Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Det ska vara tillåtet att spekulera i kontots identitet här. FB-trådens spekulationer är äldre än kontots påstående (dvs debuten). Om det inte vore tillåtet så vore det möjligt att lägga sordin på en FB-diskussion med ett sådant påstående.
Men resonemanget går inte att generalisera hur långt som helst. Om ett konto i nåt sammanhang påstår att denne är t ex en anonym Malmöbo är det inte okay att spekulera i kontots identitet.
Jag tänkte också på det där med att kontot är "efterregistrerat" och det skulle öppna upp för möjligheten att förhindra diskussioner om någon bara skaffade ett konto på Flashback...
Nu är visserligen den ursprungliga tråden låst, så det blir lite konstigt att den som utger sig för att vara TS i den tråden bara har "flyttat över" och fortsätter sin
katt och råtta lek här på Flashback (Om det nu är h*n.). Det blir lite märkligt med en tråd som nu mest liknar just en "försök-att-avslöja-FLTS/mig-om-ni-kan-tråd" på ett forum där just det generellt sett ses som förbjudet.
Citat:
Ursprungligen postat av 101001001
X skriver något på internet (ej Flashback).
Y på Flashback påstår sig vara densamma som X.
Jag anser inte att det är ett regelbrott att avslöja den sanna identiteten på X och indirekt outa Y på Flashback.
Det skulle leda till att vi aldrig kan avslöja t.ex. brottslingars identitet eller författare som skriver under pseudonym - allt de då behöver göra för att skydda sig är att skaffa ett Flashbackkonto.
Jag håller med dig fullständigt.
Det skulle ju vara lite märkligt om det gick att strypa en diskussion så enkelt.
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Personen är med största sannolikhet självoutad då denne själv kopplat samman sitt Flashback-konto med ett konto på en extern sida. Det är fullt tillåtet att diskutera vidare gällande vem som ligger bakom konto på Familjeliv, och då blir all information som förknippas med Familjelivskontot automatiskt knutet till Flashbackkontot.
Det går med andra ord inte att förse en hel tråd med munkavle genom att dyka upp och påstå att man själv är personen som diskuteras och sen hänvisa till 1.06.
Ja det är klart.
Har man försatt sig i situationen själv så får man också skylla sig själv, vilket framgår tydligt av Flashbacks regelverk.
Tack alla tre för era förtydliganden.
Blev lite osäker där ett tag med tanke på att personen på det andra forumet fortfarande var okänd/anonym och man inte får koppla ihop konton här med konton på andra forum. Nu gjorde ju personen det själv och får då ta konsekvenserna...