Flashback bygger pepparkakshus!
2013-01-12, 08:57
Medlem
Uberfuhrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jajeflar

.. som hyllar dessa "otroligt framgångsrika" kriminella figurer OCH jag börjar bli lite smått irriterad på hur deras gärningar försvaras, speciellt med tanke på att dessa figurer tillbringar den största delen av sitt liv i en 2x3 meters cell med kuken i högerhanden. Såna härliga vinnare!!!

Klantigt rån och på tal om det, ville de verkligen lyckas med detta eller ville de bara ha en enkel "hem" igen?

Är det någon som kan ta fram uppgifter på hur många månader MT varit ute i civilisationen sen han fyllt 18år?

Han orkade väl vara ute i det fria i sex månader nu? Det blev väl för jobbigt så han ville väl hem igen.
Senast redigerad av Uberfuhrer 2013-01-12 kl. 09:01.
Citera
2013-01-12, 08:57
Medlem
Bara inavlade idioter rånar banker nu för tiden. Bankerna har inga nämnvärda kontanter att rånas på längre och det lilla som finns ligger oåtkomligt i säkerhetsboxar med färgampuller, förutom lite växelmynt. Det ger antagligen mer att råna en korvkiosk. Det är korkade hönstjuvar som varit i farten här.
Citera
2013-01-12, 08:58
Medlem
Rån/Grovt rån bl.a är ett alltid ett mycket grovt brott och ett grovt övergrepp av den som utför det och där den som utsätts eller polis enligt nödvärnsrätten har rätt och i polisens fall skyldighet att sätta in kraftigt motvåld för att omedelbart avbryta övergreppet!
Citera
2013-01-12, 09:00
Medlem
Uberfuhrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raticid
Bara inavlade idioter rånar banker nu för tiden. Bankerna har inga nämnvärda kontanter att rånas på längre och det lilla som finns ligger oåtkomligt i säkerhetsboxar med färgampuller, förutom lite växelmynt. Det ger antagligen mer att råna en korvkiosk. Det är korkade hönstjuvar som varit i farten här.

MT har isolerats från samhället och dess utveckling de senaste 15 åren, hur ska han veta att bankerna slutat ha pengar och numera bara erbjuder blanketter? Han tycker dessutom att saab 9000 från åttitalet är den mest optimala bilen.
Citera
2013-01-12, 09:53
Medlem
fluke12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eviglycka
vet du vart?
Han har bott i Norrköping sista tiden och var på väg att flytta till Söderköping.
Citera
2013-01-12, 10:45
Medlem
TommyTurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uberfuhrer
Oj då. Dom har väl knappast stulit den? Vad kostar en sån saab idag, tre tusen?

Jag kan höra hur det har låtit innan rånet. Vi måste ha den bästa och mest pålitliga bilen som finns! Vi väljer en saab 9000! Det fungerade sist, en sån med turbo! De åker till handelsbanken för det var det också gott om kontanter sist. Ingen tänkte på att det var 15år sen sist
Dels är Saab 9000 väldigt lätta att stjäla, dels är de rätt snabba och pålitliga. Det är inte så dumt som man kan tro. Men just att de är väldigt enkla att stjäla är naturligtvis anledning, allt som behövs är en rejäl skruvmejsel. Fick själv min dåvarande Saab 9000 stulen på det viset av några snorungar för massor med år sedan.
Citat:
Ursprungligen postat av lrad070142
Och hela församlingen ställer sig upp och ropar "HALLELUJAH"!!! Tack och lov att det finns skillnader mellan kriminella, och "kriminella". Med "lite våld" kanske du menar att herr Tammiharju bara skjuter lite förstrött mot polisen (och andra dumskallar som råkar befinna sig på samma väg).
Läs vad jag skrev, jag avsåg att Tammiharju har såvitt jag vet aldrig utsatt rånoffer för annat än rädsla och obehag. Han har inte som våra kära södertäljerånare brutit armen på något rånoffer. Att Tammiharju utsätter poliser för våld är en helt annan sak.
Citat:
Du förhärligar brottslighet, om den bara "sköts snyggt", eller hur. Du har en förvrängd världsbild, där jag (tyvärr) känner lukten av "heder". Inte så mycket bättre än "Al-shabaab", "Al-Quaida" och andra fegisar.
Var har jag förhärligat brottslighet?! Sluta hitta på!
Citat:
Har du funderat på att man kanske inte "nödvändigtvis" behöver bli rånad alls? Att de som rånar kanske avlägsnas från oss som inte vill bli rånade? I stället för att behöva välja mellan grisbonden Tammiharju och elitartisten Stakset så kanske man kan välja "ingen av dem". För att de sitter inspärrade, och inte kan åstadkomma någon skada längre? Dödsstraff gillar jag inte (går inte in på det nu), men riktig livstid (d.v.s tills man avlider) verkar OK.
Med "nödvändigtvis" avsåg jag att man givetvis inte ska behöva bli rånad alls. Jag har förståelse för att ditt modersmål inte är svenska men du bör faktiskt läsa mer noga, det ligger på ditt ansvar.
Senast redigerad av TommyTurbo 2013-01-12 kl. 10:48.
Citera
2013-01-12, 11:27
Medlem
Han bodde i söderköping i ett hus med sin tjej nu innan han blev gripen.
Citera
2013-01-12, 12:55
Medlem
ledenops avatar
Detta är en märklig tråd. I vanliga fall lägger "trådens deckare" ner oerhörd energi på att få fram alla gärningsmän ev brottsoffer etc. Denna gång nöjer man sig vid ett namn och kör de ner i micronivå?
Vad har hänt?
Citera
2013-01-12, 12:57
Medlem
Ni som känner till vart MT bodde osv bör tänka på att hans flickvän inte har med saken att göra så hon bör ju icke bli uthängd..

Mårten är en väldigt trevlig prick och är inte en samhällsfara för vanliga civila, och så vitt vi vet är det ju inte klarlagt att det skulle vara just han som sköt mot polisen(om han nu var i bilen)..

Det var någon som nämnde hans instutions vistelser, jo han skulle nog kunna definieras som instutionsskadad då han har suttit på instution sedan han var pojke och har knappast fått den vård som vore lämplig, utan jag vill nog hävda att han är en produkt utav systemet som går ut på att straffa snarare än hjälpa..

Det är lätt att dömma och men man får inte heller glömma att även Mårten har familj som drabbas av hans påstådda brott och bör kanske ses som brottsoffer då det även påverkar dom i högsta grad!

Mvh Spartanen..
Citera
2013-01-12, 16:47
Medlem
chockas avatar
Har inte hängt med riktigt men har det framkommit vem som sköt mot polisbilen? Besköts dom under färd eller vad? Tammi satt väl vid ratten.
Citera
2013-01-12, 17:12
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spartanen
Det var någon som nämnde hans instutions vistelser, jo han skulle nog kunna definieras som instutionsskadad då han har suttit på instution sedan han var pojke och har knappast fått den vård som vore lämplig, utan jag vill nog hävda att han är en produkt utav systemet som går ut på att straffa snarare än hjälpa..
Med tanke på hur tidigt i sitt liv han spårade ur måste han antingen ha haft sjuka/missbrukande föräldrar eller någon typ av personlighetsstörning. Det tragiska är att vårt system inte kan hålla den typen av människor inlåsta för evigt så att de inte kan skada andra människor.
Citera
2013-01-12, 17:26
Bannlyst
En sak jag inte riktigt kan koppla ihop rånet med Mårten är att, han är en erfaren rånare av alla kategorier men vad gjorde i det här fallet att han/ dom kör in i banken och försöker råna den?

Idag är det lika säkert- dumt att försöka spränga en bankvalv och tro att man ska komma över pengar?
Sen så undrar jag just Mårten som har rånat en hel del och kommit över flera miljoner, vart har alla miljonerna tagit vägen att han desperat rånar utan en tanke?

Har killen inte investerat i nåt alls? Undrar om han levt ett lyxliv i kåken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in