Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-11-25, 22:24
  #25
Medlem
mutemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover
Jag förstår att du kan känna det. För någon som mig som inte vet hur det känns så tycker jag att det är ganska vackert. Hon fick ett mycket fint, värdigt och trevligt slut. Det måste vara en mycket stor sak när det gäller en själv.

Är du osäker så vänta tills du är säker tycker jag. Du kan, utan att skriva upp dig på något, be dem om råd.

Här finns deras krav. Notera att de kräver att du har någon form av fysisk rörlighet så att du klarar av att ta medicinen själv.
http://www.dignitas.ch/index.php?opt...mid=60&lang=en

Jo, det är en väldig stor sak, men samtidigt en rejäl lättnad att kunna få slippa både fysiskt och psykiskt lidande. Otroligt vackert sätt att dö på, istället för att sitta nedskiten i en sjukhussal.

Ska kolla in länken. har inte bestämt mg ännu och det är såklart inget jag kommer göra imorgon. Men jag vill kunna ha det som alternativ.
Citera
2018-10-27, 15:10
  #26
Medlem
JuhuSumialas avatar
På fredag får jag kanske ett cancerbesked efter att ha gjort gastroskopi. Har jag cancer i magen så blir det Dignitas i Schweiz som kommer att bota mig. Det bästa sättet för en organism att anpassa sig till sin omgivning är att dö.
Citera
2019-02-16, 12:47
  #27
Medlem
Hamnade här när jag sökte på dödsklinik eftersom jag går i tankarna..

Känner med er som skrivit.

Har oxå haft extrema öronproblem i 10 år nu, som någon annan här.
Gått till ca 50 läkare. Äntligen fått remiss till Bragee smärtklinik men helt slut av kampen..
Iaf så verkar min diagnos vara EDS. Den är sjukt underdiagnosticerad och kan orsaka folks smärtor men läkare överlag har no clue. (jag har ständiga tryckförändingar o hamrande öron, domningar, grava nacksmärtor, balansproblem, synrubbingar, känselstörningar, akut svaghet i armar o nacke mm men det kan arta sig olika.)
Jag kommer gå på the cusack protocol då många har blivit symptomfria därigenom.
Vill inspirera att titta vidare även om våden säger att nåt är obotligt, de ligger efter på vissa områden.
Tänker göra ett sista försök annars blir de Schweiz,för denna klinik finns väl kvar?

Love to y´all
/ Hanna
Citera
2023-08-03, 20:48
  #28
Medlem
x1ofdewms avatar
Hej,

Postade nyss i(den berömda) självmordstråden, men som jag misstänkte lite grann så hörde mitt inlägg inte hemma där. Provar här istället efter förslag från moderatorn som tog bort mitt inlägg.

https://www.linkedin.com/pulse/eutha...s-publications

Jag hittade den här artikeln på LinkedIn då jag är mycket(!) intresserad av Euthanasia(Eutanasi eller vad det nu heter på svenska).

Det är tillåtet i Amsterdam, och vad jag har förstått så behöver man(bl.a) (1.)vara bosatt/skriven i Amsterdam samt (2.) ansöka om Euthanasia själv och få det godkänt av minst 2 olika läkare.

Vad jag dock inte visste innan jag hittade den här artikeln var detta:

"The law provides that people with autism, dementia or alcoholism may also be terminated at their request."

Eftersom jag inte har någon terminal sjukdom(förutom alkoholism då om det räknas som terminal sjukdom) så har jag varit införstådd med att det troligtvis kommer bli svårt för mig att få min begäran "godkänd" av 2 olika läkare, men jag ser i och med denna artikel lite hopp(no pun intended) om att kunna få Euthanasia där, bara jag samlar ihop tillräckligt med pengar för att börja kunna räknas som resident där.

Fråga: Vet någon om det finns något annat land som det är enklare(så enkelt som möjligt) att få Euthanasia beviljat i?

Jag provade söka på assisterat självmord, eutanasi och Euthanasia, men hittade ingen tråd, och jag har ingen aning om vilket forum min fråga här skulle passa i för forum, så jag la tråden här. Hoppas MOD kan flytta denna fråga till en annan befintlig tråd eller skapa en ny tråd, om denna fråga inte hör hemma här.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback