2013-01-11, 10:59
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Fy fan, aftonhoran är det vidrigaste jag vet, sitter huset bredvid. En dag springer jag över och slår en sjua i entrén.

Finns det blonda finska zigenare eller har han blekt håret?

Var det inte T*ny P*lmroth som diskuterades tidigare, som var zigenare? MT är väl en 'vanlig' svennefinne?
Citera
2013-01-11, 11:23
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Kanske det, var lite upprörd på AB bara men som det mänskliga avskräde Mårten är kanske även han har lite av ziggblod i sig.

Fundrar på om "Mårten Tammiharju" är ett taget namn, det låter lite underligt.

Nätverket FFL håller på att slås sönder säger polisen, slipper vi dem nu?
Citera
2013-01-11, 11:32
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaoja
Helt sjukt att aftonbladet gör såhär. Från förra rånet var det mycket tyst kring gärningsmännen, förhudligen eftersom att gärningsmännen var av icke svensk härkomst. Varför blir det ett stort löp och stora rubriker när det är en "svensk", (man skulle väl också kunna kalla honom för finsk) och det verkar så viktigt att alla får veta detta?

Lite off nu men, ska vi inte göra som någon nämnde tidigare att folk i USA gjort mot BBC? Mail-bomba aftonbladet med kritik!

MT är ju ingen rookie i dessa sammanhang. Skulle vara skillnad om HG varit en känd förbrytare som suttit inne långa tider och gjort liknande brott tidigare. Tror inte alls det har med nationalitet att göra att MT hängs ut.
Citera
2013-01-11, 11:35
Medlem
OneTrueSaxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParisGacy
Sökte efter alla dina inlägg i tråden. Gissar på att dom fanns i citat "här fanns ingenting".

Inte lägga upp igen, eller om någon som spara ner dom vill lägga upp? Vore intressant att höra...

Kan dessvärre inte lägga upp dom igen då det kan bli lite dålig stämning. Laddar upp ett ihopklipp under kvällen, den som vill ha länk kan skicka PM.
Citera
2013-01-11, 11:39
Medlem
Mårtens mamma är svensk och pappa är finsk.
Citera
2013-01-11, 11:42
Medlem
mikaojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
MT är ju ingen rookie i dessa sammanhang. Skulle vara skillnad om HG varit en känd förbrytare som suttit inne långa tider och gjort liknande brott tidigare. Tror inte alls det har med nationalitet att göra att MT hängs ut.

Södertäljerånarna var ju iofs rookies, men kända utav polisen sedan tidigare. Borde inte det spela roll? Återfallsförbrytare borde hängas ut dirrrekt! Oavsett var dom härstammar ifrån!
Citera
2013-01-11, 12:01
Medlem
Konstigt att så många skriver en massa skit om MT förmodligen så har ingen av er träffat killen. Vist har han gjort en massa idiotsaker men det finns en massa drägg som går runt i detta land som gör betydligt värre saker.
Vem fan har inte sympatiserat med Robert De Niro i filmen Heat fast han skjuter mot polis, jag tror även att han dödar några av dem.
Att skriva att killen ska låsas in på livstid eller torteras är fan med barnsligt. Är det fan inte bättre att hjälpa sådana som han så att de slipper begå brott.
MT har vad jag vet alltid varit reko han gör sin grej och inte lägger sig i andras liv som många kriminella gör.
Citera
2013-01-11, 12:26
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badgosse
Konstigt att så många skriver en massa skit om MT förmodligen så har ingen av er träffat killen. Vist har han gjort en massa idiotsaker men det finns en massa drägg som går runt i detta land som gör betydligt värre saker.
Vem fan har inte sympatiserat med Robert De Niro i filmen Heat fast han skjuter mot polis, jag tror även att han dödar några av dem.
Att skriva att killen ska låsas in på livstid eller torteras är fan med barnsligt. Är det fan inte bättre att hjälpa sådana som han så att de slipper begå brott.
MT har vad jag vet alltid varit reko han gör sin grej och inte lägger sig i andras liv som många kriminella gör.

Nej, jag har inte suttit på varken Kumla- eller Norrtäljeanstalten så det har varit lite svårt att lära känna 'hedersmannen' MT...
Citera
2013-01-11, 12:31
Medlem
chockas avatar
Citat:

Men vad ska vi gör då? Tycka synd om killen? Det är bara att hoppas på att han blir inlåst så länge som möjligt, det går förmodligen inte att "bota" en sådan person. Han är livsfarlig för allmänheten, vafan han sprejjar ju automateld mot poliser. Lägg ner skitsnacket.
Citera
2013-01-11, 12:33
Medlem
flashbackstalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjure
Okej. Vissa har trott/hävdat att 24-åringen är denna person:

http://www.ratsit.se/19880411-Elkin_...RqQfzj_xgpsCbs

Går det att konkretisera lite?

24-åringen är tidigare dömd vid flera tillfällen. Han dömdes 2010 till tre års fängelse för rån och hans prövotid pågår fortfarande. (enligt Aftonbladet)
Stämmer detta på denna person?

I övrigt anhölls två andra personer inatt för medhjälp till rånet

En annan anekdot är att det sägs att flera lokala "kriminella" av polisen kända förmågor besökte den aktuella grillen igår kväll. Förmodligen bara för att kolla läget. Det resulterade i att de alla togs in på förhör. (enligt rykten)

Bara läst några sidor här och där, men om detta är en av gm så har jag hans Facebook.

Somsagt, vet inte relevansen på honom så vill inte outa i tråden. Men kan länka i PM om denna inte redan ligger ute i tråden.
Citera
2013-01-11, 13:22
Medlem
Citat:
Men du kan ju inte blanda in DeNiro i detta,det är ju en film.
Sedan vet jag inte vad det är för hjälp den här killen skulle behöva,kan han inte klura ut det själv vid det här laget
Citera
2013-01-11, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Nej, jag har inte suttit på varken Kumla- eller Norrtäljeanstalten så det har varit lite svårt att lära känna 'hedersmannen' MT...
Man behöver inte ha suttit på Kumla eller Norrtälje för att lära känna MT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in