2013-01-09, 15:00
Medlem
vafan? varför nämns han i samma andetag somspelare som messi, zidane, pele, ronaldinho osv han var ju ganska medioker.
jag har kollat igenom hans statistik matcher/mål

hans bästa säong i europa gjorde han 16 mål. 16! mål det är fucking ingeting för en offensiv mittfältare idag Zlatan gjorde 16 mål i barcelona och fick "sparken" och ända är maradona något av ikon i barca där han bara gjorde 2 "mediokra" säsonger. hadde maradona spelat i barca idag hade han blivit förpassad att sitta på läktaren inget snack om saken.

men men det är ju ändå i napoli där han var som bäst och där han ses som en gud. visst dom vann väl ligan men maradonas individuella prestationer var väll ändå ganska bleka 16 mål som sagt. cavani kommer någon gång nästa säsong om han stannar ha gjort fler mål på bara 3,5 sässonger än maradona gjorde. messi har åstadkommit mer vid 24 års plder mer än maradona gjorde på hela sin karriär.

visst fitt maradona vann kanske vm men det var genom att fuska. tycker ni att johan muhlegg är världens bästa skidåkare nånsin eller att robert mugabe är världen populäraste president han vinner ju alla val? skulle inte tro det.
maradona var en medioker argentinare som fuskade och hade dålig moral varför finns det fiolk som sägger att han var så bra?

ps jag gillar inte ens messi eller zlatan
2013-01-09, 15:20
Medlem
anteri17s avatar
Både Maradona och främst Pele är ganska överskattade i ämnet. Maradona var ju dock en artist och gjorde lika många ass. Man ska också ha i åtanke att det gjordes väldigt lite mål i i alla fall Italien under den perioden. Hur fotbollen idag har fallerat rent försvarsmässigt är ganska bisarrt

Maradona var bra, bättre än Pele, men jag håller både Messi, Zidane, Ronaldo el fenomeno och Ronaldinho högre av de spelare jag sett. Dessutom en jävla fuskare som inte borde få så mycket creed just pga det.
2013-01-09, 17:28
Moderator
vfs avatar
Tråd(ar) om Maradona finns/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in