Jag har nyss inhandlat ny dator som jag kört en clean install av windows 8 pro på.
Min tanke har hela tiden varit att köra en krypterad virtuell maskin där man kan syssla med P2P-verksamhet. All trafik ur denna burk ska gå via en VPN-tjänst.
Detta ska inte vara några problem, utan det borde varje programvara för virtuella maskiner klara av.
Dock så kom jag på att jag skulle uppskatta om man kunde spela upp 1080p klipp direkt i den virtuella maskinen de gånger man inte streamar via nätverket.
Min tanke var innan att köra Hyper-V men när jag läste närmare stödjer den bara 1600x1200 i konsolen, vill man köra högre upplösning så är RDP ett krav vilket för mig inte har fungerat bra med videouppspelning.
Så min fråga är, klarar VMware eller VirtalBox av detta? Någon som testat?
Varför inte kryptera disken bara? Och om du nu vill att din data ska stanna hos dig, använd inte proprietära program, utan virtualisera i t.ex VirtualBox. Dumpa Windows, dumpa allt som har med stängd källkod att göra, om du nu är så paranoid av dig. Att spela 1080p i en VM är en dålig idé, då du inte alls kommer uppleva samma fina bild och ljud då. Streama från virtuella maskinen istället, om du nu måste ha en. Jag rekommenderar dock kryptering av dina diskar, med ett starkt lösenord.
Kan bara säga att jag inte kan kolla på filmer övht eller ens youtube (för låg fps) från min virtual XP och den är mycket, mycket bättre än virtualbox eller wmware. Nu kör jag iofs Win7 och har quad 9400 som körs i 3.6GHz.
Jag har väldigt svårt att tänka mig att du kan göra det du vill, spela upp filmer i den upplösningen du vill. Så mycket lär de knappast ha gjort om win8...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!