Citat:
Ursprungligen postat av AndersJoh
1) Jag kan väl se själv!? Ska jag se samma sak som DU? Jag har väl ett eget liv, egna värderingar...varför ska jag se det DU ser?
2) Men internet och framförallt ett anonymt internet är INGENTING OM INTE PASSIVT!!! Det finns inga människor som är så passiva som dom på internet. Inkl. du.
3) Men någon annans tidning kan ju ALDRIG vara DITT ideologiska instrument.
4) En källa? Som...gammelmedia? Så nu duger andras åsikter...om dom stämmer överens med dina förstås?
5) Jag har inget emot det...men hela ditt liv verkar kretsa kring det du hatar mest av allt, och du verkar ha som livsuppgift att ALLAS liv till 100% ska centreras kring "invandringen".
6) Men seriöst, är du såhär korkad? För att dom inte håller med dig, och DU skulle ju aldrig skriva att "invandringen är bra" eftersom du inte tycker det. Du ställer krav på dom som du aldrig skulle ställa upp på själv.
7) Självklart är dom det, och det är lika vidrigt när dom försöker göra det som när du vill göra det. Dessutom visar ju dom att det inte GÅR...människor vill inte ha vare sig din eller deras åsikt nedtryckt i halsen...du borde kunna lära av deras misstag...
1) Först måste du begripa att jag inte talar om värderingar här, utan fakta. Fakta som berör alla som lever i landet Sverige. Jag vill att folket ska få reda på allt från hur farlig trafiken är, hur farligt det är med rökning, hur mycket alkohol ställer till med och kostar skattebetalarna varje år... samt även hur mycket invandringen kostar, och dess negativa konsekvenser. De positiva får vi hela tiden redan på, så det är inga problem. Det är nackdelarna som verkar svårt att leta sig ut i main stream media och till våra statliga organ... och i synnerhet våra statliga organ har ett ansvar gentemot sitt folk. Än en gång - åsikter kan vi skita i, värderingar... men faktan ska vara tillgänglig för oss om vi VILL söka den.
2) Så om en tråd läses av 10 000 människor så är detta passivt? En politisk pamflett som delas ut till 100 000 människor är passivt? Ett tal på ett torg inför 10 000 människor är passivt? Hur tänker du här, och vad grundar du detta på? Jag tror att reklambolagen skulle ha ett och annat att säga om det du här hävdar - att du inte kan påverka via Nätet. Jag tror att dina åsikter saknar förankring i fakta - varvid min syn på saker skulle vara nyttig för dig, då du kunde söka fakta så att du slapp tala i nattmössan.
3) Nej, och det begär jag inte heller, absolut inte. Men att undanhålla fakta för folket är omoraliskt, här har media ett ansvar, vare sig de vill eller inte. Om ett bilmärke visar sig 200% mer inblandat i olika olyckor så BÖR media ta sitt ansvar och undersöka saken och underrätta läsarna, så att skada kan undvikas. Om svartskallar är extremt mycket mer benägna att våldta och personråna så BÖR svenskar få kännedom om detta, så att våra döttrar och söner kan ha en chans att slippa leva resten av sina liv som brottsoffer.
4) Tror du att en artikel i media är en källa? Verkligen? Lyssna: om du häver ur dig något så urbota imbecillt som att invandringen inte kostar skattebetalarna något, så begär jag en källa, okej? Uttalandet är oerhört i sin dumhet, och kan därför inte accepteras rakt av. Det finns två officiella uträkningar om saken, och BÅDA talar om miljardkostnader i varierande grad. Innan du uttalar dig BORDE du kanse ha studerat dessa undersökningar, eller? Du ska vara försiktig med att kalla folk idioter när du själv gör sådana här märkliga uttalanden. Det reflekterar inte väl på dig själv.
5) Jag tror att du fantiserar lite igen. Vad är detta för omoget trams? Vad är detta för bisarr slutsats? Jag vill att fakta om invandringens kostnader och negativa - såväl som positiva - konsekvenser ska redogöras för av staten - samma stat som envist hävdar att invandringen är positiv för oss, samtidigt som kommunerna försöker berätta att de inte "klarar med invandring"... Varför BER inte kommunerna om invandring, om det nu inte kostar något, om det nu är så givande?
När du har lärt dig kolla upp fakta kan du börja träna på logik. Okej?
6) Du svamlar. Jag har aldrig något emot fakta. Finns det positiva effekter av invandringen finns det ingen anledning att undanhålla dessa från folket. Jag skulle skriva att invandringen är bra om fakta visar att den ÄR det... för svenska folket. Varför skulle jag vilja undanhålla fakta från mitt folk som gör deras tillvaro bättre?
Men jag HAR inte den åsikten, därför att FAKTAN jag har tittat på visar mig att invandringen INTE är bra för svenska folket. Den är kostsam - oerhört kostsam, den segregerar Sverige, polariserar Sverige, och kräver tiotusentals brottsoffer varje år... och i sin yttersta och värsta konsekvens kan den leda till inbördeskrig, precis som på Balkan, precis som i Libanon, precis som på alla andra platser där olika folkslag har börjat döda varandra.
7) Jag bryr mig inte om att pracka på åsikter på folk - jag vill att folk, inklusive mig själv, ska ha FAKTA att tillgå så att vi nyktert och utifrån full kunskap kan bilda en rimlig åsikt i frågan.