2013-01-09, 18:21
Medlem
Tja! Jag har en väldigt kort och enkel fråga: vilket soppakort är bäst? Tex att dom drar av några ören per liter eller något sånt... Hoppas jag placerade tråden rätt
Citera
2013-01-09, 18:51
Medlem
ViTolis avatar
Okq8
Citera
2013-01-09, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViToli
Okq8

Vraför?
Citera
2013-01-09, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo740turbo
Tja! Jag har en väldigt kort och enkel fråga: vilket soppakort är bäst? Tex att dom drar av några ören per liter eller något sånt... Hoppas jag placerade tråden rätt

beror väl lite var du bor.ett bra utgångsläge är ju en kedja som har en mack nära dig eller där du brukar åka. annars borde ju info om rabatter finnas på deras hemsidor.
Citera
2013-01-09, 19:20
Medlem
Roedoress avatar
Läs om Statoil MasterCard. Jag har det sen i mars förra året.

Utöver rabatt på bensinen, så får jag första året 0,5% återbäring på allt jag handlar överallt (förutom andra bensinstationer). När man tjänat ihop 100:- så kan man antingen få ut det i riktiga pengar eller handla för dom på Statoil.

När första året gått och man tankat 1000liter bensin (tror det var den mängden) så dubblas återbäringen till 1%.

Och när jag handlar på ICA med statoilkortet så drar jag samtidigt ICA-kortet. Får alltså "dubbel" återbäring på så vis.
Citera
2013-01-09, 19:41
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo740turbo
Vraför?
Får pengar tillbaka på alla köp du gör inklusive köp från hong kong men får inget tillbaka när du handlar hos konkurrenters bensinstationer.

Det kan användas som kreditkort eller som betalkort, dock kan man inte få kortet med mindre än 500kr kredit och det kostar inget, jämfört med banker som vill ha några hundra om året.
Citera
2013-01-09, 21:28
Medlem
Hos OKQ8 och deras Visakort får du 1% på allt du köper med kortet dock inte drivmedel köpta på andra bensinbolag. Sätter du in pengar på kortet får du fn 3.25% i ränta dock max 50.000 kr. Jag tycker det är jäkligt bra kort har ett själv så det kan jag rekommendera.
Citera
2013-01-09, 21:33
Medlem
groovesnuss avatar
Gör så här: Skaffa ett valfritt kort, brukar vara introduktionserbjudande med extra rabatt under första tiden. När den tiden gått så skaffar du ett annat med intro-rabatt. Upprepa så länge du får rabatt.

Efter en tid hör det första kortutgivaren av sig och undrar var du tagit vägen, du tankar ju inte längre hos oss (snyft). För att du skall återgå till detta kort så erbjuds du extra rabatt under en tid.

Så här kan man fortsätta ett bra tag
Citera
2013-01-09, 22:31
Medlem
elektronikfreaks avatar
Vilket som är bäst vet jag inte men jag har tankat OKQ8 många, många år.
Citera
2013-01-09, 23:00
Medlem
Tack för alla svar!
Citera
2013-01-09, 23:05
Medlem
knullklassons avatar
Jet. De ligger alltid lägst i pris och behöver därför inte locka med s.k. "bonusar". En annan fördel med Jet är att du endast kan tanka på kortet - och alltså inte använda det som kreditkort på en svindyr mack där en skogaholmslimpa kostar 65 spänn.
Citera
2013-01-10, 07:46
Medlem
Vissa soppakort(okq8 m.fl.) gör kreditupplysning.
Om man inte klarar den så gå med i motormännen, då får du ett kort som ger bonus på preem. Kommer inte ihåg exakta procenten men kanske om du tankar för 2500 så får du en bonuscheck på 25kr.
Om du då tankar på obemannad station så får du större vinst(minst förlust) än med vilket annat kort som helst tror jag!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in