2013-01-09, 17:34
Avslutad
Sedan förra våren har min bil varit avställd. Den har stått still på en datumparkering. Igår fick jag första p-boten (enligt punkt 37, fel sida gällande datumparkering). Jag förstår att den har stått illa pga snöplogning osv, men kan jag överklaga och komma med argumentet att jag inte FICK flytta på bilen (för att den var avställd)?
Citera
2013-01-09, 17:43
Medlem
120311s avatar
Har jag svårt att tro skulle fungera, du hade ju kunnat anlita en bärgare eller bogserat bort den.
Citera
2013-01-09, 17:56
Medlem
khys avatar
Du får inte ens ha bilen på svenska vägar om den är avställd.
Citera
2013-01-09, 17:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av khy

Så gick det med det försöket!
Citera
2013-01-09, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattu
Sedan förra våren har min bil varit avställd. Den har stått still på en datumparkering. Igår fick jag första p-boten (enligt punkt 37, fel sida gällande datumparkering). Jag förstår att den har stått illa pga snöplogning osv, men kan jag överklaga och komma med argumentet att jag inte FICK flytta på bilen (för att den var avställd)?
Du har haft bilen stående på datumparkering i snart ett år och nu blir du ledsen i ögat för att du fått en bot?
Hoppas du skojar.
Citera
2013-01-09, 20:31
Medlem
CMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av khy

Du får inte framföra bilen på svenska vägar om den är avställd (förutom till och från verkstad och bilprovning).

Att ha den parkerad på en gata går bra, dock gäller självfallet parkeringsreglerna din bil oavsett om den är avställd eller inte.

Nu verkar du ju ha tjänat på det jämfört med om du hyrt en P-plats, så gnäll inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in