Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Bombadill
"– Han var en social kille med många kompisar. Men jag hade ingen aning om att han umgicks i sådana kretsar, säger den anhöriga."
haha, snubben är dömd för 9 brott, bland annat hot och vapen. De måste ha blivit helt paffa när denna ängel åkt fast för rån. (Gäller inte Evy, detta var om en annan misstänkt)
Eeeh, what? Är man dum i huvudet bara för att man är anhörig? Kan ju vara så att man visst märker men vad fan ska man göra åt det? Fängsla personen?
Btw har aftonbladet bytt rubrik? Så många som klagar på att de överdriver hans skådespelarinsatt men det gör dom ju inte, det är ju bara ts rubrik som gör det.
Man kanske inte kan göra så mycket åt hans beteende, men man behöver heller inte ljuga i media om att man är så chockad över att han kunde göra nåt sånt här. Bättre att hålla käften om man inte vill berätta sanningen. Det är väl kanske så att familjen visste hur han va, men dom fick en bit av kakan. Han kanske kom hem och gav sin mamma en bunt med tusenlappar och fina prylar lite då och då, och i utbyte så höll hon käften.
Att en anhörig blir arresterad för bokföringsbrott eller skattefiffel kan vara chockerande. Att en tidigare dömd knarklangare, tidigare misstänkt rånare samt en öppen anknytning till Guerilleros Brotherhood får en kula i huvudet under ett rån kommer knappast som en chock.
Gällande en av dom gripna kvinnorna
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16027112.ab
"– Jag är jättechockad att hon är gripen. Det är en riktigt bra tjej. Hon pluggar till socionom eller jurist, jag kommer inte ihåg vilket, säger en vän."
Är man en riktig vän så borde man veta vad fan hon pluggar. Så med såna här kompisrelationer så kan det ju i och för sig vara chockerande. Vännen visste inte vad hon pluggade, så vem vet, familjen till Hasan kanske inte ens visste hur gammal han var? Men en snäll och ödmjuk människa, ja det var han ju så klart.