2013-01-10, 15:43
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PleaseComeHome
Polisen bekräftar att två personer födda 1977 och 1988 har gripits och anhållits misstänkta för grovt rån och mordförsök.

1977 - Mårten
1988 - ?

Vild chansning: A*tu*o skriven i Sundbyberg?
Citera
2013-01-10, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av devnull0
Låte helt klart som D*niel Mai*rana

Hans namn togs upp tidigare och det påstås iaf att han inte är kapabel till detta idag pga ryggskada.

https://www.flashback.org/sp41391852
Citera
2013-01-10, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Om det inte var Tony som är gripen,kan det varit Tanken dom gripit?
du kan ha helt rätt Tanken kan det vara det stämmer ganska bra med åldern iaf.
Citera
2013-01-10, 15:59
Medlem
MADEofSTONEs avatar
Vad tror ni samma gärningsmän som mot SHB grev-turegatan i torsdags ? Samma bank-märke, samma veckodag samma flyktfordon audi och jeep cherokkee. Hittades bilarna efter det rånet?
Citera
2013-01-10, 16:02
Medlem
venyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Man vill ha en bil med hyfsad prestanda men som ändå smälter in. Huvudkriteriet är ändå att den skall vara hyfsat enkel att stjäla/koppla och smälta in hyfsat bra.
Folk som använder bilen till brott stjäl bilar de kan och litar på.

Låter rimligt. Förvånas lite över att det är så lätt att stjäla en såpass modern och dyr bil.

En annan reflektion. Är det någon mer än jag som har reagerat på hur oerhört snabbt och professionellt polisen har agerat under de sista spektaklen?
Får en känsla av att någon har pratat bredvid mun eller att ordningsmakten har gjort betydande framsteg inom elektronisk spaning. De lyckas vara på plats på väldigt kort tid med rätt personal och rätt utrustning.
Tankar om det?
Senast redigerad av venyl 2013-01-10 kl. 16:05.
Citera
2013-01-10, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roedores
Hur fan kan du på "nu"-bilden se att den inte är tagen idag.

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/...a03/gr-new.jpg

Att solen sken eller?

Om du går igenom tråden så finns det ytterligare en bild utan pixling som visar GM vid polisbilen, i samma kläder, och det är löv på träden... eller är det bara jag som sett det ??

EDIT: http://www.dn.se/Images/image/13/09/769674.jpg
Citera
2013-01-10, 16:15
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av venyl
Låter rimligt. Förvånas lite över att det är så lätt att stjäla en såpass modern och dyr bil.

En annan reflektion. Är det någon mer än jag som har reagerat på hur oerhört snabbt och professionellt polisen har agerat under de sista spektaklen?
Får en känsla av att någon har pratat bredvid mun eller att ordningsmakten har gjort betydande framsteg inom elektronisk spaning. De lyckas vara på plats på väldigt kort tid med rätt personal och rätt utrustning.
Tankar om det?

Dom har ju bytt länspolismästare. Det var väl lite grums om han var rätt person då han är väl känd som lite tuffare än dagisfröken Carin Götblad.

Alla som öär bil vet ju att trafikpolisen i Östyergötland är ökända för att vare ute och göra sitt jobb och bland annat bedrägeriroteln hade ju flera hundra procent bättre resultat än andra län.

http://www.dn.se/sthlm/atta-av-tio-v...da-med-lofving
Citera
2013-01-10, 16:17
Medlem
kato85s avatar
ge polisen ak5 eller liknande så de iaf. få r besvara elden. sen om de vill ha hålspetskulor eller ej det bryr jag mig inte om, men pistoler mot ak47 funkar inte så bra, mp5 något bättre med dem har väl bara piketen. I USA och på test i norge så har man numera en mp5/colt m16 i bakluckan på polisbilen ifall det skulle hetta till...
Citera
2013-01-10, 16:20
Medlem
blidicsss avatar
Mårten Tammiharju, konfirmerat av burger-flipparen.

Och på toppen av detta vill M nu skärpa straffen för unga.
Citera
2013-01-10, 16:20
Medlem
venyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Dom har ju bytt länspolismästare. Det var väl lite grums om han var rätt person då han är väl känd som lite tuffare än dagisfröken Carin Götblad.

Alla som öär bil vet ju att trafikpolisen i Östyergötland är ökända för att vare ute och göra sitt jobb och bland annat bedrägeriroteln hade ju flera hundra procent bättre resultat än andra län.

http://www.dn.se/sthlm/atta-av-tio-v...da-med-lofving

Intressant. Så du menar att en person kan göra en sådan skillnad.
Förmodligen korrekt eftersom organisationens struktur är helt beroende av bra chefer på toppen.
Citera
2013-01-10, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobbe--
Strax efter jul/nyår har det väl alltid varit störst "rånrisk" folk mår dåligt och har dåligt med pengar efter jul/nyår och blir desperata.. har ingen statistik men har för mig att det alltid varit vanligt med rån den här tiden på året?

Så "folk" går till gymmet + rånar banker i början av året?
Citera
2013-01-10, 16:25
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av venyl

Tankar om det?

Kan tänka mig att polisens underrättelsetjänst fungerar bra i Stockholm, till skillnad från Malmö. När de har en misstänkt så kopplar de ihop vem denne umgås med och var de håller till.

Eller/och har de haft spaning och fått tips.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in