2013-01-09, 14:56
Medlem
GrumpyOldMans avatar
De som undrar över islams mysterier kan nu få sin nyfikenhet stillad - fragaimamen.se

Skånska Dagbladet försökte sig på en lite vidare förklaring: http://www.skanskan.se/article/20121...-pa-ny-hemsida

Jag har varit sömnlös några nätter eftersom jag inte vet om Allah tar emot min bön om jag efter min rituella tvagning har hårolja i håret.

Svaret är underbart:
Bönen kommer att vara giltig om en person använder gelé i sitt hår, så länge som geléts effekt är densamma som (när man har) olja på huvudet.

2) Men om geléts effekt är tjockare, snarlik fett eller ister [stekfett], kommer bönen då i detta fall inte att vara giltig.
Så vattnets permeabilitet och gelén konsistens är alltså avgörande för om bönen är giltig eller ej.

Diskussionsfråga: Behöver vi islamiska "upplysningssiter" i Sverige? Behöver vi ens islamsk upplysning i ett kristet land?
Citera
2013-01-09, 15:12
Medlem
Sverige2025s avatar
Svar Negativ. Muslimer har inget i Sverige att göra. Det är inte deras land, det är som Japaner i Kina under 1930 talet , det ockupera vårt land.

Citat:
Ursprungligen postat av GrumpyOldMan

Diskussionsfråga: Behöver vi islamiska "upplysningssiter" i Sverige? Behöver vi ens islamsk upplysning i ett kristet land?
Citera
2013-01-09, 15:12
Medlem
stopbitchings avatar
Vadå behöver? Det är inte staten som har startat upp ett projekt för att "Sverige behöver", det är vanliga studenter som startat upp det. Men vi kanske ska censurera internet för att Sverige inte behöver sånt?
Citera
2013-01-09, 15:25
Medlem
Peanutss avatar
Ja varfor inte. Om svenska strikta muslimer har fragor sa ser jag inget problem i att det finns en kalla pa internet dar de kan fraga.
Citera
2013-01-09, 15:39
Medlem
apflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Vadå behöver? Det är inte staten som har startat upp ett projekt för att "Sverige behöver", det är vanliga studenter som startat upp det. Men vi kanske ska censurera internet för att Sverige inte behöver sånt?

Vi ska skilja mellan vad Sverige inte behöver och vad som är farligt för Sverige, Islam hör till det senare alternativet. Men vi ska givetvis inte censurera internet, jag kan bara hoppas att folk ser igenom skitsnacket som muslimerna kommer med.
Citera
2013-01-09, 16:05
Medlem
BernardLoutres avatar
Är det inte där de säger att våldtäkt är OK men att det är en dödssynd att masturbera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in