Citat:
Ursprungligen postat av tradolanaren
Tack prisis va jag behövde tänkte slänga i min mors stereo med banspelare och kasset och radio för den i i min med bara cd börjar balla ur.
men som jag förstått de så går de inte på grund av annan kontakt men jag har sjukt många högtalare så de kanske är nån som bytt tidigare och moddad om den
nån som vet ???
Kontakten är likadan, skillnaden är att AS2/3 har enbart lågnivåutgångar från stereon och ett slutsteg som förstärker dessa ut till högtalarna. AS1 har inget slutsteg utan driver högtalarna direkt på stereon.
Om du har ett slutsteg ska det sitta vid passagerarens fötter, precis framför dörren. Lyfter du på listen och mattan där bör du hitta en liten låda med en bred kontakt fastsatt i. På den lådan bör det desstuom stå Pioneer(AS2) eller Harman-Kardon(AS3).
Har du ett slutsteg där så är det fritt fram att plocka i din mors stereo. Dock måste man som ovanstående talare säger först gifta ur stereon ur din mors bil, för att sedan gifta in den i din bil. Inget som tar mer än några minuter, men man måste ha ett Tech2 instrument. Saab märkesverkstad tar runt en femhundring för att göra detta, men kan vara billigare om du hittar nån mindre verkstad med Tech2.