Citat:
Ursprungligen postat av Headshrinker
Då får jag ursäkta mig själv. Trodde dock att man skulle ha högre publiksiffra i sin premiär, 3800-4000 hade jag på förhand tippat. Tråkigt hur som helst, hur går snacket om publiksiffra/snitt i år i Öis-leden?
Publiksiffran var helt klart en besvikelse. Jag såg den nya klubbchefen bli intervjuad före matchen och han sa då att han hoppades på 4000 - alltså nästan det dubbla av vad som sen dök upp.
Intressant är att förra årets premiär, mot Skövde i Division 1, faktiskt lockade lite mer folk (ca 2700) än vad den gjorde nu i Superettan. Den stora skillnaden mellan dessa matcher, och förmodligen även svaret på varför siffran var så dålig, är att den inte gick på tv.
Angående påståendena här i tråden att Öisarna hade fått hybris tycker jag är lite orättvist. Dom har tvärtom efter alla tunga år blivit ett ganska härdat släkte enligt mig och absolut inte haft några högre förhoppningar på den här säsongen svenska cupen till trots. Om det är någon som hypat Öis så är det nog mest utomstående med dålig koll på laget som baserade sitt tips enbart på svenska cupen (aka Daniel Nannskog och han som skriver Superettanbloggen på Aftonbladet och tippade Öis som 2:a (!!!) i tabellen).