2013-01-15, 03:18
Bannlyst
The Profane Exhibit

Det här kan bli nya Nightbreed!!!!!!!!!!!!!!
http://www.imdb.com/title/tt2066123/

NJUUUUUUUT
Deep within the underbelly of Paris, there is a club which is the home of a secret, wicked society. At first it resembles an ordinary fetish or Goth nightclub, but within the cavernous building are many hidden rooms, one of which is known as "The Room of Souls," a private gathering place of the world's richest and most evil people. Their host is the elegant yet frightening Madame Sabatier. For their amusement each member takes a turn and spins a true tale of depravity: A good wife learns that her husband goes out at night to abduct and murder young women; a botched suicide attempt leads to a drug-induced dream; a girl is believed to be possessed by a demon, and her overly religious parents enlist the help of a corrupt reverend who has his own sinister plans. We are invited inside the deranged mind of a respected surgeon as he takes us on a guided tour of life, death, and everything in between; a young street prostitute crosses paths with a charismatic flesh trader and is forced to take an unspeakable journey of sex, violence, and murder; a nun is abducted off the streets of Rome and held captive for over a year, turning her into a feral, murderous creature to be unleashed on society; a chance encounter on a fateful bus ride for an unsuspecting girl who dreams of riches and fame is her undoing; a man picks up a woman in a nightclub and soon finds himself at the mercy of a cult of women who believe consumption of their sacrifice will bring them to their highest form of female dominance; an unflinching look into darkest Africa where human life is traded for fortune and the most unspeakable atrocities are committed.
Vem blir inte intresserad av detta???????????

Det man kan säga om Uwe Boll är att han ofta saknar fingertoppskänsla och inte lyckas något vidare med att motivera sin cast, för ofta är det där mycket av hans filmer fallerar. Dock måste det ändå påpekas att han har en viss kreativ ådra när det kommer till skrivande. Det finns potential i en del av skiten han släpper..
Citera
2013-01-15, 03:32
Medlem
vonfnass avatar
Vill så jävla gärna se Raging Boll!!!

Kolla in trailern här: http://m.youtube.com/watch?v=mx5ciOjDDhM
IMDb: http://www.imdb.com/title/tt1522259/

Chansen att hitta denna dokumentären verkar dock smått omöjligt tråkigt nog

EDIT: Den är släppt på DVD i USA, jag måste ha den!!!
Senast redigerad av vonfnas 2013-01-15 kl. 03:40.
Citera
2013-01-15, 16:47
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonfnas

Vad tycker du om Uwe Boll och hans filmer?
Har du någon "favorit"?

"Far Cry" var fruktansvärd, den enda anledningen till att den inte är mer hatad är för att det släpptes mycket annan skitfilm samma år (exempelvis Max Payne) vilket gjorde att den hamnade i skuggan och därför lyckades undvika skitstormen som den förtjänade. Sen så brukar ju tv-spels filmer alltid suga något helt enormt och Far Cry sticker ju inte direkt ut från mängden på så sätt.

"Alone in the Dark" brukar ju ofta räknas som den sämsta filmen genom tiderna snittar 1/100 på RT och 2,3/10 på IMDB. Det säger ju en hel del att Bolls filmer sågas vid fotknölarna av såväl kritiker som vanligt folk.

Den enda Boll filmen som är måttligt underhållande är Postal vars tramsiga humor faktiskt fick mig att dra på smilbanden en eller två gånger.

Att det varit så tyst kring Boll på sistone beror väl på att de flesta av hans filmer går direkt till DVD numera?
Citera
2013-01-15, 18:46
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Vad tycker du om Uwe Boll och hans filmer?
Har du någon "favorit"?

Kan också rekommendera Heart of America och Sanctimony som du inte hade med på din lista!
Citera
2013-01-15, 19:03
Medlem
vonfnass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Kan också rekommendera Heart of America och Sanctimony som du inte hade med på din lista!
Anledningen att varken Heart of America eller Sanctimomy var med på listan är för att jag bara listat filmerna han gjort efter Postal, dvs efter 2007.

Jag har beställt Heart of America från Amazon nyligen, och jag är lite försiktigt spänd över att få se den
Citera
2013-01-15, 20:40
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Jag har beställt Heart of America från Amazon nyligen, och jag är lite försiktigt spänd över att få se den

Du blir nog inte besviken då den tillhör hans bättre filmer även om det mesta som han regisserat är bra i viss utsträckning enligt mig.
Citera
2013-04-13, 03:33
Medlem
Mackan52s avatar
Drar upp den här tråden ur vad som verkar vara det absolut mörkaste kärret jag någonsin sett.

Första filmen jag såg som gjordes av UB var "Postal", jag "gillade" spelet för att det var så otroligt provocerande och ganska kul att knoppa av en slö kväll med. Filmen var i samma anda, totalt sjuk men ett billigt skratt och trevlig att sitta och småle åt en sen kväll i brist på bättre. Jag kände aldrig någon lust att stänga ner den.

Det fick upp mitt intresse för UB rent generellt så jag satte mig och såg några av hans övriga filmer, vad ska jag säga, jag ville inte se någon igen och jag skulle ljuga om jag hävdade annat. Dock anser jag inte att dessa verk på något sätt legitimerar det hat som riktas mot honom och när jag såg filmerna tänkte jag att om de här hade Hollywoods stöd, deras obscena budgetar och ett litet *ching, sparkle sparkle* hade en bred skara kastat sig över filmerna.

Nyligen plockade jag upp "Rampage", detta var en film som verkligen fick mig att undra, "Vem fan är Uwe Boll egentligen?" Samma sak kände jag av filmen "Auschwitz", "Tunnel Rats" och "Dafur". Han kan ju göra film, riktigt intressant film, filmer som inte finns men borde finnas, han skiter ju i "normer" och saknar all form av takt. Totalt politiskt inkorrekt, man såg det i Postal, karln är inte rädd för att skita ner sig och vad andra mer "respekterade" filmskapare inte skulle vilja ta i med tång verkar det som om han gladeligen skulle vilja plocka upp, knulla och filma spektaklet.

Men frågan är (och kanske den trista sanningen med hela historien), vi kanske behöver honom. Om inte något, hans vilja och driv samt hans jävla ryggrad när sk. "filmskapare" numera (om det inte är Tarantino) bara verkar nöjda med att kopiera seriefigurer.
Citera
2013-04-13, 15:18
Medlem
Knasibass avatar
Jag har bara sett en av Bolls filmer, Alone in the dark. Den var ju skitrolig. Hur är det med hans andra filmer, finns det fler som är roliga på samma sätt?
Citera
2013-04-14, 23:32
Bannlyst
Uwe Boll är visserligen en pajas, och han har gjort en del skräpfilmer, men In the Name of the King: A Dungeon Siege Tale är i mitt tycke väldigt bra.
Citera
2013-04-15, 01:04
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folklorist
Uwe Boll är visserligen en pajas, och han har gjort en del skräpfilmer, men In the Name of the King: A Dungeon Siege Tale är i mitt tycke väldigt bra.

Visst har den fått oförtjänt mycket kritik, den är ju underhållande, minst sagt! Problemet är alla dessa otroligt klyschiga repliker och sättet dom levereras på. Hollywood är också mästare på att leverera riktigt smöriga och töntiga repliker (exempelvis i CSI Miami och sånt skit), men där har man åtminstone budgeten, utbudet av skådespelare och proffs som kan sin sak, som kompensation. I Uwe Boll's fall så verkar han ha fått hålla i för många trådar samtidigt? För castingen och sättet scenerna går ihop känns otroligt malplacerade.

Men det jag gillar är ju färgerna. Den är rätt snygg att titta på!
Citera
2013-04-15, 13:45
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Har sett ett hel del rullar av Boll. De flesta är kassa, men "Postal" höjde sig något över mängden.
Citera
2013-04-15, 16:34
Medlem
Bret-Harts avatar
Postal var skitkul! House of the dead däremot var värdelös,kommer ihåg att jag och flickvännen gick in och hade sex i sovrummet istället för att kolla klart på filmen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in