2013-04-09, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Headshrinker
Härligt att Öis åkte på torsk, dags att dom kommer ner på jorden efter sin hybris.
Inte härligt, men nyttigt... Tror också de har fått hybris, och förlusten kan bli en väckarklocka...

Jag tyckte det syntes tydligt i matchen att de saknade den rätta inställningen, de var ganska slöa, passiva och nonchalanta, kanske p.g.a hybris..?
Senast redigerad av SleinartRalphelius 2013-04-09 kl. 21:59.
Citera
2013-04-09, 22:27
Medlem
Resultatet mot Falkenberg var inte helt oväntat sett till hur svårt Öis hade för dom i svenska cupen. Det som förvånade mig lite däremot var den bedrövliga insatsen. Ständigt slarv i försvaret och knappt en enda målchans framåt bortsett från slutminuterna.

Det intressanta nu är hur bra Falkenberg verkligen är. Sett till dagens match borde man åtminstone vara ett mittenlag, men om det visar sig att dom i själva verket blir ett bottenlag som i fjol blir det ingen rolig säsong för Örgryte.
Citera
2013-04-09, 22:42
Medlem
Kiggzors avatar
Citat:
Härligt att Öis åkte på torsk, dags att dom kommer ner på jorden efter sin hybris.
Fast det är ju egentligen inte öisarna själva som har fått hybris, det är övriga sverige som efter AIK-matchen plötsligt fått för sig att vi skulle vara ett topplag.
Följer ni till exempel vårt forum på svenskafans säger nästan alla att vi får vara nöjda om vi hänger kvar.

För övrigt var insatsen idag ändå långt ifrån godkänd. Förutom Bengtsson och Ericsson var det slarvigt, var fan var kämpaglöden?

Edit: och en publiksiffra under all kritik.
Senast redigerad av Kiggzor 2013-04-09 kl. 22:47.
Citera
2013-04-09, 22:47
Medlem
BirkaBagarens avatar
Ja bedrövlig insats idag. Defensivt var det väl nästan godkänt, båda målen kom på fasta. Dock hade ju Falkenberg flera bra chanser som de borde gjort något mål på. Men Abrahamsson var rätt bra, enda som får godkänt.

Offensivt helt bedrövligt! Ingen fart, ingen kreativitet och riktigt dåligt fokus då det var mängder med felpass och enkla misstag.

Blir kanske så med ett ungt lag. Djupa dalar, höga berg.

Klacken kändes också jävligt sömnig. Sjöng ens hälften?
Citera
2013-04-09, 22:59
Medlem
Kiggzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirkaBagaren
Klacken kändes också jävligt sömnig. Sjöng ens hälften?
Godkänt insats tycker jag ändå, stundtals var det riktigt bra tryck. Tyvärr brukar det sällan vara mycket mer än hälften som sjunger, riktigt tråkigt för föreställ dig hur det kunde låta om alla sjöng!
Citera
2013-04-10, 09:10
Medlem
Headshrinkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiggzor
Fast det är ju egentligen inte öisarna själva som har fått hybris, det är övriga sverige som efter AIK-matchen plötsligt fått för sig att vi skulle vara ett topplag.
Följer ni till exempel vårt forum på svenskafans säger nästan alla att vi får vara nöjda om vi hänger kvar.

För övrigt var insatsen idag ändå långt ifrån godkänd. Förutom Bengtsson och Ericsson var det slarvigt, var fan var kämpaglöden?

Då får jag ursäkta mig själv. Trodde dock att man skulle ha högre publiksiffra i sin premiär, 3800-4000 hade jag på förhand tippat. Tråkigt hur som helst, hur går snacket om publiksiffra/snitt i år i Öis-leden?
Citera
2013-04-10, 09:33
Medlem
Citat:
Godkänt insats tycker jag ändå, stundtals var det riktigt bra tryck. Tyvärr brukar det sällan vara mycket mer än hälften som sjunger, riktigt tråkigt för föreställ dig hur det kunde låta om alla sjöng!
Väldigt mycket tyst folk i klacken som förmodligen hängt med från gamla Östra där dem inte heller sjöng men nu finns det ju bara ett ställe att stå på så därför är dem tysta i klacken istället. Publiksiffran är ju usel oavsett, tror det en liknande siffra förra säsongen i ettan.
Citera
2013-04-10, 14:36
Medlem
Citat:
Då får jag ursäkta mig själv. Trodde dock att man skulle ha högre publiksiffra i sin premiär, 3800-4000 hade jag på förhand tippat. Tråkigt hur som helst, hur går snacket om publiksiffra/snitt i år i Öis-leden?

Publiksiffran var helt klart en besvikelse. Jag såg den nya klubbchefen bli intervjuad före matchen och han sa då att han hoppades på 4000 - alltså nästan det dubbla av vad som sen dök upp.

Intressant är att förra årets premiär, mot Skövde i Division 1, faktiskt lockade lite mer folk (ca 2700) än vad den gjorde nu i Superettan. Den stora skillnaden mellan dessa matcher, och förmodligen även svaret på varför siffran var så dålig, är att den inte gick på tv.

Angående påståendena här i tråden att Öisarna hade fått hybris tycker jag är lite orättvist. Dom har tvärtom efter alla tunga år blivit ett ganska härdat släkte enligt mig och absolut inte haft några högre förhoppningar på den här säsongen svenska cupen till trots. Om det är någon som hypat Öis så är det nog mest utomstående med dålig koll på laget som baserade sitt tips enbart på svenska cupen (aka Daniel Nannskog och han som skriver Superettanbloggen på Aftonbladet och tippade Öis som 2:a (!!!) i tabellen).
Citera
2013-04-10, 14:52
Medlem
BertilEnstoerings avatar
4109 åskådare på Örebro - Värnamo, självklart en besvikelse.
Dock var det ju nollgradigt när matchen spelades, skrämde säkert bort en del. Plus att Örebroarna blev ruskigt besvikna på 2011 och 2012, och hur klubben styrts under dessa år. Krävs nog några matchers bra resultat innan Örebroarna hittar tillbaka. Kanske kan komma 1000 pers till redan mot Sundsvall på måndag? Största faran är väl att den är tv-sänd.

Men det är klart, jämför man med vissa allsvenska lags premiärsiffror är det ju helt ok med dryga 4000. Peking hade 4800 och Kalmar 4200, till exempel.
Citera
2013-04-10, 15:22
Medlem
Kiggzors avatar
Citat:
Naturligtvis en besvikelse, tror att det till stor del beror på kyla och att matchen sändes i TV4. Tror att de flesta öisare varit nöjda med 3000+

Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Väldigt mycket tyst folk i klacken som förmodligen hängt med från gamla Östra där dem inte heller sjöng men nu finns det ju bara ett ställe att stå på så därför är dem tysta i klacken istället. Publiksiffran är ju usel oavsett, tror det en liknande siffra förra säsongen i ettan.
Detta är ett större problem än vad det verkar, det finns idag alldeles för lite biljetter till klacken, bara 550 om jag minns rätt och den blev utsåld många gånger förra året. Detta gör att sjungande klack riskerar att förpassas till sittplats. Det går att köpa biljett till samma entré och sedan ställa sig i klacken istället för sin plats men det är det inte alla som vet.
Citera
2013-04-10, 15:45
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Vad låg publiksiffran på egentligen? Kollade på tv och det såg inte ut att vara vidare många. Iofs så var det ju öppet på övre sidan, det var det ju nästan bara emot Utsikten förra året.
Citera
2013-04-10, 16:18
Medlem
BirkaBagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlcooling
Vad låg publiksiffran på egentligen? Kollade på tv och det såg inte ut att vara vidare många. Iofs så var det ju öppet på övre sidan, det var det ju nästan bara emot Utsikten förra året.

2513. 200 mindre än förra årets premiär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in