2013-01-05, 21:22
Medlem
Hej flashback. I onsdags var jag ute på stan och gick, när en man kom upp, presenterade sig och sa att han jobbade för en modellagentur och var fotograf, och han frågade ålder och längd.
Fick ett visitkort och han är från denne agenturen: http://nmgmodels.com

Jag undrar om någon vet hur seriös agenturen är, om någon har erfarenhet av den?

Tack på förhand!
(hoppas jag lagt tråden i rätt del av forumet också, annars får mod flytta på den)
Citera
2013-01-05, 23:44
Medlem
Dr.Lecters avatar
C-c-c-casting couch.
Citera
2013-01-06, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Lecter
C-c-c-casting couch.
Va?
Citera
2013-01-06, 04:35
Medlem
morkfromorks avatar
Jag skulle nog kollat in dem på nåt seriöst modell/foto forum först, jag kan tänka mig att denna typ av bransch drar åt sig de allra slemmigaste typerna tyvärr.
Citera
2013-01-07, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Jag skulle nog kollat in dem på nåt seriöst modell/foto forum först, jag kan tänka mig att denna typ av bransch drar åt sig de allra slemmigaste typerna tyvärr.
Hittar inte särskilt mycket information om dem på nätet. Ja, det kan jag också tänka mig
Citera
2013-01-08, 20:54
Medlem
Ingen som har några mer tankar? Hemsidan ser ju seriös ut. Mannen bad mig att höra av sig, så jag kanske får göra det, men jag vill hellre maila/ringa än att träffas direkt.
Citera
2013-01-09, 00:17
Medlem
TRRRRISTs avatar
hur lång är du?

edit:

Är du under 174 så är det oseriöst, och det är någon som vill knulla dig i rumpan. Men du kanske kan tjäna pengar så också och få bekräftelse?
Senast redigerad av TRRRRIST 2013-01-09 kl. 00:19.
Citera
2013-01-09, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TRRRRIST
hur lång är du?

edit:

Är du under 174 så är det oseriöst, och det är någon som vill knulla dig i rumpan. Men du kanske kan tjäna pengar så också och få bekräftelse?
Jag är 1.75, han frågade förövrigt om min längd när han pratade med mig och verkade nöjd eller hur man ska säga det. Det är just det jag är lite rädd för, att det ska vara några perversa typer som vill ta lättklädda bilder osv :/
Citera
2013-01-10, 18:50
Medlem
Tycker du iallafall ska gå på ett möte eller ringa upp, det skadar nog inte
Citera
2013-01-16, 13:23
Medlem
TRRRRISTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relief
Jag är 1.75, han frågade förövrigt om min längd när han pratade med mig och verkade nöjd eller hur man ska säga det. Det är just det jag är lite rädd för, att det ska vara några perversa typer som vill ta lättklädda bilder osv :/

Jag vet inte om du varit där, men nästa steg i utsorteringsprocessen är att fråga om det var en neger/arab/turk som kom och ställde frågor?

Om svaret är ja, så är det en scam då det inte anställs sådant folk för att rekrytera modeller.

Det finns folk som kan gå upp till någon på gatan om denna är extraordinär på något sätt, absolut inget sätt man raggar average modeller på. Detta är något som händer ganska sällan.

Ingen av dessa människor är arab.neger eller någon form av zigenare/turk.
Citera
2013-01-24, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TRRRRIST
Jag vet inte om du varit där, men nästa steg i utsorteringsprocessen är att fråga om det var en neger/arab/turk som kom och ställde frågor?

Om svaret är ja, så är det en scam då det inte anställs sådant folk för att rekrytera modeller.

Det finns folk som kan gå upp till någon på gatan om denna är extraordinär på något sätt, absolut inget sätt man raggar average modeller på. Detta är något som händer ganska sällan.

Ingen av dessa människor är arab.neger eller någon form av zigenare/turk.
Han hette Ibrahim och var arab. Men han var välklädd och såg inte direkt ut som en skojjare, om man säger så
Citera
2013-01-24, 21:04
Medlem
prostinnans avatar
Verkar ha en rätt seriös Facebooksida och bokningar till modellerna. Lycka till. https://www.facebook.com/NMGmodels
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in