2013-01-05, 15:44
Medlem
qbelixs avatar
Sex-akten du på sidovägar "anklagas" för är ju egentligen inte poängen här. Hon förtalar dig och det kan skada dig ordentligt, vad ska du göra?
Citera
2013-01-05, 16:11
Medlem
Ragwing: Hon är sur som tusan för denna händelse.
hax-.-: Hon började hota med detta hejvilt innan jag dumpade henne!
Philleman: Det hade varit priceless, men tyvärr är det inte på kartan
qbelix: Jag hade velat anmäla henne för förtal då dessa anklagelser kan sätta mycket på spel och vill "rentvå" mitt namn så att säga.

Är det någon här som kan med lagarna lite mer och skulle vilja länka lite?
Citera
2013-01-05, 16:19
Medlem
Fan va segt, själv så har jag haft en flickvän som bad mig att "våldta" henne i sömnen. Först var jag skeptisk för att hon skulle kunna anmäla mig efter förhållandet men då sa hon att det finns fysisk bevis när en tjej blir våldtagen, därav bör det inte vara så lätt att bevisa en våldtäckt när paret har haft en aktiv sexliv. Hon berättade att hon hade en tjejkompis som blev våldtagen av sin pojkvän och hon kunde inte bevisa nåt för att dom har redan haft ett aktiv sexliv.

Mitt råd till dig är att anmäla förtal.
Citera
2013-01-05, 16:29
Medlem
lirareflashbacks avatar
Anmäl henne FÖRST.
punkt slut
Om inte så ångrar du dig endast senare efter att DU är våldtäktsdömd o fuckad för resten av livet
Citera
2013-01-05, 16:35
Medlem
Du borde kontakta henne och fråga rent ut vad hon håller på med, helst mellan fyra ögon och inte över telefon.
Ena stunden så kan man gilla varandra så mycket att man har sex osv och i nästa stund försöker man få den andre i fängelse?

Hon verkar faktiskt helt förvriden i huvudet. Ingen normal människa går runt och säger så där. Prata med henne och säg åt henne och sluta för att det verkligen skrämmer dig och dessutom är det helt sjukt att bete sig så där.

Jag skulle bli livrädd om ett ex höll på så där. Folk kan faktiskt få för sig o tro på henne.
Citera
2013-01-05, 16:58
Medlem
Bumbaklaat: Tack för information!
lirareflashback: Pepptalk gillas. Tack!
nilserikkk: Förvriden i huvudet är absolut rätt ord. Har kontaktat henne om det och vi höll en viss kontakt innan jag dumpade henne också. Det var jag som fick skiten för allt.

Återigen - Är det någon här som kan med lagarna lite mer och skulle vilja länka lite?
Citera
2013-01-05, 17:17
Medlem
Jag antar att det är Förtal du söker

Citat:
1 § Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter.

Värt att påvisa för henne men håll din kontakt med henne kortfattad.
Citera
2013-01-05, 17:31
Medlem
ulexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hugointelekabil

Återigen - Är det någon här som kan med lagarna lite mer och skulle vilja länka lite?
BRB 6 kap: Detsamma gäller den som med en person genomför ett samlag eller en sexuell handling som enligt första stycket är jämförlig med samlag genom att otillbörligt utnyttja att personen på grund av medvetslöshet, sömn, berusning eller annan drogpåverkan, sjukdom, kroppsskada eller psykisk störning eller annars med hänsyn till omständigheterna befinner sig i ett hjälplöst tillstånd.

Det råder ju knappast något tvivel om att du våldtagit henne. Att man ens kommer på tanken att sätta på någon som sover begriper jag inte. Men det faktum att hon sög dig tidigare spelar roll, du kan möjligen argumentera att du var av uppfattningen att i ert förhållande så var detta ok. I och med att hon gjort det på dig tidigare förutsatte du att hon uppskattade den typen av sex. Då saknas ju något uppsåt, pga hennes tidigare ageranden så var du helt och fullt inställd på att ha sex, på samtyckande nivå. Inte att våldta. Därför avbröt du så fort du insåg att hon inte ville.

Hur praxis ser ut har jag ingen aning om, du fick ju någon länk tidigare i tråden..

Vad gäller förtal, brb kap 5.
Citera
2013-01-05, 20:03
Medlem
äh! inget händer, finns de ens bevis mot det? om ja inte minns fel nu.. Så måste man hitta bevis för det ska bli våldtäkt.. tex din sperma i henne, vilken dom inte kan hitta eftersom det är mer än 11månader sen. Sen va ni tsm.. Så du har antagligen kommit i henne nån gång endå.

Inget kan hända så vitt jag vet, avsugning går även som våldtäkt.. Tror du inte skulle kunna bli dömd så det är rätt lungt tkr jag!

Ditt ex verkar vara en uppmärksamhetsfjortis ärligt talat..
Citera
2013-01-05, 21:16
Medlem
ulexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syncmast3r
äh! inget händer, finns de ens bevis mot det? om ja inte minns fel nu.. Så måste man hitta bevis för det ska bli våldtäkt.. tex din sperma i henne, vilken dom inte kan hitta eftersom det är mer än 11månader sen. Sen va ni tsm.. Så du har antagligen kommit i henne nån gång endå.

Inget kan hända så vitt jag vet, avsugning går även som våldtäkt.. Tror du inte skulle kunna bli dömd så det är rätt lungt tkr jag!

Ditt ex verkar vara en uppmärksamhetsfjortis ärligt talat..
Vilken analys, ska springa till ica och köpa kondomer, sen blir det våldtäkts turné, ingen sperma i tjejen ingen våldtäkt!
Citera
2013-01-05, 22:41
Medlem
Spela in ett samtal med henne. Få henne på ett subtilt sätt att erkänna att hon väckt dig med en avsugning. Om du har det inspelat är det en bra förstärkning om hon skulle anmäla dig.
Citera
2013-01-05, 22:44
Medlem
girlsinmydreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philleman
Anmäl henne först för avsugningen sen neka att du väckt henne med sex , försök skaffa bevis först där det tydligt framgår att det inte var okej, kan bli en kul twist
Nu är det ju PK att killar tycker om att bli avsugna och det vet väl hon att du gillar (?) så länge du inte åtminstone har en muntlig överenskommelse att du också får ha sex med henne i sömnen så ligger du pyrt till.

Att ha sex med någon som sover är formellt sett en våldtäkt. Det är bara att bita i det sura äpplet och erkänna samt krypa in i finkan. Sorry, så är lagen!

Hon är kanske en PK-feminist (som ev. är lite psykstörd) och läst och hört talas om att de män som penetrerar en kvinna som sover alltid är våldtäktsmän och då gör hon detta till sanning. Jag råder dig att vara mycket försiktig med ett sådant ”misstag” då du inte har lagen på din sida. Fråga varför hon reagerar så fruktansvärt mycket mot vad du gjort!

PS! Tur att jag har en så förstående fru jämfört med din tjej då jag också begått misstag, dock av mycket oskyldigare sort än det brott som du formellt sett har gjort.
Senast redigerad av girlsinmydream 2013-01-05 kl. 23:35. Anledning: Två sista stycken tillkom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in