2013-01-05, 23:16
Medlem
Phillemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlsinmydream
Nu är det ju PK att killar tycker om att bli avsugna och det vet väl hon att du gillar (?) så länge du inte åtminstone har en muntlig överenskommelse att du också får ha sex med henne i sömnen så ligger du pyrt till.

Att ha sex med någon som sover är formellt sett en våldtäkt. Det är bara att bita i det sura äpplet och erkänna samt krypa in i finkan. Sorry, så är lagen!
Oralsex är inte sex då menar du?
Citera
2013-01-05, 23:30
Medlem
girlsinmydreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philleman
Oralsex är inte sex då menar du?
Jo, men om hon vet att han vill ha den sorts sex och han inte motsade sig denna form av sex så är hon oskyldig. Men formellt sett kan hon ha begått en våldtäkt, beroende på vilka muntliga formella och informella "avtal" de har mellan varandra i deras relation.

"Det ju PK att killar alltid tycker om att bli avsugna av sin partner, men inte att tjejer blir penetrerade i sömnen eller blir våldtagna på annat sätt."

Det är skillnad på "horor" och "hingstar", fast tvärtom ur moralisk skyldighet. Moralen präglar lagens tolkning.
Senast redigerad av girlsinmydream 2013-01-05 kl. 23:35.
Citera
2013-01-05, 23:41
Medlem
Phillemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlsinmydream
Jo, men om hon vet att han vill ha den sorts sex och han inte motsade sig denna form av sex så är hon oskyldig. Men formellt sett kan hon ha begått en våldtäkt, beroende på vilka muntliga formella och informella "avtal" de har mellan varandra i deras relation.

"Det ju PK att killar alltid tycker om att bli avsugna av sin partner, men inte att tjejer blir penetrerade i sömnen eller blir våldtagna på annat sätt."

Det är skillnad på "horor" och "hingstar", fast tvärtom ur moralisk skyldighet. Moralen präglar lagens tolkning.
Nu snackar du i nattmössan
Citera
2013-01-06, 00:07
Medlem
girlsinmydreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philleman
Nu snackar du i nattmössan
Det är ju din avatar som har nattmössan på sig! Har du den "nattmössan" dragen över din förmåga att tänka och att se vad jag skriver?

Du har kanske inte IQ att förstå vad jag skriver, vilket de flesta tyvärr inte heller har när jag skriver på FB då det kräver lite tankearbete och en förmåga att tänka i flera led (samt ibland utanför boxen). Så du ska inte ta illa upp och tro att jag förolämpar dig och andra som är PK inte orkar eller kan tänka lite längre än vad näsan sträcker sig!
Senast redigerad av girlsinmydream 2013-01-06 kl. 00:10.
Citera
2013-01-06, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulex
Vilken analys, ska springa till ica och köpa kondomer, sen blir det våldtäkts turné, ingen sperma i tjejen ingen våldtäkt!
Svårare att få det som våldtäkt om det inte finns sperma/bevis, har jag för mig.

Bevisen lär va borta i hans/hennes lägenhet, eller vart det hela nu skedde , efter ca 11-12 månader.
Citera
2013-01-06, 00:20
Medlem
Nevaehs avatar
Inte för att va sån, men det gör jäkligt ont att ha sex utan att ha blivit uppvärmd först.
Citera
2013-01-06, 00:36
Medlem
girlsinmydreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nevaeh
Inte för att va sån, men det gör jäkligt ont att ha sex utan att ha blivit uppvärmd först.
Det går att smeka sovande kvinnor så att de blir blöta först. Det har jag hört + erfarenheter från min fru som visade mig att hon villa ha sex i "sömnen" och då är det inte våldtäkt utan en överenskommelse (men hon var antagligen någorlunda medveten och låtsades sova, antydde hon långt efteråt) .

Att penetrera någon som är helt torr och ovillig blir ju våldtäkt och det är kanske så det skett? Att jämföra det med att bli avsugen av en blöt mun av sin flickvän blir inte en relevant jämförelse.

"Denna tjej hotar med att anmäla mig för att jag väckte henne genom att ha sex med henne. Hon erkände sig själv att vakna momentet jag penetrerade men anser ändå att jag har våldtagit henne.!"

Detta är enligt lagen lika med VÅLDTÄKT! Du har ju inte fått legalt samtycke innan du penetrerade henne.

Så TS ligger antagligen pyrt till genom av att han missuppfattat sin flickvän då hon formellt sett kan ha känt sig blivit våldtagen. Det måste finnas någon form av ömsesidighet eller njutbarhet i akten, den måste vara anpassad till situationen och den får inte vara kränkande eller påtvingad på något sätt och den måste vara frivillig eller överenskommen på något plan. Annars är det våldtäkt, var glad om du inte blir anmäld för våldtäkt och lägg ned din tanke på anmälan om förtal då det kan slå emot dig själv.
Senast redigerad av girlsinmydream 2013-01-06 kl. 01:26.
Citera
2013-01-06, 01:27
Medlem
Tack för alla svar hörni!

Ni har missförstått en sak, eller så var jag väldigt otydlig.. kanske både och - Vi hade varit tillsammans i 11 månader, inte 11 månader sen det skedde.

Nevaeh: Hon var våt, oroa dig inte för det.

Girlsinmydream:
"Om jag har förstått lagen rätt så kan detta endast klassas som våldtäkt om han/hon skulle vara i ett hjälplöst tillstånd och sen upphävs "våldtäkten" när han/hon kommer ur det hjälplösa tillståndet och automatiskt så "samtycker" han/hon såvida ingenting blir sagt"

Jag vet mycket väl hur lagen står om offret är sovande och förblir sovande. Men hur är det när offret vaknar?
Senast redigerad av Hugointelekabil 2013-01-06 kl. 01:31.
Citera
2013-01-06, 01:35
Medlem
girlsinmydreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hugointelekabil

Ni har missförstått en sak, eller så var jag väldigt otydlig.. kanske både och - Vi hade varit tillsammans i 11 månader, inte 11 månader sen det skedde.

Girlsinmydream:
"Om jag har förstått lagen rätt så kan detta endast klassas som våldtäkt om han/hon skulle vara i ett hjälplöst tillstånd och sen upphävs "våldtäkten" när han/hon kommer ur det hjälplösa tillståndet och automatiskt så "samtycker" han/hon såvida ingenting blir sagt"

Jag vet mycket väl hur lagen står om offret är sovande och förblir sovande. Men hur är det när offret vaknar?
  • Vad och hur medgav hon vid vaknandet? Njöt hon, ville hon ha sex?
  • Ångrade hon sig direkt eller först efter 30 sekunder?
  • Har hon själv visat att hon vill ha sex trött/sovande?
  • Varför tror du att hon blev sur?
  • Tog du för dig för mycket? Mådde hon dåligt innan, bakfull eller huvudvärk?
  • Eller finns andra orsaker?
  • Hon kanske ändå ville göra slut och ville ha en hållhake på dig eller hämnas för något?

Tänk på detta!
Senast redigerad av girlsinmydream 2013-01-06 kl. 01:43.
Citera
2013-01-06, 12:44
Medlem
ulexs avatar
Citat:
Girlsinmydream:

Som jag förstått situationen så började du sätta på henne när hon sov, vilket är en våldtäkt. När hon väl vaknade så slutade du, det faktum att du avbröt akten gör inte det du redan gjort ogjort sas.
Då får inte stoppa snoppen i någon som sover, i vart fall inte så länge du saknar ett medgivande av partnern.

Alltså har en våldtäkt i lagens mening begåtts.

Men, i och med att hon tidigare sugit dig när du sov, skulle du kanske i en rättegång kunna argumentera att det fanns någon typ av konsensus er emellan, att det är ok att inleda sexakten även om ena parten sover. Det var därför självklart för dig att avbryta när det stod klart att hon inte ville.. Då saknas ju uppsåt..
Citera
2013-01-06, 12:46
Medlem
ulexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syncmast3r
Svårare att få det som våldtäkt om det inte finns sperma/bevis, har jag för mig.

Bevisen lär va borta i hans/hennes lägenhet, eller vart det hela nu skedde , efter ca 11-12 månader.
Klart att det är lättare att få någon dömd om man har bra med bevis, men det är knappast ett krav att det ska finnas fysiska bevis.
Citera
2013-01-06, 13:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Girlsinmydream:

När offret vaknar avgör offret om det är våldtäkt eller inte. Det spelar ingen roll om offret vaknar i akten eller efter akten.

Godkänner offret det du gjort så blir det ingen anmälan och inget brott - anser offret att det är en våldtäkt så är det en våldtäkt eftersom offret sov.
Sömn = hjälplöst tillstånd.

Och nej - att inget säga är inte automatiskt samtycke .... sjukaste jag hört. Du upptäckte ju själv att hon inte ville och drog dig ur efter 30 sekunder enligt egen utsago = du är fullt medveten om att det inte fanns samtycke.

Edit:
Den parallell du försöker göra till oralsexet .. Hur uppträdde du själv när du upptäckte vad som pågick? Avvisande? Protesterade? Eller på vilken grund vill du hävda våldtäkt i efterhand?

Din flickvän kan hänvisa till både din och hennes uppfattning att hon inte ville ... vilket du upptäckte och drog dig ur.
Senast redigerad av micro113 2013-01-06 kl. 13:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in