2013-01-10, 13:47
Medlem
torbjornens avatar
Om jag lagt tråden fel ber jag djupt om ursäkt...

Nåja.
Jag har länge funderat på att införskaffa mig ett par 3-håls Invader-kängor men är lite osäker över stålhätta på skor. De väger ju en del, speciellt för mig som inte är van vid det. Jag har även väldiga problem med överrörlighet i knäna så jag är orolig över hur det skulle vara att gå runt med tyngder på fötterna.

Ni som använder stålhätta, hur känns det att använda dem dagligen? Hur fort får ni ont i fötterna och är det stor skillnad från när ni använder andra skor? Eller fungerar "tyngderna" tvärtom, tränas benen upp istället för att förstöras?

När jag väl är inne på ämnet, finns det några snygga motsvarigheter (ej stålhätta) till exempelvis dessa: http://www.bluefox.nu/pub_images/original/03-001_287.jpg och vart skulle man kunna hitta sådana?
Citera
2013-01-10, 13:50
Medlem
OvanligtSuspekts avatar
Det är extrem skillnad på skor och skor, som med allt annat. Men har du ett par riktigt bra skor med stålhätta lär du knappt märka det. Kanske att du märker av tyngden lite extra, men inte så farligt.

När jag har gått i skor med stålhätta i en timme så har man vant sig.
Citera
2013-01-10, 13:51
Medlem
Hoeglunds avatar
viktmässigt har jag då aldrig känt någon skillnad.
Citera
2013-01-10, 13:59
Medlem
Armadass avatar
Jag väljer att inte använda stålhetta eftersom ja får så jävla ont i fötterna. Spelar ingen roll om jag lägger i mjukare sulor gjorda efter mina fötter, kan knappt gå vid slutet av dagen. De skorna gick på 1900 kr..
Sneakers på jobbet är det som gäller för mig.
Senast redigerad av Armadas 2013-01-10 kl. 14:02.
Citera
2013-01-10, 14:01
Medlem
Ryttmaestarens avatar
har bara haft stålhätta på jobb skor, både lågskor och kängor, som nämnt tidigare så är det ingen skillnad efter man burit dom några gånger är det ingen större skillnad tycker jag, dom första gångerna är man rätt mör i fötterna efter en lång dag
Citera
2013-01-10, 14:01
Medlem
Hajafintens avatar
Dom skor som finns idag är oftast väldigt lätta. Om du ska använda dom varje dag så investera i ett bra par som väger lite och som också har trampskydd.

Märkte av det när jag hade billigare tyngre skor. Fick även ont i stortårna då passformen var dålig.
Citera
2013-01-10, 14:38
Medlem
Jag går enbart med stålhätta.
Vikten är inget problem alls. Man väljer sig.
Dock, jag går i Sievis arbetsskor.
Håller i evigheter och det finns faktiskt "snygga" sånna med.

Skor byter jag när jag får ont i knäna, på jobbet.
Hemma går man så mycket mindre.
Men minst en gång om året. För att förebygga.
Citera
2013-01-10, 15:06
Medlem
WorkingClassBoys avatar
Nu frågade ju TS om Invaders stålhätta kängor, inte arbetsskor. Har haft ett par martens i stålhätta, det är inte direkt tungt bara klumpigt och om jag får säga det själv förbannad fult. Förövrigt, varför nazikängor?
Citera
2013-01-10, 15:40
Medlem
yamahafs1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torbjornen

Nåja.
Jag har länge funderat på att införskaffa mig ett par 3-håls Invader-kängor men är lite osäker över stålhätta på skor. De väger ju en del, speciellt för mig som inte är van vid det. Jag har även väldiga problem med överrörlighet i knäna så jag är orolig över hur det skulle vara att gå runt med tyngder på fötterna.

Ni som använder stålhätta, hur känns det att använda dem dagligen? Hur fort får ni ont i fötterna och är det stor skillnad från när ni använder andra skor? Eller fungerar "tyngderna" tvärtom, tränas benen upp istället för att förstöras?

När jag väl är inne på ämnet, finns det några snygga motsvarigheter (ej stålhätta) till exempelvis dessa: http://www.bluefox.nu/pub_images/original/03-001_287.jpg och vart skulle man kunna hitta sådana?

gått med stålhätta varje dag i 3 år. m90 kängor fungerar skit bra lite ont i början men sen går man in dom till slut
Citera
2013-01-10, 16:22
Medlem
Bootysweats avatar
Stålhätta är makt.

Vill man neutralisera ett hot t.ex. en vänstermänniska/estetare/feminist så är en tåfjutt mot knäskålen alltid 100% effektiv
Citera
2013-01-10, 19:18
Medlem
LittlePerverts avatar
Har stålhätta på stallskorna och tycker de är sköna. Det är ingen skillnad på dom och andra skor tycker jag. Känner inte av någon extra tyngd heller, men kängor har ju tyngd i sig från början.
Citera
2013-01-10, 19:35
Medlem
nilsjurgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torbjornen

Nåja.

dom där är dock stenhårda, tar flera år att gå in...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in