• 1
  • 2
2013-01-07, 21:42
Medlem
Headbangarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whooo
Det finns kameror på bensinstationer också..

Härligt, då ökar ju chansen att sätta dit honom!! Skadestånd, hur görs det? Är det polisen som fixar det i samband med att förövraren fastställs? Eller kan man söka det ändå?
Citera
2013-01-07, 23:35
Medlem
k4d9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headbangaren
Härligt, då ökar ju chansen att sätta dit honom!! Skadestånd, hur görs det? Är det polisen som fixar det i samband med att förövraren fastställs? Eller kan man söka det ändå?
Det får du via ett domstolsbeslut om han fälls.
Citera
2013-01-09, 22:34
Medlem
Headbangarens avatar
Fan, jag kom på en sak. På det bankomatkort som blev stulet stod ju mitt namn. Detta gör att han få tillgång till var jag bor samt mitt telefonnummer. Detta var inte bra. Värt att ta tillbaka polisanmälan? Även fast det inte går kan de väll sluta går vidare i fallet?
Citera
2013-01-09, 23:00
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Fan, jag kom på en sak. På det bankomatkort som blev stulet stod ju mitt namn. Detta gör att han få tillgång till var jag bor samt mitt telefonnummer. Detta var inte bra. Värt att ta tillbaka polisanmälan? Även fast det inte går kan de väll sluta går vidare i fallet?
Känner jag polisen rätt så kommer dom inte lägga ner mycket möda för småpotatis som dom nog tycker 2000:- är ...har du ett så ovanligt namn i din stad så man bara hittar dig på en sökning?
Citera
2013-01-09, 23:02
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Absolut, så borde det ju vara.

Nej. Rån kräver att det är hot eller våld inblandat. Så, det där är bara stöld.
Citera
2013-01-09, 23:27
Medlem
Headbangarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Känner jag polisen rätt så kommer dom inte lägga ner mycket möda för småpotatis som dom nog tycker 2000:- är ...har du ett så ovanligt namn i din stad så man bara hittar dig på en sökning?

Ja, mitt namn är ovanligt. Ok, så vad ska jag göra då?
Citera
2013-01-10, 17:43
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ja, mitt namn är ovanligt. Ok, så vad ska jag göra då?
Tja banken kräver ju att det skall komma in en polisanmälan om du skall ha någon möjlighet att få tillbaka pengar från dom så tar du tillbaka polisanmälan för att du är orolig att personen kommer hämnas så sumpar du pengarna helt.

Troligtvis får inte polisen tag på personen så hade försökt få tillbaka pengarna i din sits.
Citera
2013-01-11, 20:33
Medlem
Headbangarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Tja banken kräver ju att det skall komma in en polisanmälan om du skall ha någon möjlighet att få tillbaka pengar från dom så tar du tillbaka polisanmälan för att du är orolig att personen kommer hämnas så sumpar du pengarna helt.

Troligtvis får inte polisen tag på personen så hade försökt få tillbaka pengarna i din sits.

Jag ville lägga ner förundersökningen, vilket jag fick besked av polisen idag. Men pengarna är ju fortfarande borta, det borde ju banken fatta med.
Citera
2013-01-12, 14:04
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Jag ville lägga ner förundersökningen, vilket jag fick besked av polisen idag. Men pengarna är ju fortfarande borta, det borde ju banken fatta med.
Oavsett om polisen får fast gärningsmannen så skall det räcka att ha lämnat in polisanmälan till banken.

Råkade själv ut får att någon handlat på mitt kort över internet för längesedan, jag spärrade kortet, gjorde polisanmälan som banken fick med en blankett och kanske efter ca 1 månad fick jag tillbaka pengarna av banken men polisen la ner fallet.

Så du kan nog bara vänta och se om banken ger dig pengarna eller tycker att du får skylla dig själv.
Citera
2013-02-03, 19:58
Medlem
Jag blev under hot tvingad att ta ut 3400 kr, allt jag hade på kortet. Fick 18k utdömt i skadestånd men fick bara 13 efter en deal då risken var att jag inte skulle fått ut från försäkringsbolag etc pga att det var en stor narkotikahärva.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in