Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Utan att kunna för mycket så tror jag inte att det där är en "giltig" anledning för att de ska kunna ta emot dig.
Det här kanske låter drastiskt (men borde inte anses vara mer drastiskt än självmord), men skulle du inte föredra att hellre bli döv? Att vara döv är ett bättre alternativ än att dö i min mening.
Kom ihåg nu att jag är absolut ingen läkare, jag har inte själv någon diagnos och jag har aldrig varit i kontakt med någon självmordsklinik, så ta mina funderingar bara som tankar från en vanlig person.
Hej! Tack för dina svar och länken. Borde man inte kunna tolka detta nedan
FET STIL som att de borde acceptera mig?
Citat:
No requirement that suffering is confined to physical (mental suffering eligible). “Anyone suffering from an illness which will lead inevitably to death, or anyone with an unendurable disability, who wants voluntarily to put an end to their life and suffering can, as a member of Dignitas, request the association to help them with accompanied suicide.”
Angående att vara döv: Jag skulle hellre vara döv än att ha dessa svåra smärtor. Men eftersom dessa smärtor nu är kroniska samt generas i hjärnan och
ej örat säger min läkare att göra mig döv inte kommer att underlätta för mig. Tinnitus kan inte heller elimineras genom att kapa hörseln.
Jag ska fråga min läkare om han tror att ljudöverkänsligheten påverkas om man gör mig döv. Dock är min problematik i nuvarande stadium främst självdrivande, dvs även om jag sitter i helt tyst rum har jag svåra smärtor och fenomen i hörselsystemet.
Vissa patienter skall också ha fått värre tinnitus av processen att bli döv!
(Skulle ändå vara värt det om det eliminerade smärtan, men så är tyvärr inte fallet)