2013-03-31, 18:56
Medlem
BrianGuilberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yojne
Bondetugg

Jag citerar dig då jag vill ha din uppmärksamhet.

Hur ser Ljungskile fansen på att premiären flyttas till Borås?
Från Bajen håll möts beskedet med öppna armar, närmare till Stockholm, bättre arena, bättre plan, bättre stad. Men som LSK:are borde man väl bli ganska lack på att man får en mindre hemmamatch?

BTW: Ställer ni några som helst krav på er planskötare eller är dennes jobb att försöka misshandla gräset så mycket som möjligt och sen berätta för spelarna var alla gropar är?
Citera
2013-03-31, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrianGuilbert
Jag citerar dig då jag vill ha din uppmärksamhet.

1. Hur ser Ljungskile fansen på att premiären flyttas till Borås?
2. Från Bajen håll möts beskedet med öppna armar, närmare till Stockholm, bättre arena, bättre plan, bättre stad.
3. Men som LSK:are borde man väl bli ganska lack på att man får en mindre hemmamatch?

4. BTW: Ställer ni några som helst krav på er planskötare eller är dennes jobb att försöka misshandla gräset så mycket som möjligt och sen berätta för spelarna var alla gropar är?

1. Det är givetvis tråkigt, inte minst ekonomiskt.
Kubben har svåra bekymmer med skatteskulder på momsen efter ombyggnaden av arenan, man kan säga att årets säsong är bra om LSK spelar i Superettan iår och nästa år.

2. Jag hade också blivit nöjd om bortamatcherna kom närmare, med bättre infrastruktur, iallafall om jag haft återbetalningsskydd på resebiljetten.
Fast att gå sådär 30min ifrån tågstationen tycker jag inte är så farligt, sen är ju inte Ljungskile en stad.

3. Ja, jag har ju sett fram emot detta - har varit sugen på hamburgaren i pausen länge.

4. På grund av ekonomin så tvingades klubben säga upp ett antal vaktmästare förra säsongen, så det mesta sköts ideellt.
Sen har ju vädergudarna inte varit med oss, och plantäckningen är uthyrd till Häcken.
Vad gäller groparna så var ju inte minst Bajen pigga på att springa där det var som värst.
Citera
2013-03-31, 21:43
Medlem
Cardinalens avatar
Är det jobbigt att ta sig till Borås Arena från stationen?

Finns det biljetter att köpa där tro?
Citera
2013-03-31, 21:55
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardinalen
Är det jobbigt att ta sig till Borås Arena från stationen?

Finns det biljetter att köpa där tro?
De e la en 20-30 minuters promenad.
Citera
2013-04-01, 20:20
Medlem
KnaazMannens avatar
Jag tror på Sundin och Billy S, verkligen inte Adelstam. Sundin är ju nästan också på gränsen att ersättas av Castro enligt mej, men det kanske bara är jag?
Citera
2013-04-01, 22:03
Medlem
Cardinalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnaazMannen
Jag tror på Sundin och Billy S, verkligen inte Adelstam. Sundin är ju nästan också på gränsen att ersättas av Castro enligt mej, men det kanske bara är jag?

Sundin har i mitt tycke varit väldigt bra. Fast det kanske är mer vilja än fakta.
Citera
2013-04-02, 00:35
Medlem
InnesIs avatar
Det dras många växlar av försäsongen. Jag gör det också. Men vi ska också minnas att det inte säger allt om hur laget presterar i superettan. Minns förra året. Det fanns väl inget på försäsongen som tydde på att vår förstaelva skulle starta så bra som den gjorde. Samtidigt är det givetvis vissa saker som måste börja fungera. Målskyttet och vänterbacken framförallt.

Jag har en bra känsla vad gäller Schuler i år men tror faktiskt också på Adelstam. Kommer han in i ett stim som slutet på förra säsongen tror jag han kan hitta nätet ganska många gånger. Är tämligen övertygad om att Sundin kommer höja sig några snäpp också när matcherna verkligen gäller något. Just därför är jag mest oroad över vänsterbacken. För jag tror inte att Figge är rätt man att satsa på. Trist att man inte lyckades ta in en till kille för att konkurrera där.

Annars är det, som sagts tidigare, svårast att matcha mittfältet. Det är löjligt brett och många spelare ligger på ungefär liknande nivå.
Citera
2013-04-02, 00:39
Medlem
gato12s avatar
Tillhör Sinan fortfarande truppen...?

I Aftonbladets fotbollsbilaga är han inte med iaf.
Citera
2013-04-02, 00:43
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnaazMannen

Det är väl som vanligt med Castro.

Det ligger på honom själv att visa upp en attityd och ett spel som gör att han ska ha en plats i elvan. Enligt mig konkurrerar han snarare med Besara om den offensiva mittfältsrollen, som nummer tio.

Hade han tänkt inleda den här säsongen som förra så ser jag honom gärna i laget.
Citera
2013-04-02, 00:48
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Tillhör Sinan fortfarande truppen...?

I Aftonbladets fotbollsbilaga är han inte med iaf.

Ja Sinan är kvar. Han lirade U21 för några dagar sedan och gjorde mål dessutom.
Citera
2013-04-02, 18:41
Medlem
DontRuns avatar
Tränarna tippar oss och Bajen till att gå upp i Allsvenskan, enligt DN. Personligen tror jag att vi klarar av pressen första året.

Citat:
– Jag personligen gillar naturgräs och tycker att fotboll ska spelas på det, men det ska bli det nyaste och allra bästa konstgräset så jag tror inte att det ska bli några problem. (Hammarbys Mattias Adelstam om sommarens flytt från Söderstadion)
Vad säger ultras-bultras-bajen om det här då?

http://www.dn.se/sport/fotboll/hammarby-och-osk-tunga-favoriter
http://www.dn.se/sport/fotboll/snack-och-surr-om-superettan
Citera
2013-04-02, 19:43
Medlem
Mittfältaren Nuri Mustafi och anfallaren Tobi Alabi är troligen klara för LSK.
En försvarare till hade behövts, då de flesta är skadade., och man kan ju undra hur många skador det blir mot Bajen...

Senast redigerad av Yojne 2013-04-02 kl. 19:45. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in