2013-01-05, 03:55
Medlem
Jag har sådana problem med att förstå mig på Mac ibland...

Jag har installerat Parallel's desktop (piratversion) och jag försöker installera Windows 7 (piratversion) men jag får det inte att funka. När jag sätter igång Parallel's för att installera Windows 7 så hittar inte den något bootable device. Den hittar liksom inte installationsfilen.
Jag har testat att bränna windows 7 på skiva och starta därifrån och att mounta .iso-filen med daemon tools for mac men ingenting fungerar. Hur ska jag gå tillväga?

Jag brände skivan genom att högerklicka på iso-filen och trycka "bränn till skiva".

Detta eviga träsk jag befunnit mig i i snart 3,5 år har varit ett rent helvete. Det är alltid problem när man ska installera windows på mac, om det så är via boot camp eller Parallel's desktop. Jag försökte för 2 år sedan med en äkta version av Windows 7 ultimate - en skiva som jag nu har tappat bort - och det funkade inte då heller, eller jag fick det installerat men det var otroligt värdelöst och jag kunde inte spela ett enda spel.

Jag är väldigt ohändig när det kommer till mac, men sitter jag på en Windows-dator så klarar jag det mesta.

Oerhört tacksam för svar, tack på förhand!

(btw, jag har OSX Lion)
Citera
2013-01-05, 09:37
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aliex
Jag brände skivan genom att högerklicka på iso-filen och trycka "bränn till skiva".
Där är felet!

Googla hur du bränner en ISO på Mac, just nu har du en skiva med en fil på...
Citera
2013-01-05, 09:49
Medlem
Upn0rths avatar
Installerade Win-7 med Parallels för någon vecka sedan. Kan du inte bara välja ISO-filen när den ligger på skrivbordet?
Citera
2013-01-05, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upn0rth
Installerade Win-7 med Parallels för någon vecka sedan. Kan du inte bara välja ISO-filen när den ligger på skrivbordet?

Jag testade det, men det går inte att välja filen via programmet. den kan bara boota från skiva vad jag förstår.

Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Där är felet!

Googla hur du bränner en ISO på Mac, just nu har du en skiva med en fil på...

Jag gjorde det, och jag fick fram i något forum att man kunde bara högerklicka så gick det... Men om det är så som du säger, hur kommer det sig att det inte funkar när man mountar?
Citera
2013-01-05, 11:23
Medlem
Upn0rths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aliex
Jag testade det, men det går inte att välja filen via programmet. den kan bara boota från skiva vad jag förstår.

Jag gjorde det, och jag fick fram i något forum att man kunde bara högerklicka så gick det... Men om det är så som du säger, hur kommer det sig att det inte funkar när man mountar?

Hm, nu kommer jag inte ihåg exakt vad det stod. Men vet att det fanns ett alternativ att välja en .ISO fil på datorn. Eftersom jag gjorde så :P
Citera
2013-01-05, 11:45
Medlem
Tyvärr kan jag inte vara till stor hjälp när det gäller parallells, men jag kör vmware fusion på min, det var busenkelt att installera, man valde bara iso-filen sen skötte sig det mesta själv.
Citera
2013-01-05, 11:49
Medlem
zixls avatar
Jag kör win 7 i parallells , båda på original dvd och det gick helt smärtfritt. Detta har jag gjort på 2st macar.
Citera
2013-01-05, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upn0rth
Hm, nu kommer jag inte ihåg exakt vad det stod. Men vet att det fanns ett alternativ att välja en .ISO fil på datorn. Eftersom jag gjorde så :P
Starta Parallels Desktop.
Välj File -> New i menyn.
Dubbelklicka på DVD-ikonen uppe till vänster.
Klicka på dropdownen "Install from".
Välj "Choose an image file".

Gäller Parallels 8 men det fungerar nog likadant i tidigare versioner.
Senast redigerad av Enkelfnutt 2013-01-05 kl. 12:42.
Citera
2013-01-11, 23:41
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Är det Windows 7 med SP1? Annars ser det inte ut att fungera.

http://www.parallels.com/products/desktop/

Vad jag minns med licensierad Parallels version 6 och Windows 7 Pro x64 så var det enklast att dra över ISO filen till skrivbordet och köra igång.
Citera
2013-01-12, 17:10
Medlem
tzjs avatar
Tråden handlar om Windows via Parallells, inte Windows via Boot camp.
/mod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in