Citat:
Ursprungligen postat av TommyTurbo
Dels är Saab 9000 väldigt lätta att stjäla, dels är de rätt snabba och pålitliga. Det är inte så dumt som man kan tro. Men just att de är väldigt enkla att stjäla är naturligtvis anledning, allt som behövs är en rejäl skruvmejsel. Fick själv min dåvarande Saab 9000 stulen på det viset av några snorungar för massor med år sedan.
Läs vad jag skrev, jag avsåg att Tammiharju har såvitt jag vet aldrig utsatt rånoffer för annat än rädsla och obehag. Han har inte som våra kära södertäljerånare brutit armen på något rånoffer. Att Tammiharju utsätter poliser för våld är en helt annan sak.
Var har jag förhärligat brottslighet?!

Sluta hitta på!
Med "nödvändigtvis" avsåg jag att man givetvis inte ska behöva bli rånad alls. Jag har förståelse för att ditt modersmål inte är svenska men du bör faktiskt läsa mer noga, det ligger på ditt ansvar.
"Läs vad jag skrev, jag avsåg att Tammiharju har såvitt jag vet aldrig utsatt rånoffer för annat än rädsla och obehag." skulle vilja påstå att det psykologiska är mycket värre än det fysiska, tar väldigt lång tid att läka, om det över huvudtaget kommer att läka. Dock misstänker jag att guldsmeden även fick psykiska men av det rånet. Många som arbetat på ställen som blivit rånade kommer aldrig tillbaka till arbetslivet på grund av just psykiska besvär.