Bestämde mig för att uppgradera min setup med ett nytt grafikkort, en ssd-disk och lite mer RAM och märkte nu såhär i efterhand att det nuvarande moderkortet egentligen inte stödjer Sata 6GB utan det går att bara att köras på bekostnad av PCI-E16 platsen. Så nu är jag på jakt efter ett nytt och vet inte riktigt vad jag ska leta efter.
Jaså? i7 870 är socket 1156 medans moderkortet är socket 1155...
Så svaret är alltså: Nej, det kommer inte att fungera.
Antingen får du fundera på ett moderkort med socket 1156 med de funktioner du eftersöker eller så får du fundera på en i5 3570k samt ett z77-moderkort...
Senast redigerad av Bogga 2013-01-06 kl. 21:17.
Bestämde mig för att uppgradera min setup med ett nytt grafikkort, en ssd-disk och lite mer RAM och märkte nu såhär i efterhand att det nuvarande moderkortet egentligen inte stödjer Sata 6GB utan det går att bara att köras på bekostnad av PCI-E16 platsen. Så nu är jag på jakt efter ett nytt och vet inte riktigt vad jag ska leta efter.
Och ja, jag vet att kortet är overkill men det kändes roligt.
Tacksam för hjälp!
Nej det kommer inte funka. Din CPU passar bara i socket 1156. Moderkortet har socket 1155.
Skall du länka till allt(varför?) borde du visa vad länken leder till. Jag struntar i vad du har för nätagg när du undrar om det passar ihop.
Verkar lite svårt att hitta moderkort med socket 1156. Varken inet, dustin eller komplett listar något när jag försöker hitta ett alternativ åt dig. Finns säkert men du får leta själv.
Senast redigerad av kinky_M 2013-01-06 kl. 21:27.
Tack för snabb respons, får väl bita i det sura äpplet och köra SSDn på halvfart tills jag får tummen ur röven och skaffar både nytt moderkort och processor.