2013-01-08, 22:38
Medlem
Svarte-Orms avatar
För ett tag sedan så blev min flickvän felbehandlad av en ögondoktor,
Doktorn skulle ha satt henne på behandling av inflammationen men
gav henne istället ögondroppar för torra ögon och sa att det röda skulle gå över om 2-3 veckor, det gjorde det, men skadan var redan skedd pga att det inte behandlades direkt.
Jag har tagit reda på en hel del information hur man behandlar folk som kommer in med dessa symptom som hon hade och doktorn gjorde en riktig felbedömning.
Jag har anmält detta till socialstyrelsen men handläggningstiderna är långa, problemet är att jag är så förbannad och ledsen varenda gång jag kollar min tjej i ögonen och ser hur pupillerna ser ut. Jag vet inte vart jag ska ta vägen.

Hur ska jag tackla detta?, jag kan inte släppa det ur mina tankar.
Senast redigerad av Svarte-Orm 2013-01-08 kl. 22:48.
Citera
2013-01-08, 22:50
Medlem
Varför är du så upprörd? Har din tjej fått några men?
Citera
2013-01-08, 23:12
Medlem
ATreeForMes avatar
Ser inte riktigt din problematik? alla blir vi knullade av systemet, sålänge hon inte fått några livsmen så ser jag inte någon anledning över att du ska bli deprimerad?

Har du lätt för att bli sårad/besviken?
Citera
2013-01-08, 23:16
Medlem
pearsons avatar
Är nog inte tjejen ögon som gör att du är fortsatt deprimerad, men möjligen som startade den. Går till vårdcentralen och be om antideprisiva.
Citera
2013-01-09, 00:10
Medlem
ljudkellgrens avatar
Det man ska fråga sig vid sådana här tillfällen är om det blir bättre av att jag blir arg och ledsen. Svaret är troligen nej, utan det enda som händer är att du mår dåligt av det. Välj då att inte bli arg, utan acceptera att det är så här livet är. Ibland går det upp och ibland ner, båda delar är helt naturliga inslag i livet och inget man kan komma undan.
Arg och ledsen blir man för att man förväntat sig något av livet som det rimligen inte kan erbjuda. Det är normalt att bli sjuk, de flesta gånger blir man också frisk.
“Suffering is asking from life what it can never give you.”
Citera
2013-01-09, 00:12
Medlem
Så det är DU som är deprimerad p.g.a din bruds ögon?

Hur mår hon? Hur ser pupillerna ut? Du har inte tänkt på att om hon inte ser något problem så kommer hennes självkänsla förmodligen få sig en törn när pojkvännen blir DEPRIMERAD p.g.a. hennes ögon.

Om hennes pupiller verkligen har blivit helt fucked up så vill jag gärna se en bild, men jag kan verkligen inte se hur ett par pupiller kan vara en stor grej.

Tyvärr ska du nog vara lycklig att hon inte är blind. Finns folk som blivit totalförlamade p.g.a. felbehandling..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in