2013-01-08, 22:34
Medlem
Markdaisys avatar
Ja, det händer lite då och då nu.

Är i 25-30-års åldern. Glömmer saker jämt och ständigt i hemmet. Men på jobbet har jag koll på allt: möten, leveranser, datum, namn, etc.

Men som nu idag har jag bråkat med tjejen. Men jag har ingen jävla aning om vad vi bråkade om. Detta hände för 15 min sen. Hjärnan slår slint och jag kan verkligen inte komma på vad det var vi bråkade om. Återigen: detta var för en kvart sedan. Är rätt nojig. I familjen existerar detta, fast på ålderdomshem.

Vad kan detta bero på? Jag mår fan inte bra utav detta.

(Fick lite panik när jag lade tråden, mod får mer än gärna flytta)
Citera
2013-01-08, 22:46
Medlem
Är inte kvalificerad på något sätt att ställa nån diagnos, men har för mig att jag hört att sånt där är rätt vanligt om man varit utsatt för stark stress under en längre tid alt. första tecknen på utbrändhet.
Citera
Medlem
megablast1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markdaisy

Är i 25-30-års åldern. Glömmer saker jämt och ständigt i hemmet. Men på jobbet har jag koll på allt: möten, leveranser, datum, namn, etc.

Men som nu idag har jag bråkat med tjejen. Men jag har ingen jävla aning om vad vi bråkade om. Detta hände för 15 min sen. Hjärnan slår slint och jag kan verkligen inte komma på vad det var vi bråkade om. Återigen: detta var för en kvart sedan. Är rätt nojig. I familjen existerar detta, fast på ålderdomshem.

Jag känner igen mig i detta, tyvärr så undrar jag också vad detta kan vara.
Citera
Medlem
I 99% av alla såna fall beror det på sömnbrist eller mycket stress tex i jobbet, om inte det beror på det borde du nog gå till läkare och kolla upp det!
Citera
2013-01-08, 22:50
Medlem
MrOaikis avatar
Jag gissar på stress. Det sägs att stress kan göra dig glömsk.
Citera
2013-01-08, 23:06
Medlem
Grievouss avatar
Ja, garanterat stress. Känner igen precis det där. Man blir som en gammal gubbe, glömmer låsa, glömmer konversationer, spisen, you name it. Det går över om man lugnar ner sig över några veckor.
Citera
2013-01-08, 23:16
Medlem
Markdaisys avatar
Tack för svar. Måste bero på detta. Jobbar 10h - 12h/dag. Antar att det är som ni säger. Men, vad gör man då? Kan inte direkt knega lugnare.
Citera
2013-01-08, 23:19
Medlem
ATreeForMes avatar
Citat:

I den åldersgrupp du befinner dig i är demens inte på kartan, har själv arbetat med grav demens i x-antal år. Låter mer som att du är enormt stressad och nojjig? det kan påverkva mycket och om du inte är det är du ´kanske deprimerad? Kom ihåg att i sådana här situationer är ofta sinnelaget grund och mening.
Citera
2013-01-08, 23:44
Medlem
Jag kan också glömma t.ex. vad jag sade för fem minuter sedan helt och hållet. Inte är det demens utan snarare stress- eller ångestrelaterat.
Citera
2013-01-09, 00:13
Medlem
Tror oxå på stress. Jobbar mycket och bråkigt hemma?

Min mamma,som dock är 50 men ändå. Ingen ålder man blir dement i var likadan när hon jobbade massor. Hon kom inte ihåg sitt personnummer och frågade tex var hunden var även fast hon sett den 1min tidigare, släppte ut hunden på gården och glömde bort att hon gjort det x antal ggr
Citera
2013-01-09, 00:28
Medlem
Luismis avatar
Citat:
Tack för svar. Måste bero på detta. Jobbar 10h - 12h/dag. Antar att det är som ni säger. Men, vad gör man då? Kan inte direkt knega lugnare.

Egentligen är väl det bästa att försöka ta det lite lugnare, det är det som har hjälpt mig mest. Säger som alla andra, stress/begynnande utbrändhet är väl det mest sannolika. I mitt fall tror jag att minnesluckor och förvirring beror på stress och depression, det är jävligt irriterande att ha svårt att minnas saker och vara förvirrad konstant... Känner mig också smådement, inte kul Men se till att få ordentligt med sömn, det är nog viktigast.
Citera
2013-01-09, 01:12
Medlem
Markdaisys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av microsim
Tror oxå på stress. Jobbar mycket och bråkigt hemma?

Min mamma,som dock är 50 men ändå. Ingen ålder man blir dement i var likadan när hon jobbade massor. Hon kom inte ihåg sitt personnummer och frågade tex var hunden var även fast hon sett den 1min tidigare, släppte ut hunden på gården och glömde bort att hon gjort det x antal ggr

Absolut inte bråkigt hemma! Riktigt gött med tjejen och alla andra nära o kära. Jag och tjejen hade säkert ett trött bråk då hon kom och var glad 10 min senare och kollade läget. Men vet som sagt inte vad grejen var innan. Haha, jag har verkligen försökt att klura ut detta! Bäst att glömma bara.

Man kan bara bli lite fundersam ibland ändå. Fan, det är inte kul asså. Glömmer lätt bort grejer jämt o ständigt här hemma. Den mest klassiska är väl att glömma mjölken ute efter kaffet och undra var man lade nycklarna. Men det är ju jävligt mänskligt.

Ska som någon tidigare sa sova bättre, dock ska man upp om några timmar så det får jag ta igen nästa gång. Stress suger, det verkar ju fucka upp en ganska rejält.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in