2013-01-07, 02:12
Medlem
jag har alltid använt min hotmail på mobilen och mailen på min mac. jag loggar sällan in på hotmails sida. en dag blev min hotmail hackad, jag kom dock in igen på min hotmail och ändrade lösenordet ganska så snabbt. en del av mina mail hade raderats och några fake mail hade skickats ut till mina kontakter. men efter ett tag så flyttades mina inkorg meddelanden till en POP folder. betyder det att någon annan har laddat ner mina inkorg meddelanden till sin dator (eftersom jag aldrig har haft någon pop folder förut)???

så här står det i notisen: Some other program is set to download and delete your messages from Hotmail. Just in case this was an accident, we've put them in a special POP folder. Not an accident?

någon som kan klarna upp saker och ting för mig? har hackaren flyttat mina meddelanden till sin dator, eller har det bara blivit så när jag använt mailen på iphonen och macen trots att det inte varit så förut.
Citera
2013-01-07, 07:19
Medlem
Man brukar kunna ställa in i mailprogram om mailen ska raderas från servern efter att de hämtats till datorn/mobilen, eller om de ska lämnas kvar. Om du inte ställde in/om det alternativet i något av dina mailprogram, eller började använda ett nytt mailprogram, lär det väl vara han som laddade hem dina mail.
Citera
2013-01-09, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 770310
Man brukar kunna ställa in i mailprogram om mailen ska raderas från servern efter att de hämtats till datorn/mobilen, eller om de ska lämnas kvar. Om du inte ställde in/om det alternativet i något av dina mailprogram, eller började använda ett nytt mailprogram, lär det väl vara han som laddade hem dina mail.

det var väl det jag tänkte också. känns himla surt då jag hade minst sagt privata saker på mailen. först och främst mail av tjejen som jag inte hade velat skulle hamna i fel händer, och det känns ju jävligt dumt och slarvigt av mig att ha kvar det på min hotmail adress. känns långsökt, men hjälper hotmail att få fram ip adresser som varit inloggade på ens mail?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in