mellan tre klasser, Excalibur, Loki och Volt (fanns ingen länk). Klasserna har olika spelstiler och är självklart bra på olika saker men alla klasser ska fungera att köra solo med. Senare i spelet kan du köpa ritningar till nya klasser (Rhino och Mag är två exempel på dessa).

Warframe har ett aktivt forum där det finns det mesta.

Jag har själv bara spelat spelet i två dagar och än så länge känns spelet riktigt bra och jag ser stor potential i spelet. Självklart finns det buggar och lite sådana saker men det får man ta, det är ju trots allt closed beta.

Totalbiscuit testar Warframe.

Detta är allt jag kommer på just nu, ställ gärna frågor ifall något är oklart.

Beta Keys
mmobomb
curse
Citera
2013-01-10, 14:36
Medlem
Klappadens avatar
Mja, buggar så som... du kan inte spela med vänner.
Citera
2013-01-10, 14:39
Medlem
TRON37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappaden
Mja, buggar så som... du kan inte spela med vänner.
Det funkar för mig när jag spelar med mina kompisar. Däremot ifall jag går med i en session med någon random så brukar det lagga lite de första 30 sekunderna men sedan så fixar det sig!
Senast redigerad av TRON37 2013-01-10 kl. 14:55.
Citera
2013-01-13, 04:25
Medlem
TRON37s avatar
Kommer att ha 7st beta nycklar vid slutet av denna månaden, PMa mig ifall du vill ha en. Men vill helst inte ge ut nycklarna till någon som redan är skeptisk till spelet och inte ens gillar det.
Citera
2013-01-24, 22:42
Medlem
Delas ut massor av nycklar till detta nu på bland annat Incgamers, MMObomb och IGN. Har lagt 3-4 timmar på det nu, verkar riktigt lovande.
Citera
2013-01-27, 18:15
Medlem
Klappadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epoxlol
Delas ut massor av nycklar till detta nu på bland annat Incgamers, MMObomb och IGN. Har lagt 3-4 timmar på det nu, verkar riktigt lovande.
Själv tycker jag att spelet känns VÄLDIGT enformigt då man aldrig kommer in i nya rum utan springer fortfarande runt i rum som ser exakt likadant ut som i ens första quest, ytterst tråkigt.
Citera
2013-02-06, 03:55
Medlem
maglols avatar
Skitkul spel!

Hoppas det tar sig, har spelat med ett par kompisar idag och igår och det är definitivt roligare när man spelar i grupp.

Vet någon ifall det kommer bossar och svårare fiender längre fram? Är bara på tidiga saturnus, dvs bara i början.
Citera
2013-02-07, 06:51
Medlem
TRON37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maglol
Skitkul spel!

Hoppas det tar sig, har spelat med ett par kompisar idag och igår och det är definitivt roligare när man spelar i grupp.

Vet någon ifall det kommer bossar och svårare fiender längre fram? Är bara på tidiga saturnus, dvs bara i början.
Jag har inte kört den nya patchen, men förut så fanns det bossar i slutet av varje planet, de var sjukt svåra de första gångerna man gjorde dem men nu så är de ju ganska lätta då jag har typ det bästa man kan få just nu.

Men som sagt, har inte lirat de två nya planeterna som har kommit, har heller inte hunnit testa de nya miljöerna, zip lines och wall running än. Dock låter det jävligt kul!
Citera
2013-05-15, 22:51
Medlem
Någon mer som lirar? Jag och mina polare spelar några rundor nästan varje dag! Riktigt roligt spel! Sitter för nuvarande med en nygjord Banshee och levlar den tillsammans med Paris bow, Akbolto och Fragor.

Kan tipsa om Kappa (Sedna) för att farma både mods, rubedo och alloy plate.

Nyligen kom också info om update 8! Ny warframe på ingång. Läs mer på forumet eller deras facebook-sida.

https://forums.warframe.com/index.php?%2Ftopic%2F45023-update-8-coming-soon-vauban-coming-sooner%2F

Kötta på, space ninjor!
Citera
2013-05-18, 03:59
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schkeel
Någon mer som lirar?
Jepp. Nyköpt Rhino och allt.
Citera
2013-05-18, 09:47
Medlem
I like it but I suspect major changes in the platinum system.

Currently the must fun I have in the game is gathering parts to build weapons and frames. I did start by buying some weapons with platinum is actually less fun so I suspect they will change the system eventually to have platinum add to the experience rather than making it a shortcut past the fun.
Citera
2013-07-16, 23:25
Medlem
Gtths avatar
Tycker detta spel har fått alldeles för lite uppmärskamhet. Såhär är en review av mig, som kanske får fler intresserade att åtminstonde testa spelet längre än bara 30minuter.

Detta är ett gratis spel och du väljer själv om du vill använda riktiga pengar eller kämpa/nöta dig till vapen, utrustning och dyl.

Spelet är helt online men du kan välja att spela solo eller att spela med folk. Spela med folk är självklart vad hela spelet bygger på, och det är väldigt lätt att hitta andra att lira med.

Varje gång du går in på ett uppdrag så tar det inte mer än ett par minuter innan din "squad" är fylld.(4 spelare är ett fullt game).

Hur som haver, Here we go.

Spelet fokuserar på olika planeter där varje planet har olika uppdrag.

Tex, så har Earth ett tiotal uppdrag inom planeten och dom varierar såklart.
Uppdragen utspelas på "skepp" runt om den valda planeten, så det är inte på själva marken du utkämpar uppdragen.

Uppdragen varierar allt från att plantera en bomb, styra om skeppets riktning eller rädda hostage.
Sedan finns också "Defence" uppdrag, där man våg-på-våg ska skydda en plats på kartan, och varje våg blir såklart svårare och desto längre man spelar, desto bättre gåvor får man.

Svårighets graden på spelet blev nyligen uppgraderad, och det är inte längre jätte lätt att kötta igenom planet till planet, uppdrag på uppdrag. (Om man nu inte har allt det bästa som går att få, dvs). Nu finns också nightmare-mode, där det är ÄNNU svårare än tidigare.

Din karaktär:

Du kan spela olika och bygga olika karaktärer som alla har sina magier och styrkor.
Stealth play? Tank? All out pang pang? Support? Rollerna är många och varierande.

Det tar tid att levla upp en gubbe till 30(högsta "leveln")
Men det fina med spelet är att alla vapen du har kan användas på alla gubbar.

Tex; Om du har en level 30 Rhino (En "tank" warframe) med ut-maxade vapen så kan du använda dessa på din level 1 Loki (en stealth warframe).

Så att levla upp en ny gubbe är inte lika hemskt som det låter, det är faktiskt ganska roligt.
Det tog mig ett par dagar att levla upp min första och när jag ÄNTLIGEN byggde klart min andra warframe så var det som ett helt nytt spel.

Under spelets gång så lootar du också pengar och material, samt det vapen och dina "warframes" bygger på:
Mods. (Uppgraderingar).

Dessa finns till allt. Till din karaktär och till dina vapen.

Varje karta så får man i snitt ett par stycken, och det finns en hel del olika.
Armor penetration. Critical chance. Extra life. Extra shield. Extra Armor.
Fire damage. Frost damage. Loot-radar, sprint speed, stamina.

Ja listan är lång. Det finns verkligen en hel uppsjö av olika uppgraderingar, så du kan spela varje gubbe eller ändra varje vapen till vad du anser vara det bästa eller roligaste.

Själv har jag en Shotgun med multi-shot och varenda elemental-skada på. Vill jag byta så med ett knapp tryck så har jag min Kulspruta som skjuter ut Stun-kulor och slowing.

Men Gtth, fiender då? Vilka möter man?

Det finns olika faktioner du möter, som kontrollerar dom olika planeterna.
Du har Griner (Klonade människor med lite robot-stuk) som använder sig av vapen och en viss del magi. Eldkastare och granatkastare, "polis"-sköldar, m.m.

Corpus. Robotar. Maskiner som likt där har sina olika egenskaper. Du har människor liknande robotar med vapen, samt maskiner på ben som anfaller med laser och missiler.

Infested. Dessa är mina favoriter. Detta är monster som finns överallt i solsytemet och nästan på varje planet finns ett uppdrag där dessa är fienden. Dom är aggresiva och många. Allt från krypande lik till stora bestar som sprider en grön "plague" som tar kål på dig och dina team mates, till exploderande lik som kastar dig och vännerna i backen, eller varför inte "mana hunters", som slukar all din energi och gör dig beroende av endast vapen, då dina magier är tömda på "mana".

Non-stop aktion, variation, schysst grafik, och ett fantastiskt team-play

Allt som finns att köpa för riktiga pengar, går att bygga.
Du behöver bara kötta och samla på dig allt material. Men ändå, det är gratis!

En oerhörd trevlig community. Har spelat ett par månader nu och har knappt träffat en enda snorunge med taskig attityd. Riktigt överasskande.

Warframe är ett av de roligaste spelen jag spelat, och att det är GRATIS.

Jag kan fortsätta skriva ett milslångt inlägg om det här spelet och hur fantastiskt det är. Vill någon veta mer så säg till, så kan jag förklara yttligare.

Hoppas verkligen fler får upp ögonen för detta spel, då det har oerhörd potential. Fortfarande i BETA, men känns som ett komplett spel.

P.S.

Det JAG stör mig mest på:

Av alla de olika Warframes(karaktärerna) man kan spela är endast 3st tillgängliga i början att välja mellan. Det tar tid att skaffa sig en ny om du inte investerar pengar(vilket är väldigt dyrt, kommer till det).
Men känslan att få en ny warframe är magisk, då spelet blir helt annorlunda.

PENGAR! Att sätta in pengar kostar faktiskt väldigt mycket vs hur mycket andra free-to-play spel kostar. Trist. Men har du tur när du loggar in i spelet och får en Log-in-reward och 50% off i butiken, så är det såklart värt det!

SPELA INTE ENSAM!
Jag spelade de första timmarna helt ensam, och det var inte något vidare roligt. Mycket, MYCKET fiender och man dog relativt lätt. Vilket jag anser är en ganska dålig sak, då man ibland bara vill lira helt själv och inte bry sig om andra, eller ha andra i laget som kanske bara springer igenom kartan eller inte dödar en svår fiende. Tycker dom borde förbättra en-mans läget.

Tips: Lira online, lira med andra. Det gör hela upplevelsen.

Nu ska jag ta och lira lite defence-missions och skaffa mig den nya hagelbrakarn som precis kom ut! Adios!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in