2013-01-06, 22:10
Medlem
Hej!

Nu har jag blivit mer och mer intresserad av hur riksbanken är byggd,Har hört att även riksbanken i stockholm har en underjordiskt rum. Finns det ritningar på byggaden? eller är jag helt ute o cyklar?
Citera
2013-01-06, 22:11
Medlem
Kikus avatar
Klart det finns ritningar på bygget lustigt om man bara byggde utan några ritningar. Men frågan är ifall du får tillgång till dom eller inte?
Citera
2013-01-06, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Koffras
Hej!

Nu har jag blivit mer och mer intresserad av hur riksbanken är byggd,Har hört att även riksbanken i stockholm har en underjordiskt rum. Finns det ritningar på byggaden? eller är jag helt ute o cyklar?
Självklart finns det ritningar, men inget du kan räkna med att ta del av, glöm det bara.
Citera
2013-01-06, 22:14
Medlem
Hoeglunds avatar
Planerar du ett rån?

OnT: Ja det finns ritningar, dock kommer du inte att få se dom.
Citera
2013-01-06, 22:19
Medlem
Som många redan har påpekat så är det ganska självklart att det finns riktningar över huset. Däremot att du skulle få se dem kan du glömma.
Citera
2013-01-06, 22:21
Medlem
En rififikupp mot Riksbanken? Topp, jag är med!

Undrar vad de har för skåp? Franz Jäger kanske.

Det är ju lysande, Sickan! Förlåt: Charles-Ingvar.
Citera
2013-01-06, 22:22
Medlem
khys avatar
Efter rånet på G4S i Västberga så kan inte vem som helst gå och hämta ut ritningar på byggnader, fast tror inte det gick innan att hämta ritningar till Riksbanken innan rånet
Citera
2013-01-07, 00:29
Medlem
skunkjobbs avatar
Till verksamheter som hanterar stora mängder pengar får du nog inte ut någon ritning längre, se http://www.expressen.se/nyheter/svarare-att-fa-ut-ritningar-till-vardedepaer/

Fast Riksbanken hanterar ju inga kontanter och vore helt idiotiskt att ge sig på att råna så de ritningarna borde inte vara hemliga. Kila till stadsbyggnadskontoret och fråga, de har ett riktigt fett ritningsarkiv över Stockholm. De finns på Tekniska Nämndhuset, Fleminggatan 4.
Citera
2013-01-07, 01:25
Medlem
Istället för att alla skriver exakt samma sak så kan man låta bli att få sin röst hörd genom att slå på tangenterna..

ville ha lite information, Meeen det gick inte så lyckat.
Citera
2013-01-07, 01:31
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koffras
Istället för att alla skriver exakt samma sak så kan man låta bli att få sin röst hörd genom att slå på tangenterna..

ville ha lite information, Meeen det gick inte så lyckat.
Är du blind eller vad fan var det för fel på mitt inlägg? Påminn mig att jag inte ska försöka hjälpa dig fler gånger din otacksamme djävel.
Citera
2013-01-07, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiku
Klart det finns ritningar på bygget lustigt om man bara byggde utan några ritningar. Men frågan är ifall du får tillgång till dom eller inte?

Man får väl kolla?
Senast redigerad av Koffras 2013-01-07 kl. 01:36.
Citera
2013-01-07, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Är du blind eller vad fan var det för fel på mitt inlägg? Påminn mig att jag inte ska försöka hjälpa dig fler gånger din otacksamme djävel.

Men om du läser tråden engång till, Så borde du se att du har ingen likhet i det andra som andra har skrivit.. Då menade jag inte dig måste jag säga det?

Människor så dramatiserade.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in