2013-01-08, 22:50
Medlem
Hej!

Jag har googlat lite efter tecken för Styrka, Heder, Respekt, Frihet, Vänskap och Familj enligt japanska/kinesiska tecken.
Jag är dock osäker och undrar om någon som faktiskt kan Kinesiska eller Japanska kan skicka länkar över de exakta tecknen för de betydelse jag är ute efter?

Jag skall göra en tatuering som ska innehålla 3-4 av de orden jag skrivit ovan. Jag har inte bestämt än vilka jag ska använda mig av och behöver därför tecken för alla. Helst ett tecken per ord om det finns.

Tack på förhand!
Citera
2013-01-08, 22:53
Avslutad
Vad du än gör, kontrollera orden du får från medlemmarna på Flashback så din tatuering inte lyder "FB balle 30 slak" när den är färdig.

Fungerar inte något program som kan översätta?
Citera
2013-01-08, 22:54
Medlem
Bengtcarlssons avatar
använd googletranslate
Citera
2013-01-08, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Njut
Vad du än gör, kontrollera orden du får från medlemmarna på Flashback så din tatuering inte lyder "FB balle 30 slak" när den är färdig.

Fungerar inte något program som kan översätta?

Jo absolut det hade jag tänkt göra. Google translate funkar men då blir kinesiska tecknen så små och ser inte lika estetiska ut som de på tex google men de vet jag inte om de stämmer
Citera
2013-01-08, 23:16
Medlem
Infogas avatar
Gå till en tatuerare och fråga?
Det är ganska vanligt med asiatiska symboler och några av dem har nog viss kunskap inom det.
Citera
2023-12-29, 11:01
Avslutad
力 är styrka, ej att förväxla med 刀 som betyder japanskt svärd eller med radikaler som 冂 eller 卩och är ganska likt katakanas カ eller hiraganas か.

Chikara.

Idag hittar du de mesta på wiki https://en.wiktionary.org/wiki/%E5%8A%9B#Japanese

Hoppas du hittade rätt tecken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in