Av de 20 personerna med flest röster kommer 6 väljas ut som sen blir en som därefter skickas vidare till en internationell final.
"Den svenska finalen äger rum den 10 augusti 2013. 12 personer blir uttagna – sex som vunnit den här tävlingen och sex wildcards. Finalen inleds med frukost, sedan väntar en spännande föreläsning om rymden. Därefter serveras lunch för att fylla på med krafter inför eftermiddagens tuffa tester. Testerna ska avgöra finalisternas intelligens, logiska tänkande och fysik. Dagen avslutas med att en jury utser vinnaren – den person som är mest lämpad att bli astronaut. Vinnaren åker till Orlando och Kennedy Space Center för att tävla om en av platserna till rymden. Ja, riktiga rymden!".
Sen i den internationella finalen:
Här kommer deltagarna att delta i tre övningar för att avgöra om de har vad som krävs för att åka ut i rymden.
En panel av rymdexperter kommer sedan att välja ut de deltagare som har vad som krävs för en rymdfärd.
Man kommer bland annat få flyga i ett L-39 Albatross MK II-jetplan i två gånger ljudets hastighet.
Vad säger ni? Vill ni ställa upp så kan vi få ut någon flashbackare ut i rymden? =)
Det kanske blir för svårt vad vet jag men det var bara en idé jag fick.. Om det är en dålig idé så är det så, jag fick bara upp tanken. Jag skulle hellre vilja se någon flashbackare än Bingo Rimer eller Mohammed Jihad.
Notera att jag inte har avsikt att göra reklam. Jag vill helt enkelt se om intresset finns så att vi här på forumet skulle kunna rösta fram några personer som kanske kan komma vidare i tävlingen om vi fixar tillräckligt många röster.
Senast redigerad av Soulsurfer 2013-01-10 kl. 11:51.
Hade varit fett om vi fick upp en flashbackare i rymden! Vem ska vi rösta på då?
Vem som helst som anmäler sig som frivillig. Behöver inte bara en person eftersom flera har chansen, så vem som helst som inte har något emot att outa sig.
Citat:
Ursprungligen postat av NEGERFLASHBACK
Jag har 190 IQ och springer en mil på 30 minuter, duger det?
Diskutera gärna tävlingen, vad det innebär att åka ut i rymden, om teknologin fungerar, kan vara bättre osv osv.
Inlägg av typen "rösta på mig" kan komma att räknas som 1.01 och bli föremål för omröstning i Outlaw.
Vi kan även ordna nån insamlimg/kickstarter-aktigt för att samla in pengar till en kommersiell rymdresebiljett när det väl kommit igång, ligger på ett par hundratusen nu tror jag. Tycker du ska lägga till en poll i trådstarten om vem som skall skickas upp också
Jag vill nominera användaren "Död o Återfödd" han/hon behöver komma bort ett tag.
Det är som att skicka någon från himlen till helvetet eller tvärt om. Död o Återfödd tror ju på varelser som lever innuti våran ihåliga planet, istället för rymdvarelser. Fy fan vad taskigt!
Skicka istället nån som vill dit Någon som inte står på någon som helst sida, Puff The Dragon låter bra!