2013-01-06, 20:52
Medlem
Hur lång tid tar det innan möss blir tama?
Skulle också vilja veta hur långtid det tar innan de blir fullvuxna?

Vi har två möss, en livlig och nyfiken och en livrädd.
Den vilda hoppar nästan ur buren om man öppnar den, den andra syns aldrig till.

Någon som har några ideer om hur man får dem tama utan att tappa bort dem

Mina möss är flerfärgade (två färger) vet inte vad det är för ras, någon som vet hur man får reda på det? affären visste inte.
Citera
2013-01-06, 20:58
Medlem
beror helt på hur mycket tid du lägger på dem. börja med att ge dem mat ur handen så de lär sig att förknippa den med en positiv reaktion
Citera
2013-01-06, 22:55
Medlem
Det är vanliga husmöss, bara lyft upp dem försiktigt i svansen och låt dem springa på din arm och ge dem mat så blir de tama. Skaffa ett löphjul med. Jag har en kompis som har nakenmöss, de ser ut som kängrubebeisar. Hur snälla som helst.

Här är en video på en nakenmus
http://www.youtube.com/watch?v=u36i-PZYPTE
Citera
2013-01-07, 20:16
Medlem
Ska man ha tama möss rekomenderar jag en riktig uppfödare som hanterat dom sen små, dom har en period som små som kallas popcornåldern då dom är rätt spattiga du får va envis och tålmodig.

Rasen är mus.
Citera
2013-01-08, 10:56
Medlem
Zanizailas avatar
Jag skulle inte lyfta dem i svansen, hela ryggraden sträcks och det är knappast behagligt för djuret. Och så svåra är de inte att lyfta i hela kroppen. Gällande "ras" så vet jag just inte om det finns raser hos möss alls, bara olika färgvarianter. I vilket fall som helst lär inga djuraffärsmöss höra till någon specifik ras.
Citera
2013-01-10, 18:50
Medlem
Tack alla för hjälpen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här