2013-01-10, 11:56
Medlem
schmengeles avatar
Sökt runt både på google och flashback men hittar ingen liknande tråd eller svar på frågorna.

Vad gör DU för att orka träna varje dag?
Kom med så mycket tips som möjligt, spelar ingen roll om det är något du stoppar i dig, gör, etc...
Citera
2013-01-10, 11:58
Medlem
Tränar inte varje dag, men varje träningsdag så bestämmer jag mig bara. Vet hur bra jag mår efter passen.
Citera
2013-01-10, 12:02
Medlem
Porryhatters avatar
Sömn.
Ha ett mål med träningen.
Ta med egen musik och lyssna till det.
Använd en träningsform du tycker är rolig och ser fram emot att utvecklas i.
Citera
2013-01-10, 12:06
Medlem
Tillslut så brukar man få mer energi av att träna vilket gör att man blir rätt lätt rastlös om man inte tränar nästan varje dag.
Citera
2013-01-10, 12:19
Medlem
Mitt absolut bästa tips är att bara gå till gymmet, tänk inte att du ska dit och att du måste prestera utan bara gå dit, men när du väl är där kan du ställa om hjärnan, tro mig det funkar!
Citera
2013-01-10, 12:31
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schmengele
Sökt runt både på google och flashback men hittar ingen liknande tråd eller svar på frågorna.

Vad gör DU för att orka träna varje dag?
Kom med så mycket tips som möjligt, spelar ingen roll om det är något du stoppar i dig, gör, etc...

Jag har tränat fem dagar i veckan i ett och ett halvt år, och aldrig missat träning annat än för sjukdom. Vi är alla olika, så mina tips kanske inte funkar för dig, men såhär gör jag:

* Jag insåg redan från början att jag inte tycker om att träna, så allt snack om att hitta roligare träningsformer var meningslöst. Jag bestämde mig för att styrke- och konditionsträna hur tråkigt jag än tycker att det är, och försöka underhålla mig själv under tiden.

* Jag lyssnar på radioprogram jag tycker är intressanta, istället för musik. På så sätt känner jag att jag får ut något intellektuellt av passet samtidigt, och tiden går snabbare.

* Jag har gymkort på Fitness24/7, och har satt som regel att jag ALLTID ska dit tre gånger i veckan. Inga undantag, annat än sjukdom. Genom att sätta upp den regeln, så går jag dit mitt i natten om jag måste. När jag tidigare provade med Friskis och Svettis så hände det många gånger att jag "inte hann".

* I vardagen märker jag av att min kondition blivit fantastisk, och att min styrka hjälper. Jag har inte längre några problem att gå i trappor hur högt det än är, det känns enkelt. Men att "må bättre" har aldrig varit mitt mål. Mitt mål har hela tiden varit att få idka mer samlag. Min motivation har varit tjejer på Facebook. "Näst gång jag raggar på en sådan tjej, så ska hon vara intresserad". Jag har pratat likadant under denna tid, och varit lika självsäker och öppen… Men innan resulterade det sällan i intresse från motparten. Idag gör det det, så utseendet spelar visst roll.
Citera
2013-01-10, 12:41
Medlem
drfreudsteins avatar
Kör 2 pass om dagen. Kondis på morgonen innan jobb och styrka på eftermiddagen efter jobb.

Hur för att orka fysiskt:
Sover 8h per kväll, äter ordentligt med mat och så byggde jag upp till detta schema gradvis (började med 3 pass i veckan och ökade därifrån) och hoppade inte på det direkt.

Hur för att orka mentalt:
Kroppen vill hellre sitta hemma och äta chips men man måste vänja sig vid träningen så att det blir något som är en del av ens dagliga rutin och inte bara nåt man helst slipper. Nu mår jag dåligt om jag inte få träna.

Är det segt så testa att träna tillsammans med en kompis några gånger i veckan. Då blir det roligare att gå till gymmet och man peppar varandra att gå dit.
Citera
2013-01-10, 12:45
Medlem
GrusNegers avatar
För mig handlar det inte om att behöva orka träna eller hitta motivation. Gymmet är något som jag ser fram emot och något som jag tycker är riktigt kul.
Citera
2013-01-10, 12:47
Medlem
svennerubinsfans avatar
disciplin
Citera
2013-01-10, 12:53
Medlem
ManMannens avatar
Mycket sömn, bra mat och grym musik.

Motivationen har jag inga problem med eftersom jag trivs allra bäst på gymmet. Jag blir olycklig när jag inte har tränat. Frågan är snarare hur jag orkar vila...
Citera
2013-01-10, 12:58
Bannlyst
Äter mycket bra protein, kolhydrater och sover alltid 8 timmar. Har väl helt enkelt bra självdisciplin och tittar nästan varje dag på någon ronnie coleman film, favoriten är The Unbeliveable. Även mycket andra filmer på youtube. Läser även mycket böcker om träning, bla Total Recall av Arnold och Forma kroppen.

Föreställer alltid mig också att för varje gym pass blir jag större och kommer närmare mitt mål.

Alltid innan jag gå in på gymmet blir det:

http://www.youtube.com/watch?v=-L1stBkpWBc

Gym for life
Senast redigerad av grr03 2013-01-10 kl. 13:01.
Citera
2013-01-10, 13:25
Medlem
Gnodebs avatar
Se till att sova på regelbundna tider och länge. Drick VÄLDIGT mycket vatten och käka bra mat så ska det lösa sig

Att ha en bra kondition är ju alltid bra att ha också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in