2013-01-05, 17:23
Medlem
gloryholes avatar
Tjena, jag håller mig vanligtvis till diverse hallucinogener och har därför noll koll när det gäller benso, men det jag har läst har gjort mig nyfiken.

Hur som helst så har jag tillgång till Oxascand 10mg, är det ett bra val för att testa för första gången? I så fall, räcker det med ett piller?
Citera
2013-01-05, 17:33
Medlem
Tveksamt för att du ska få ut nått kul rus av det men håll dig borta från det där träsket rekommenderar jag dig istället. Ett beroende är bara kostsamt och jobbigt. "jag planerar inte och bli beroende" fungerar inte heller. De flesta trillar dit.
Citera
2013-01-05, 17:35
Medlem
E.W.s avatar
Har du mild/måttlig ångest kan 10-30 mg Oxascand hjälpa. Tar ca 2 timmar innan det verkar.

Har du inte ångest kommer du inte att känna något även om du tar flera tabletter. Möjligtvis kommer du att känna dig lite mer avslappad, och få sämre närtidsminne, om du tar några tabletter.

Tar du många blir du trött. Även risk för minnesluckor om du tar många.

Har du ångest är benso riktigt skönt. Annars är det inget att ha.
Senast redigerad av E.W. 2013-01-05 kl. 17:45.
Citera
2013-01-05, 17:42
Medlem
heartbeeatss avatar
Man får ju inget direkt rus av benso enligt mig..
Första gången jag tog sobril (oxascand) var på psykakuten då jag hade hög ångest, då hjälpte det, blev lugn och skön.
Fått samma effekt av stesolid när jag tagit vid hög ångest.

Xanor är väl det enda som jag tagit och varit det närmaste man kan komma i att få ett rus av när det kommer till benso.

Stoppa i dig 10'an du, men förvänta dig ingen effekt
Citera
2013-01-05, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av volwave
Tveksamt för att du ska få ut nått kul rus av det men håll dig borta från det där träsket rekommenderar jag dig istället. Ett beroende är bara kostsamt och jobbigt. "jag planerar inte och bli beroende" fungerar inte heller. De flesta trillar dit.

Denna man/kvinna har så rätt. Du får inte något skönt rus av benzo om du inte mår dåligt. Annars blir det bara att du äter mer och mer, sedan vaknar du upp nästa dag och undrar vart fan gårdagen tog vägen.

Beroende är mycket enkelt att bli, slutade med benzo för 3 månader sedan och den at:n man hade var nog fan det värsta jag varit med om.

Så mitt tips är att spara den tabletten till någon dag då du har lite ångest över någon fyllegrej.
Citera
2013-01-05, 17:43
Medlem
santanders avatar
tar man tillräckligt så får man ''torrfylla''.
Ungefär som en karatefylla (ibland man kan bli lite vild).
Citera
2013-01-05, 18:15
Medlem
gloryholes avatar
Tack för alla svar. Vad ska man säga, jag har ju "självklart" ångest från och till pga diverse skit, annars skulle jag ju inte tänka tanken att ens kolla på benso

Jag var lite luddig i min trådstart, så det ber jag om ursäkt för! Men som sagt, jag har ångest ibland, och dessa piller har trillat ner i min ägo, och därför tänkte jag möjligtvis se om det gjorde nånting. Det är ingen ångest som jag går och bär på varje dag, eller ens förstör något för mig, jag ville bara se om det gjorde något.
Citera
2013-01-05, 19:17
Medlem
christerys avatar
Strunta i benso, en är för mycket och 100 är för lite... Testade stess som ångestlindrare och den är lurig som fan - minst sagt.
Citera
2013-01-05, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heartbeeats
Man får ju inget direkt rus av benso enligt mig..
Första gången jag tog sobril (oxascand) var på psykakuten då jag hade hög ångest, då hjälpte det, blev lugn och skön.
Fått samma effekt av stesolid när jag tagit vid hög ångest.

Xanor är väl det enda som jag tagit och varit det närmaste man kan komma i att få ett rus av när det kommer till benso.

Stoppa i dig 10'an du, men förvänta dig ingen effekt

Rus av Zanor.
Hur många mg tog du då?
Citera
2013-01-05, 19:50
Medlem
I berusningssyfte är inte benzo mycket att hänga i granen. Som jag ser det finns det tre olika tillstånd benzo kan framkalla; Frustration över att inget händer, trött/vimsig eller total blackout. I inget av tillstånden har man särskilt kul. Dessutom är det snudd på omöjligt att dosera rätt, antingen tar man för lite så att inget händer eller också tar man lite för mycket så att det blir dominoeffekt i hjärnan och man tar mer och mer tills blackouten är ett faktum.

Det är även ganska poppis att blanda med alkohol för att boosta, vilket gör doseringen ännu svårare då man kan säga att 1+1=3 när det gäller alkohol och benzo tillsammans.

Sen ska vi inte ens gå in på vilka sattyg man brukar få en förmåga att hitta på när man är flöddrad...

Vad gäller oxascand är det den svagaste benzon och för att få någon som helst märkbar effekt utöver den ångestdämpande får du räkna med allt mellan 50-250 mg.

Mitt råd är att hålla dig ifrån skiten, vill man knarka finns det roligare alternativ.
Citera
2013-01-05, 19:59
Medlem
gloryholes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonstersInMyShoes
I berusningssyfte är inte benzo mycket att hänga i granen. Som jag ser det finns det tre olika tillstånd benzo kan framkalla; Frustration över att inget händer, trött/vimsig eller total blackout. I inget av tillstånden har man särskilt kul. Dessutom är det snudd på omöjligt att dosera rätt, antingen tar man för lite så att inget händer eller också tar man lite för mycket så att det blir dominoeffekt i hjärnan och man tar mer och mer tills blackouten är ett faktum.

Det är även ganska poppis att blanda med alkohol för att boosta, vilket gör doseringen ännu svårare då man kan säga att 1+1=3 när det gäller alkohol och benzo tillsammans.

Sen ska vi inte ens gå in på vilka sattyg man brukar få en förmåga att hitta på när man är flöddrad...

Vad gäller oxascand är det den svagaste benzon och för att få någon som helst märkbar effekt utöver den ångestdämpande får du räkna med allt mellan 50-250 mg.

Mitt råd är att hålla dig ifrån skiten, vill man knarka finns det roligare alternativ.
Tack! Jaja, jag får väl ta och hitta på något annat spännande helt enkelt. Tack för svaret som sagt, i alla fall.

Det fetstilta är jag väl medveten om
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in